تزریق ژل و فیلر

تزریق ژل و فیلر از محبوب‌ترین روش‌های زیبایی در حال حاضر است که کاربردهای مختلفی هم دارد. اگر تصمیم به انجام انواع تزریق ژل یا درمال فیلر را گرفته‌اید، بهتر است نزد بهترین متخصصین آن را انجام دهید. برای گرفتن بهترین نتیجه شما می‌توانید قبل از تزریق ژل یا فیلر از مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

تزریق ژل و فیلر یکی از روش‌‌های جوانسازی پوست است که در آن با کمک درمال فیلر‌ها حجم از دسته صورت را باز می‌گردانند، خطوط را صاف و به آبرسانی و تولید کلاژن پوست کمک می‌کنند. درمال فیلرها انواع مختلفی دارند که هر کدام برای رفع برخی از مشکلات مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه بیشتر درباره این روش توضیح داده‌ایم.

شما همچنین می‌توانید با مشاهده ویدیو زیر با نحوه تزریق ژل و فیلر در کلینیک دکتر سپندار بیشتر آشنا شوید.

کاربردها

  • رفع شل شدگی پوست
  • حجیم کردن گونه ها
  • حجیم کردن لب‌ها
  • تقارن سازی صورت
  • رفع خطوط و چین و چروک
  • کمک به کلاژن سازی پوست و افزایش آبرسانی

ماندگاری:

۶ ماه الی ۲ سال

تعداد جلسات:

۱ الی ۲ جلسه

مدت زمان:

بین ۱۵ الی ۴۵ دقیقه

هزینه:

بین ۲ تا ۶ میلیون

ماندگاری:

۶ ماه الی ۲ سال

تعداد جلسات:

۱ الی ۲ جلسه

هزینه:

بین ۲ تا ۶ میلیون

مدت زمان:

بین ۱۵ الی ۴۵ دقیقه

گالری عکس

پروسه تزریق ژل لب و فیلر

جلسه مشاوره

قبل از انجام هر نوع روش زیبایی شما باید با یک متخصص پوست درباره مشکل خود، نتایجی که مدنظرتان است و چه شرایطی دارید صحبت کنید. در این جلسه پزشک صورت و چهره شما را بررسی می‌کنند و در مورد اهدافتان و اینکه چه روش‌هایی برای شما بهتر خواهد بود صحبت می‌کند.

در جلسه قبل از تزریق، پزشک ممکن است صورت شما را با یک خودکار یا نشانگر علامت گذاری کند تا نشان دهد تزریق در کجا انجام خواهد شد. او همچنین ممکن است از صورت شما عکس بگیرد. پزشک بر اساس مشکل شما می‌تواند نوع خاصی از فیلرهای پوستی (اسید هیالورونیک، چربی یا وو) یا برند خاصی را به شما توصیه کند و عوارض جانبی احتمالی و زمان بهبودی را با شما در میان بگذارد.

در طول این مشاوره، پزشک شما در مورد سابقه بیماری شما نیز سوال خواهد کرد. اگر شما از داروهای خاصی استفاده می‌متید یا بیماری خاصی دارید، مهم است که آن را با پزشک در میان بگذارید تا از عوارض خطرناک جلوگیری شود. مسائلی که باید با پزشک خود در میان بگذارید، شامل موارد زیر می باشد:

آلرژی‌ها
داروهای مصرفی
سابقه کبودی یا خونریزی پس از اقدامات مشابه
مشکلات عصبی
شرایط پوستی خاص
بیماری‌های عفونتی

در طول تزریق ژل و فیلر چه اتفاقی می افتد؟

پس از انتخاب برند، نوع فیلر یا ژل یا ناحیه‌ای که باید تزریقات را برای آن انجام دهید، پزشک یا دستیار او ابتدا ناحیه مدنظر را تمیز و سپس با کمک کزم‌های بی حسی موضعی آن را بی حس می‌کند، شما معمولا لازم است بین ۲۰ الی ۴۰ دقیقه صبر کنید تا ناحیه کاملا بی حس شود.

پس از بی حسی پزشک با استفاده از یک سوزن نازک (کانولا)، مقادیر کمی از فیلر را به لایه زیری پوست شما تزریق می‌کند. شما ممکن است در طول تزریق احساس مور مور شدن یا سوزش کمی را تجربه کنید که کاملا طبیعی است. پزشک ممکن است طبق صحبتی که کرده‌اید، فیلر را به چندین ناحیه مختلف تزریق کند، اما بطور معمولا کل پروسه بین ۱۵ دقیقه الی ۴۰ دقیقه طول می‌کشد.

بعد از تزریق ژل و فیلر چه اتفاقی می افتد؟

پس از تزریق فیلر پوستی، پزشک یا دستیار او پوست شما را تمیز می‌کند و ممکن است برای کاهش درد و تورم، از کمپرس یخ استفاده کنند.

شما ممکن است پس از تزریق، کبودی، تورم یا درد داشته باشید که معمولاً این عوارض خفیف هستند و در عرض چند روز از بین می‌روند. بطور کل شما نیازی به بستری نخواهید داشت و می‌توانید وس از انجام تزریقات به خانه بروید.

بسیاری از افراد بلافاصله پس از انجام تزریقات نتایج آن را مشاهده می‌کنند، اما نتایج هر کسی متفاوت است. اینکه چه مدت طول می‌کشد تا نتایج را ببینید به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله نوع فیلری که تزریق کرده‌اید، در هر صورت جای نگرانی نیست. شما می‌توانید اطلاعات بیشتر در این باره را در مقاله تزریق ژل و فیلر چیست بخوانید.

مراقبت‌های لازم بعد از تزریق ژل و فیلر چیست؟

برای اینکه از بروز برخی از عوارض جلوگیری کنید و بهترین نتایج را بعد از تزریق ژل و فیلر داشته باشید، یک‌سری از دستورالعمل‌ها را دنبال کنید که معمولا پزشک شما درباره آنها به شما خواهد گفت.

۱. از لمس کردن ناحیه تحت درمان خودداری کنید.

در حالی که ممکن است در ابتدا ناحیه تحت درمان کمی متفاوت احساس شود، مهم است که از لمس، مالش یا اعمال فشار خودداری کنید. انجام این کار به طور بالقوه می‌تواند باعث جابجایی مواد و بروز عوارض ناخواسته شد.

۲. نوشیدن آب فراموش نشود.

آبرسانی جزء اساسی پوست سالم است. نوشیدن آب زیاد به ویژه پس از تزریق ژل و فیلر حیاتی است، زیرا این مواد تزریقی با جذب مولکول‌های آب کار می‌کنند و در نتیجه اثر حجم دهی آن تقویت می‌شود.

۳. از فعالیت بدنی شدید خودداری کنید.

برای 24 تا 48 ساعت اول پس از درمان، بهتر است ورزش شدید را به حداقل برسانید. چنین فعالیت‌هایی می‌تواند جریان خون را افزایش دهد و به طور بالقوه باعث حرکت و جابجایی مواد شود.

۴. رفع تورم و کبودی

تورم خفیف، کبودی یا قرمزی در محل تزریق از عوارض جانبی شایع هستند. برای تسکین این علائم از کمپرس سرد روی ناحیه استفاده کنید. همچنین توصیه می‌شود از مصرف آسپرین و الکل خودداری کنید، چرا که هر دو می‌توانند کبودی را تشدید کنند.

۵. زمان قرارگیری در معرض آفتاب و گرما را محدود کنید

آفتاب و گرما می‌توانند تورم یا ناراحتی پس از درمان را بدتر کنند، توصیه می‌شود از ناحیه تحت درمان در برابر نور خورشید محافظت کنید و در صورت لزوم از ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کنید.

۶. سعی کنید به پشت دراز بکشید

بهتر است تا حداقل ۲۴ ساعت پس از انجام تزریقات از خوابیدن به روی صورت خود خودداری کنید تا از جابجایی مواد جلوگیری شود.

سوالات متداول

ژل‌ها در واقعی نوعی از فیلر‌های پوستی هستند که معمولا مواد تشکیل دهنده‌آن هیالورونیک اسید است.

نتایج حاصل از تزریق فیلر و ژل موقتی است است و بین ۶ ماه الی ۲ سال ماندگار است.

در طول انجام تزریقات فیلر و ژأ، شما بی حسی موضعی دریافت می‌کنید، بنابراین هیچ دردی احساس نمی‌کنید. اما پس از اتمام تزریقات ممکن است کمی درد و ناراحتی را تجربه کنید.  شما می‌توانید برای چند روز از مسکن‌های otc یا نسخه‌ای استفاده کنید تا زمانی که ناراحتی از بین برود.

بله، مانند هر روش زیبایی، تزریق ژل یا فیلر لب نیز عوارض جانبی به همراه دارد. این عوارض معمولا شامل کبودی، تورم و سوزش است که بعد از ۱ هفته اثرات آن از بین می‌رود.

مقالات مرتبط

پیمایش به بالا
[aparat id='90uEM']