لیزر آر اف فرکشنال

ترمیم و جوانسازی پوست با لیزر آر اف فرکشنال یکی از روش‌های رایج غیر جراحی برای لیفت و سفت کردن پوست است. در این روش با ایجاد گرما در لایه درم پوست شما (عمیق‌ترین لایه پوست) باعث تحریک سلول‌ها برای تولید کلاژن بیشتر می‌شود.

در ادامه شما می‌توانید ویدیو زیر را برای آشنایی بیشتر با لیزر آر اف فرکشنال و نحوه انجام این فرایند در کلینیک پوست و مو دکتر سپندار، بیشتر آشنا شوید.

سفت کردن پوست با آر اف فرکشنال (فرکانس رادیویی) یک درمان غیر جراحی برای سفت شدن پوست و از بین بردن افتادگی‌های پوست است. این روش می‌تواند ظاهری جوان‌تر برای پوست شما بوجود آورد. اما این روند چگونه انجام می‌شود؟

لیزر آر اف فرکشنال چگونه کار می‌کند؟

در این دستگاه‌ها، فرکانس رادیویی از سطوح ایمن امواج الکترومغناطیسی با فرکانس پایین برای تولید گرما استفاده می‌شود. این گرما به عمق لایه‌های پوست  شما نفوذ می‌کند و باعث تحریک تولید سلول‌های جدید پوست می‌شود.
همچنین این درمان تولید کلاژن و الاستین را تحریک می‌کند. این پروتئین‌ها به سلول‌های پوست قدرت و انعطاف بیشتری می‌بخشند و به صورت طبیعی در پوست وجود دارند؛ اما با افزایش سن تولید این پروتئین‌ها کاهش می‌یابد که باعث افتادگی، شل شدگی و چین و چروک در پوست می‌شود.

بنابراین نیاز است که با افزایش سن، برای داشتن ظاهری جوان به روش‌های مختلف این نیاز پوست‌مان را برطرف کنیم. لیزر آر اف فرکشنال یکی از این روش‌های جوانسازی پوست است که در نتیجه این درمان، با افزایش پروتئین‌های کلاژن و الاستین، افتادگی پوست را کاهش می‌دهد.

چه کسانی نیاز به سفت کردن پوست با آر اف فرکشنال دارند؟

افرادی که نمی‌خواهند هزینه اضافی، درد یا زمان بهبودی جراحی‌های زیبایی را داشته باشند، می‌توانند از لیزر آر اف فرکشنال برای جوانسازی و ترمیم پوست خود استفاده کنند. این درمان علاوه بر اینکه باعث سفت شدن پوست شما می‌شود، دارای مزیت‌های دیگری نیز هست که در ادامه به معرفی این مزیت‌ها می‌پردازیم.

  • رنگ، بافت و استحکام پوست را بهبود می‌بخشد.
  • ظاهر آسیب دیده بر اثر اشعه‌های خورشید (آفتاب سوختگی) را به حداقل می‌رساند.
  • ظاهری جوان‌تر برای شما بوجود می‌آورد.
  • اثرات پیری پوست مانند چین و چروک، خطوط ریز و افتادگی پوست را کاهش می‌دهد.

در ادامه به بررسی رویه انجام این درمان می‌پردازیم.

سفت کردن پوست با لیزر آر اف فرکشنال توسط چه کسی انجام می‌شود؟

سفت کردن پوست با فرکانس رادیویی توسط متخصصان پوست، جراحان پلاستیک و جراحان زیبایی انجام می‌شود.

قبل از انجام درمان سفت کردن پوست با آر اف فرکشنال چه اتفاقاتی می‌افتد؟

قبل از انجام این درمان نیاز است که شما با یک فرد متخصص صحبت کنید و اجازه دهید تا این فرد شما را معاینه کند. برای این کار می‌توانید از متخصصان کلینیک دکتر سپندار کمک بگیرید. می‌توانید با شماره 0513870546 تماس حاصل فرمایید و برای مشاوره با متخصصان کلینیک سپندار وقت بگیرید.

در طول مشاوره، متخصص شما را معاینه می‌کند و شما را با اهداف درمانی بیشتر آشنا می‌کند. ممکن است متخصصان از شما عکس بگیرند تا نتایج قبل بعد را ببینید.

اگر بیماری پوستی فعال دارید، در حال انجام هرگونه درمان پوستی دیگر یا باردار هستید حتما باید به پزشک خود اطلاع دهید.

در طول سفت کردن پوست با فرکانس رادیویی چه اتفاقی می‌افتد؟

سفت کردن پوست با آر اف فرکشنال یک عمل سرپایی است. بسته به ناحیه درمان میانگین حدود یک ساعت طول می‌کشد تا درمان به اتمام برسد. بعد از عمل نیازی به بستری شدن نیست و می‌توانید برای استراحت به خانه بروید.

در طول درمان، متخصص شما:

  1. پوست شما را تمیز و استریل می‌کند.
  2. یک دستگاه الکترود فرکانس رادیویی دستی را روی ناحیه درمان حرکت می‌دهد.

ممکن است در ناحیه درحال درمان گرما احساس کنید. همچنین ممکن است لرزش‌های سوزن سوزن یا ناراحتی خفیفی را تجربه کنید. اگر احساس سوزش خیلی ناراحت کننده‌ای در طول درمان دارید، حتما باید به متخصص خود اطلاع دهید.

سوالات متدوال

چقدر زمان میبرد تا نتایج درمان دیده شود؟

 پوست شما برای تولید سلول‌های جدید پوست، کلاژن و الاستین زمان نیاز دارد. معمولا شما می‌توانید طی دو تا شش ماه تغییراتی را در رنگ پوست و ظاهر خود مشاهده کنید. اگر نتیجه دلخواه را بدست نیاوردید، ممکن است متخصص روش درمانی دیگری را به شما پیشنهاد کند. دقت داشته باشید که برخی از افراد نیاز به دو تا شش درمان دارند تا به نتایج مطلوب برسند.

ماندگاری آن چقدر است؟

دقت داشته باشید که پوست شما با انجام هر نوع درمانی بازهم در روند پیری و این غیر قابل پیشگیری است. اما با مراقبت مناسب از پوست، اثرات سفت کردن پوست با لیزر آر اف فرکشنال ممکن است ۱ تا ۳ سال روی پوست شما باقی بماند و می‌توانند این روند را به تعویق بیاندازد.

ما در کلینیک پوست و مو دکتر سپندار جوانسازی پوست با لیزر آر اف فرکشنال را توسط بهترین متخصصان و با استفاده از بهترین تجهیزات انجام می‌دهیم. همانطور که گفتیم می‌توانید قبل از انجام این درمان با متخصصان ما صحبت کنید و سوالات خود را از آنها بپرسید.

امیدواریم توانسته باشیم طی این مطلب شما را با لیزر آر اف فرکشنال آشنا کنیم و به برخی از سوالات‌ شما درباره این روش درمانی پاسخ داده باشیم. در صورتی که سوالاتی درباره این روش درمانی برای شما باقی مانده است می‌توانید با متخصصان ما صحبت کنید و سوالا‌تتان را از آنها بپرسید.

مقالات مرتبط 

پیمایش به بالا
[aparat id='90uEM']