لیزر موهای زائد بانوان

لیزر موهای زائد بانوان روشی غیر تهاجمی برای از بین بردن موهای زائد بدن است. همانطور که گفتیم این روش غیر تهاجمی است و نیازی به ایجاد بریدگی در پوست ندارد. این روش برای از بین بردن موهای زائد نواحی مختلفی از بدن مانند صورت، زیر بغل، ناحیه بیکینی، پشت و پاها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لیزر موهای زائد بانوان چگونه کار می‌کند؟

لیزر موهای زائد بانوان از فرآیندی به نام فتوترمولیز انتخابی استفاده می‌کند. گرمای لیزر سلول‌هایی را که دارای رنگدانه زیادی هستند را از بین می‌برد. از آنجایی که موهای تیره رنگدانه زیادی دارند، بیشتری گرما را جذب می‌کنند. مو، گرما را به فولیکول‌های مو منتقل می‌کند و آنها را از بین می‌برد و درنتیجه مو دیگر نمی‌تواند رشد کند.

درواقع فولیکول‌های مو باید در مرحله آناژن یا رشد خود باشند تا روش لیزر موهای زائد بانوان عمل کند. فولیکول‌ها در زمان‌های متقاوت در مراحل مختلفی از رشد هستند، بنابراین افراد نیاز به چندین جلسه درمانی برای از بین بردن موهای زائد در مرحله آناژن دارند.

در نطر داشته باشید که حتما نزد پزشک و یک کلینیک مطمئن اینکار را انجام دهید؛ چرا که به علت تماس با پوست احتمال انتقال بیماری‌های پوستی، عفونتی و همچنین ویروس‌های hpv و hsv بالاست. در نتیجه جایی این عمل را انجام دهید که  بهداشت را رعایت کنند و در ضدعفونی کردن از حساسیت بالایی برخوردار باشندد.

شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این پروسه در کلینیک پوست و مو دکتر سپندار، ویدیو زیر را ببینید.

چه افرادی می‌توانند لیزر موهای زائد بانوان را انجام دهند؟

هر فردی که موهای زائد بدن داشته باشد می‌تواند از این روش برای از بین بردن آنها استفاده کند. این روش  .می‌تواند باعث بهبود ظاهر و حتی جوانسازی پوست شما شود و بعد از انجام این روش دیگر احتیاجی ندارید که موهای زائد خود را اصلاح یا شیو کنید.

لیزر موهای زائد بانوان برای افرادی که موهای ضخیم، تیره و پوستی روشن دارند موثرتر است. تضاد بین رنگ پوست و رنگ مو باعث می‌شود مو گرما را راحت‌تر جذب کند. همچنین ممکن است این روش برای افرادی که پوست تیره یا موهای کرکی، بور، سفید یا قرمز دارند به خوبی جواب ندهد.

چه افرادی نباید لیزر موهای زائد بانوان را انجام دهند؟

قبل از انجام لیزر موهای زائد حتما با پزشک خود مشورت کنید. برخی افراد باید از انجام این روش اجتناب کنند. در ادامه افرادی که نباید از این روش برای از بین بردن موهای زائد استفاده کنند را نام میبریم.

  • خانم‌های باردار
  • افرادی که از داروهای خاصی مانند درمان آکنه استفاده می‌کنند.
  • افرادی که تبخال تناسلی دارند و مستعد ابتلا به تبخال هستند.
  • افرادی که اسکارهای کلوئیدی(اسکار برجسته) دارند.
  • افرادی که سرطان پوست داشته یا دارند.
  • افراد با مشکلات هورمونی

جزئیات پروسه لیزر موهای زائد بانوان

آماده شدن

در هفته‌های منتهی به لیزر، از برنزه کردن پوست و سولار اجتناب کنید و تا حد ممکن از نور خورشید دوری کنید. برنزه کردن پوست به طور طبیعی یا حتی مصنوعی می‌تواند اثربخشی لیزر موهای زائد را کاهش دهد و منجر به بوجود آمدن عوارض جانبی شود.

دو تا سه روز قبل از انجام درمان، ناحیه مدنظر را شیو کنید. درمان‌های لیزر موهای زائد در نواحی که موها بلندتر از یک دانه برنج هستند، کارایی ندارند. پس از شروع درمان، از اپیلاسیون، استفاده از موچین و کندن مو در نواحی تحت درمان خودداری کنید.

همچنین برخی افراد با پوست‌های حساس و تحمل درد پایین، ممکن است ۴۵ دقیقه قبل از لیزر ار بی حسی‌های موضعی برای انجام درمان استفاده کنند.

طول درمان

در ابتدا به شما عینک محافظ داده می‌شود تا در طول درمان استفاده کنید.

بعد از اون مرحله تست است که برای درجه دستگاه از شما می‌پرسند که حس سوزن سوزن شدن را دارید یا نه؟ یا اگر درد بیش از حد تحمل است درجه دستگاه کمتر شود. سپس با کمک پلی ژل ناحیه‌های مدنظر را لیزر می‌کنند.

هر جلسه ممکن است ۱۰ دقیقه تا یک ساعت طول بکشد. این موضوع بستگی به اندازه ناحیه تحت درمان دارد. ممکن است طی درمان بوی دود و سوزش مو را حس کنید که کاملا طبیعی است.

بعد از درمان

چ زائد بانوان، ممکن است پوست شما قرمز و متورم شود و همچنین کمی درد یا سوزش برای شما به همراه داشته باشد. می‌توانید پس از درمان از کمپرس سرد برای تسکین درد در ناحیه تحت درمان استفاده کنید.

بعد از انجام درمان، ناحیه پوستی را از نور خورشید طبیعی یا اشعه‌های مصنوعی محافطت کنید و از ضدآفتاب استفاده کنید. از دوش گرفتن و استفاده از اسپری و مام تا ۲۴ ساعت خودداری کنید، همچنین تا ۱۰ روز پس از درمان از شیو کردن خودداری کنید.

دقت داشته باشید که موثر بودن این روش برای از بین بردن موهای زائد، به دستگاه و دقت متخصص بستگی دارد. ما در کلینیک دکتر سپندار، لیزر موهای زائد بانوان را با استفاده از بهترین دستگاه‌ها و همچنین توسط متخصصان حرفه‌ای انجام میدهیم. ‌می‌توانید قبل از انجام این عمل با شماره 05138705463 تماس حاصل فرمایید و سوالات خود را از متخصصان کلینیک سپندار بپرسید.

ما در کلینیک سپنداری علاوه بر لیزر موهای زائد برای بانوان، این درمان را برای آقایان هم انجام میدهیم. می‌توانید با مراجعه به بخش “لیزر موهای زائد آقایان” اطلاعات بیشتری درباره این درمان کسب کنید.

امیدواریم توانسته باشیم طی این مطلب شما را با لیزر موهای زائد بانوان آشنا کنیم و به برخی از سوالات شما پاسخ دهیم.

مقالات مرتبط

پیمایش به بالا
[aparat id='90uEM']