تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس جزو شناخته‌ شده‌ترین روش‌های جوانسازی پوست محسوب می‌شود. بوتاکس از سموم بوتولینوم تشکیل شده است که باعث ضعیف شدن عضلات می‌شوند و در نهایت منجر به کاهش چین و چروک‌های پوستی می‌شود. در ادامه شما می‌توانید ویدیو زیر را برای آشنایی بیشتر با تزریق بوتاکس در کلینیک دکتر سپندار تماشا کنید.

تزریق بوتاکس چگونه کار می‌کند؟

تزریق بوتاکس باعث مسدود شدن انتقال سیگنال‌های عصبی به عضلات می‌شود و در نتیجه عضلات تزریق شده نمی‌توانند منقبض شوند و باعث کاهش چین و چروک پوست می‌شود، البته این اثرات موقتی است و بعد از چندین ماه از بین می‌روند.

تزریق بوتاکس چه کمکی به پوست می‌کند؟

همانطور که گفتیم بوتاکس یکی از بهترین روش‌ها برای رفع علائم پیری و چین و چروک پوست محسوب می‌شود. این درمان می‌تواند خطوط ریز و چین و چروک را در چندین ناحیه صورت شما از جمله ابرو، پیشانی، بینی، چشم، لب، چانه، خط فک و گردن از بین ببرد.

چه شرایط پزشکی را می‌توان با بوتاکس درمان کرد؟

این درمان علاوه بر اینکه می‌تواند باعث جوانسازی پوست شود، چندین دهه است که در صنعت پزشکی به عنوان درمان برخی موارد مانند انقباضات بیش از حد عضلات، چشم‌های ضربدری، تعریق بیش از حد، تکان خوردن پلک، میگرن مزمن، مثانه بیش فعال، اسپاستیسیته اندام فوقانی کودکان و بزرگسالان، بلفار و اسپاسم مورد استفاده قرار میگیرد.

آیا تزریق بوتاکس می‌تواند به کاهش برخی دردها کمک کند؟

برخی از متخصصان درد بوتاکس را برای مدیریت و کنترل  درد توصیه می‌کنند. بوتاکس می‌تواند سیگنال‌های عصبی را که فعالیت ماهیجه‌ای را کنترل می‌کنند مسدود کند و در نتیجه باعث آرامش و تسکین درد می‌شود.

تزریق بوتاکس می‌تواند به درمان کمر درد، گردن درد، درد فک، درد عصب، درد سیاتیک، نوروپاتی، درد لگن، درد مزمن میوفاشیال، آرتروز و درد مفاصل کمک کند.

آیا تزریق بوتاکس بی خطر است؟

بوتاکس زمانی که در یک کلینیک و توسط یک متخصص زیبایی یا پزشک پوست مجاز انجام شود، خطری ندارد. اما متاسفانه از آنجایی که این عمل در برخی از سالن‌های آرایشی و زیبایی نیز انجام می‌شود، در صورت انجام آن توسط یک فرد غیر متخصص ممکن است خطراتی مانند فلجی را به همراه داشته باشد.

بطور کل بهترین کار این است که قبل از انجام بوتاکس از تیم پزشکی و متخصصان هم بپرسید که انجام این درمان برای شما مناسب است یا خیر.

چگونه باید برای تزریق بوتاکس آماده شویم؟

قبل از انجام این درمان بهتر است که حتما با یک فرد متخصص صحبت کنید و شرایط پزشکی و داروهایی که مصرف می‌کنید را با او در میان بگذارید. می‌توانید قبل از انجام این درمان با متخصصان کلینیک سپندار صحبت کنید و از آنها بپرسید که آیا بوتاکس برای شما مناسب است یا خیر.

در طول درمان بوتاکس باید چه انتظاری داشت؟

پزشک متخصص شما از یک سوزن ظریف برای تزریق مقادیر کمی بوتاکس به ناحیه مورد نظر استفاده می‌کند. بسته به ناحیه و همچنین موضوع انجام این درمان، ممکن است چندین تزریق در نقاط مختلف انجام شود. در ادامه به بررسی سایر مواردی که باید درباره این درمان بدانید میپردازیم.

1. بوتاکس یک عمل سرپایی است و شما می‌توانید پس از انجام آن به خانه بروید.
  2. درد و ناراحتی معمولا خفیفی را احساس خواهید کرد. ممکن است تزریق‌ها باعث ایجاد احساس سوزش شوند و برای شما کمی ناراحتی ایجاد کند اما این ناراحتی به سرعت از بین میرود. پزشک متخصص شما ممکن است قبل از تزریق یک کرم بی حس کننده موضعی روی پوست شما اعمال کند.

مراقبت‌های بعد از بوتاکس

با اینکه بعد از انجام این عمل می‌توانید به کار و فعالیت‌های روزمره خود بپردازید مگر اینکه پزشک متخصص غیر از این بگوید، بهتر است یکسری از موارد را برای ماندگاری بیشتر و کاهش تورم و قرمزی انجام دهید.

• به مدت 12 ساعت ناحیه درمان را مالش یا فشار ندهید.
  • سه تا چهار ساعت بعد از تزریق سعی کنید دراز نکشید.
  • تا 24 ساعت از فعالیت بدنی سنگین خودداری کنید.

هر چند وقت یکبار نیاز به تمدید است؟

به طور متوسط، اثرات بوتاکس حدود سه تا چهار ماه باقی می‌ماند. پس از گذشت این زمان می‌توانید دوباره این عمل را انجام دهید. البته حتما قبل از انجام مجدد این عمل با پزشک خود مشورت کنید و در صورت تایید این عمل را انجام دهید.

ما در کلینیک دکتر سپندار تزریق بوتاکس را با بهترین مواد توسط پزشکان متخصص انجام می‌دهیم تا برای شما جای نگرانی نباشد. همانطور که گفتیم می‌توانید قبل از انجام این عمل با متخصصان ما صحبت کنید و شرایط خود را به صورت کامل برای آنها شرح دهید.

همچنین در صورت علاقه‌مندی به جوانسازی پوست تزریق ژل و فیلر، نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. در هر صورت بهترین راه برای انتخاب مشورت با یک پزشک متخصص است.

امیدواریم طی این مطلب توانسته باشیم شما را بیشتر با عمل تزریق بوتاکس آشنا کنیم و به برخی از سوالات‌تان پاسخ داده باشیم.