میکرودروم و مزونیدلینگ

میکرودرم و مزونیدلینگ دو روش متفاوت و موثر برای بهبود سلامت پوست و زیبایی است که کاربردهای مختلفی دارند. اگر شما نیز تصمیم گرفته‌اید که یکی از این دو روش را امتحان کنید، بهتر است نزد بهترین متخصصین آن را انجام دهید. برای گرفتن بهترین نتیجه شما می‌توانید قبل از انجام میکرودرم یا مزونیدلینگ از مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

میکرودرم و مزونیدلینگ ۲ تا از روش‌های محبوب و غیر تهاجمی جوانسازی پوست صورت است. در میکرودرم با کمک دستگاهی ویژه، بالاترین لایه پوست را لایه برداری می‌شود، مزونیدلینگ نیز با تزریق میکرو ویتامین، آنزیم‌ یا هورمون‌ها به جوانسازی پوست کمک می‌کند. 

شما می‌توانید با مشاهده این ویدیو با نحوه تانجام میکرودرم و مزونیدلینگ در کلینیک دکتر سپندار بیشتر آشنا شوید.

کاربردها

میکرودرم:

  • لایه برداری پوست
  • کمک به رشد سلول‌های جدید پوست
  • تحریک تولید کلاژن
  • از بین بردن لکه‌های پوست
  • کمک به درمان منافذ باز یا جوش‌های سر سیاه
  • رفع خطوط ریز یا چین و چروک
  • رفع اسکارهای خفیف، به ویژه آنهایی که ناشی از آکنه هستند.
  • هموار کردن رنگ پوست
  • درمان آسیب‌های ناشی از نور خورشید

مزونیدلینگ:

  • جوانسازی
  • کنترل روند پیری پوست
  • درمان خطوط ریز و چین و چروک
  • درمان منافذ باز
  • یکنواخت کردن رنگ پوست
  • کاهش قرمزی و التهاب پوست
  • آبرسانی پوست
  • بهبود اسکار آکنه

ماندگاری:

۱ تا ۶ ماه

تعداد جلسات:

۱ جلسه

مدت زمان:

تقریبا ۱ ساعت

هزینه:

از ۷۰۰ الی ۲ میلیون

ماندگاری:

۱ تا ۶ ماه

تعداد جلسات:

۱ جلسه

هزینه:

از ۷۰۰ الی ۲ میلیون

مدت زمان:

تقریبا ۱ ساعت

گالری عکس

پروسه میکرودرم و مزونیدلینگ

میزونیدلینگ

مزونیدلینگ یک روش دیگر زیبایی است که تولید کلاژن را با استفاده از تزریق میکرو ویتامین‌ها، آنزیم و هورمون‌ها، تحریک می‌کند. این روش می‌تواند باعث صاف، سفت و لطیف شدن پوست شما شود و به از بین رفتن جای زخم، آکنه و چین و چروک‌های پوست  کمک کند.

مزونیدلینگ به چه صورت است؟

دقیقا مانند روش میکرودرم، ابتدا شما نیاز دارید با یک مشاور و متخصص پوست صحبت کنید و مسائل خود را به صورت کامل برای متخصص شرح دهید.

ممکن است متخصص به شما پیشنهاد کند که قبل از انجام درمان، مصرف برخی داروها مانند ایبوپروفن و داروهای درمان آکنه را متوقف کنید.

انجام این درمان معمولا بین 45 دقیقه تا 1 ساعت زمان می‌برد.در این روش متخصص نواحی مورد نظر را برای شروع فرایند، با کرم‌های موضعی بی حس می‌کند.

در طول این عمل، پزشک با استفاده از ابزاری شبیه قلم با سوزن‌های ریز و استریل، سوراخ‌های کوچکی زیر پوست شما ایجاد می‌کند و از طریق همان سوزن‌ها ترکیب مواد فعال به پوست تزریق می‌شود. 

ممکن است پس از اتمام درمان، پزشک برای شما از ماسک تسکین بخش استفاده کند و پس از آن شما می‌توانید به خانه بروید. این عمل به حداقل زمان بهبودی نیاز دارد و بعد از گذشت زمان کوتاهی می‌توانید به انجام کارهای روزمره خود بپردازید.

میکرودرم

میکرودرم یک روش زیبایی محسوب می‌شود که در آن از کریستال‌های ظریف برای حذف سلول‌های مرده پوست استفاده می‌شود. از این روش می‌توان برای از بین بردن سلول‌های مرده صورت، گردن، سینه، پشت و دست استفاده کرد.

هدف از انجام این عمل کاهش خطوط ریز، اسکارهای جزئی، چین و چروک و لکه‌های ناشی از افزایش سن است. این روش می‌تواند پوست شما را صاف، جوان و شفاف کند.

میکرودرم برای چه افرادی مناسب است؟

میکرودرم یک روش بی خطر است که برای اکثر افراد با هر سن، رنگ و نوع پوست مناسب است.

این روش می‌تواند به افرادی که خطوط ظریف چین و چروک، هایپریگمانتاسیون، منافذ بزرگ و جوش‌های سر سیاه، آکنه و اسکار آکنه، کدری پوست، بافت ناهموار پوست، ملاسما و آفتاب سوختگی دارند، کمک کند.

در کلینیک دکتر سپندار، ما میکرودرم را قبل از انجام هر نوع روش زیبایی دیگر پیشنهاد می‌دهیم تا پوست شما آماده درمان‌های دیگر شود و نتایج بهتری را تجربه کنید.

میکرودرم چگونه انجام می‌شود؟

میکرودرم یک روش غیر جراحی و با حداقل آسیب است؛ در نتیجه برای آماده سازی این درمان نیاز نیست کار خاصی انجام دهید.

ابتدا بهتر است با یک متخصص پوست درباره مشکلات پوستی خود صحبت کنید و از مشاوره‌های این افراد استفاده کنید. دقت داشته باشید که حتما در صورتی که در گذشته عمل‌های زیبایی داشته‌اید یا در صورت داشتن آلرژی و شرایط پزشکی خاص حتما با پزشک خود در میان بگذارید.

معمولا پس از مشورت و تایید این موضوع که پوست شما نیاز به درمان میکرودرم دارد، پزشک به شما پیشنهاد می‌کند که یک هفته قبل از درمان، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، استفاده از کرم‌های برنزه کننده و اپیلاسیون خودداری کنید.

همچنین ممکن است به شما توصیه شود تا استفاده از کرم‌ها و ماسک‌های لایه بردار را نیز قبل از درمان متوقف کنید.

قبل از شروع فرایند، هرگونه آرایش را از روی صورت خود پاکسازی کنید. با اینکه میکرودرم یک روش بی خطر است و شما برای انجام آن نیازی به بی حسی یا بیهوشی ندارید، اما باید این فرایند را در کلینیک انجام دهید و معمولا حدود یک ساعت طول می‌کشد.

در طول درمان شما روی یک تخت دراز می‌کشید و پزشک با دستگاه میکرودرم به آرامی کریستال‌ها را از طریق لوله‌های ریز، روی پوست شما آزاد می‌کند؛ در ادامه کریستال‌های شل شده، سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برند.

سپس، پزشک شما کریستال‌ها و سلول‌های مرده را با کمک مکش دستگاه از روی پوست شما پاک می‌کند.

در انتهای درمان، پزشک یا دستیار او یک مرطوب کننده و همچنین ضد آفتاب برای محافظت، به پوست شما می‌زند.

پس از اتمام جلسه شما می‌توانید به خانه بروید و به انجام کارهای روزمره خود برسید. برای گرفتن بهترین نتایج بهتر است شما این درمان را هر ۴ هفته تکرار کنید.

سوالات متداول

میکرودرم خانگی، شامل یک سری از دستگاه‌های کوچک شبیه به دستگاه‌های کلینیک‌ است که به کمک آن شما می‌توانید این درمان را در خانه انجام دهید. البته حتما در نظر داشته یاشید که شما اجازه ندارید از همه مدل‌های میکرودرم در خانه استفاده کنید و برای برخی از آنها نیاز است حتما به پزشک مراجعه کنید تا به پوست آسیب نرسد.

بله، در روش مزونیدلینگ با تزریق میکرو ویتامین‌ها، آنزیم و هورمون، پوست عناصر بیشتری برای بهبود تیرگی و لک‌های صورت دارد؛ در نتیجه این روش به بهبود لک صورت کمک می‌کند.

میکرودرم برای درمان خیلی از مشکلات پوستی از جمله: چین و چروک، تیرگی و لک‌های پوست، جوش و اسکار آکنه، منافذ باز و پوست کدر خوب و موثر است.

ماندگاری مزونیدلینگ می‌تواند به عوامل مختلفی وابسته باشد، اما بطور کلی ماندگاری نتایج این درمان بین ۶ الی ۱۲ ماه است.

مقالات مرتبط

پیمایش به بالا
[aparat id='90uEM']