چندتا از انواع نخ های لیفت صورت که کنار هم چیده شده اند.

آشنایی با انواع نخ های لیفت صورت

فهرست مطالب

لیفت با نخ یکی از سریع ترین روش‌های جوانسازی صورت است، در این روش با استفاده از انواع نخ های لیفت برای کشیده شدن قسمت‌های مختلف صورت استفاده می‌کنند که آشنایی با انواع این نخ‌ها به شما کمک می‌کند، تصمیم بهتری هنگام انجام این روش بگیرید.

در ادامه این مطلب نیز ما راهنمای جامع تمام اطلاعاتی را که برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد انتخاب صحیح نخ لیفت صورت در اختیار شما قرار می‌دهیم.

انواع نخ های لیفت

لیفت صورت با نخ به عنوان یک جایگزین غیر تهاجمی برای جراحی لیفت صورت بسیار محبوب است، این روش طیف وسیعی از مزایا را پوشش می‌دهد از جمله: نتایج طبیعی، زمان کوتاه پروسه و حداقل جای زخم  که اینها سبب شده اکثر کسانی که لیفت با نخ انجام داده‌اند، از نتایج خود راضی باشند.

البته که نتایج خوب وابسته هنر دست پزشک و نوع نخی که استفاده می‌شود، است؛ به همین دلیل هم ما تصمیم گرفتیم در این مطلب انواع نخ های لیفت را بررسی کنیم تا شما با کمک این راهنما بتوانید نتیجه بهتری از این روش بگیرید.

در این باره شما می‌توانید ویس دکتر الهام سپندار را درباره انواع نخ‌های لیفت گوش دهید.

در ادامه بیشتر روی مدل نخ ها صحبت می‌کنیم.

انواع نخ از روی مدل:

1. نخ های مونوفیلامنت:

رزوه‌های مونو ساده ترین نخ‌‌های لیفتینگ هستند. آنها از یک نخ منفرد تشکیل شده اند که به داخل پوست وارد می‌شود. نخ های مونو برای افرادی که خواهان لیفت ظریف و بهبود بافت پوست هستند مناسب است.

2. نخ های خاردار یا نخ کاگ:

نخ‌های دندانه‌دار، خاردار یا شیاردار نوعی دیگر هستند که با گرفتن و بلند کردن پوست به صورت فیزیکی اثر لیفتینگ ایجاد می‌کنند. آنها قوی ترین نوع نخ لیفت هستند و برای افرادی مناسب هستند که علائم شدیدتری از پیری مانند چین و چروک های عمیق و افتادگی پوست دارند.

3. نخ های پیچیده:

نخ‌های پیچیده، چندین رشته دارند که در هم پیچ خورده اند. اینها لیفت قوی تری ایجاد می‌کنند و حجم نواحی تحت درمان را افزایش می‌دهند. این نخ‌ها برای افرادی که خواهان بهبود چشمگیر تری در خطوط صورت و شلی پوست خود هستند ایده آل است. پیچ خوردگی نخ ها به تحریک تولید کلاژن در طول زمان کمک می‌کند و در نتیجه نتایج طولانی مدتی به همراه دارد.

انواع نخ از نظر مواد تشکیل دهنده

لیست انواع نخ های لیفت صورت

۱. نخ‌های PDO

نخ های PDO یکی از رایج ترین انواع نخ‌های لیفت صورت است که مواد تشکیل دهنده آن پلی دیوکسانون است. این نخ‌ها سال‌هاست که در روش‌های جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نخ های PDO از مواد ایمن و قابل جذب ساخته شده اند که تولید کلاژن را تحریک می‌کنند و باعث جوانسازی پوست می‌شوند. این نخ‌ها قابل جذب هستند و در پوست حل می‌شوند، اما بعد از جذب شدن همچنان نتایج طبیعی از خود به جای می گذارند که می تواند ماه‌ها ادامه داشته باشد.

انواع نخ‌های PDO‍:

  1.  مونو PDO: نخ های صاف و تک رشته ای که با تحریک تولید کلاژن به جوانسازی پوست شما کمک می‌کند.
  2. رزوه های دندانه دار PDO: این نخ‌ها دارای خارهایی هستند که مانند قلاب‌های ماهی به پوست شما می‌چسبند تا از قسمت‌های شل و افتاده پشتیبانی کنند و آنها را بکشند.
  3. رزوه های پیچ PDO: از یک یا دو رشته در هم تنیده تشکیل شده است که برای کمک به بازگرداندن حجم به قسمت های فرورفته پوست شما استفاده می‌شود.

۲. نخ های PLA و PLLA

PLA از پلی لاکتیک اسید و PLLA از پلی ال-لاکتیک اسید تشکیل شده است.

نخ های PLA نیز بخیه های قابل جذبی هستند که تولید کلاژن را تحریک می کنند. آنها در مقایسه با نخ های PDO اثر طولانی تری دارند، زیرا حتی پس از حل شدن نخ ها به تحریک تولید کلاژن ادامه می دهند. نخ های PLA برای افرادی که تمایل به بهبود تدریجی و طولانی مدت در ظاهر پوست خود دارند ایده آل است.

نخ های PLLA بخیه های غیر قابل جذبی هستند که اثر لیفتینگ دائمی تری دارند. این نخ‌ها معمولاً در مناطقی استفاده می‌شوند که نتایج طولانی‌مدت مورد نظر است، مانند خط فک یا گردن. نخ‌های PLLA تولید کلاژن را تحریک می‌کنند و از ساختاری حمایت می‌کنند و در نتیجه ظاهری طبیعی و جوان به‌دست می‌آورند.

۳. نخ‌های PCA

نخ های PCA جدیدترین نخ های لیفتینگ هستند که از یک کاپرولاکتون مصنوعی تشکیل شده اند. این نخ های قابل جذب اثراتی طولانی مدت دارند و مانند مدل‌های قبلی در تحریک تولید کلاژن نیز موثر هستند.

توجه به این نکته مهم است که انتخاب ماده نخ برای لیفت صورت با نخ به عوامل مختلفی از جمله نتیجه مطلوب، ناحیه تحت درمان و نیازهای منحصر به فرد هر مراجعه کننده بستگی دارد. مشاوره با یک متخصص پزشکی واجد شرایط و با تجربه برای تعیین مناسب ترین ماده نخ برای هر فرد بسیار مهم است.

برای رزرو وقت مشاوره در کلینیک ما با شماره 05138705463 تماس بگیرید.

اما حال بین همه این مدل‌ها کدام یکی از این نخ‌ها برای شما بهتر است؟

بهترین نخ لیفت صورت

همانطور که بالاتر هم توضیح دادیم بسته به نتیجه ای که شما دنبال آن هستید، هر کدام از این نخ‌ها می‌توانند بهترین نخ لیفت صورت باشند.

با این حال نخ‌های PDO از قدیمی‌ترین و رایج‌ترین نخ‌های لیفتینگ هستند که از سال‌ها قبل استفاده می‌شوند و عوارض لیفت با نخ PDO کمتر هستند.

با این حال رشته های PLA و PCA جدیدتر از PDO هستند و ماندگاری و تمایل آنها به تحریک تولید کلاژن بیشتر است. رزوه های PLA حدود 12 ماه طول می‌کشد تا جذب شوند و PCA حدود 12 تا 15 ماه ماندگاری دارد.

باز هم همانطور که بالاتر گفتیم؛ هر نوع نخ برای عملکرد خاصی مناسب است. نخ های PDO در ذخیره سازی و احیای بافت بهتر هستند در حالی که نخ های PLA و PCA درکشیدن قسمت های افتاده پوست شما بهتر هستند.

شما با کمک جدول زیر می‌توانید بهترین نخ لیفت صورت را برای خود پیدا کنید.

جدول کدام نخ لیفت برای چه کاری مناسب است

در پایان، لیفت با این نخ‌ها یک راه حل غیر جراحی مناسب برای افرادی است که به دنبال لیفت و سفت کردن پوست افتاده خود هستند. نخ‌های PDO ،PLA و PCA سه ماده پرکاربرد هستند که هر کدام خواص و مزایای منحصر به فرد خود را دارند. استفاده از هر کدام از این نخ ها راهی ایمن و مؤثر برای دستیابی به ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر است.

منابع:

Choosing the Perfect Thread Lift Procedure: A Comprehensive Guide

What Is a Polydioxanone (PDO) Thread Lift?

اشتراک‌گذاری
نقد و بررسی

دیدگاه خود را بنویسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا