خانومی در حال انجام درمان کربوکسی تراپی که دارد به مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی فکر می‌کند.

لیست مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی

فهرست مطالب

اگه به تازگی کربوکسی تراپی انجام داده‌اید یا تصمیم دارید آن را انجام دهید مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی را باید حتما یاد بگیرید، این نکات کمک می‌کنند شما نتیجه‌ای عالی از این درمان بگیرید و عوارض کمتری را تجربه کنید.

در ادامه این مطلب ما نکات قبل و بعد از کربوکسی تراپی را به شما توضیح می‌دهیم، در ابتدا بیایید با این روش کمی بیشتر آشنا شویم.

مراقبت‌ های لازم کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یک روش زیبایی-درمانی برای رفع برخی از مشکلات پوست از جمله: سلولیت، تیرگی پوست، ترک‌های پوستی، درمان آکنه و کمک به جوانسازی پوست است. در این روش از طریق دستگاه ویژه، با کمک سوزنی نازک به زیر پوست گاز کربن دی اکسید تزریق می‌شود که سبب افزایش گردش خون و اکسیژن در ناحیه تحت درمان می‌شود.

رعایت مراقبت ‌های بعد از کربوکسی تراپی و همچنین نکات قبل از انجام آن کمک می‌کند که این روش در بهترین حالت ممکن انجام شود و عوارضی که ممکن است بروز داده شوند، کاهش بایند. اما این مراقبت‌ها شامل چه مواردی می‌شود؟

مراقبت های قبل از کربوکسی تراپی

لیست مراقبت های قبل از کربوکسی تراپی که باید رعایت شوند.

قبل از انجام هر نوع درمان یا روش زیبایی، مهم است که به اندازه کافی درباره آن آگاهی داشته باشید و مطمئن شوید که کاندید مناسب آن روش هستید. در مراقبت های قبل از کربوکسی تراپی شما کافی‌سیت مراحل زیر را طی کنید:

1. مشاوره با پزشک

همانطور که بالاتر هم توضیح داده‌ایم، شما قبل از انجام هر روشی ابتدا باید با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

در کلینیک ما، دکتر سپندار قبل از انجام کربوکسی تراپی، ابتدا بطور کامل شما را معاینه می‌کند و درباره شرایط و سوابق پرشکی شما می‌پرسد تا مطمئن شود این روش برای شما ایمن و موثر است. پس از مشاوره تخصصی، دکتر شما را با مراقبت‌های لازم و دستور العمل‌هایی که باید دنبال کنید، آشنا می‌کند.

برای انجام درمان کربوکسی تراپی در کلینیک ما با شماره 05138705463 تماس بگیرید.

2. قطع مصرف الکل و دخانیات

 مصرف الکل  و دخانیات سبب رقیق شدن خون می‌شود که این سبب می‌شود بعد از انجام کربوکسی تراپی، در ناحیه تحت درمان تورم را تجربه کنید و روند بهبودی کندتری را تجربه کنید. در نتیجه تا حداقل 24 ساعت قبل از انجام درمان، از مصرف الکل و دخانیات خودداری کنید.

3. قطع مصرف برخی از داروها

در جلسه مشاوره، شما باید به پزشک درباره داروها و مکمل‌هایی که مصرف می‌کنید حتما اطلاع دهید؛ چرا که مصرف برخی از داروها (مانند: آسپرین) باید حداقل ۲۴ ساعت قبل از انجام این درمان قطع شود.

4. آماده شدن برای جلسه کربوکسی تراپی

 اگر بار اولیست که این درمان را امتحان می‌کنید، باید بدانید که چجوری باید برای جلسه آماده شوید. قبل از حرکت به سمت کلینیک، پوست ناحیه تحت درمان را به خوبی تمیز کنید و از مصرف هر گونه لوازم آرایشی و بهداشتی در آن ناحیه پرهیز کنید.

در برخی مواقع نیز برای کربوکسی تراپی ناحیه‌های حساسی مانند واژن و بیکینی لازم است که از کرم‌های موضعی بی حس کننده به مدت ۲۰-۴۰ دقیقه قبل از درمان استفاده کنید.

مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی

لیست مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی که باید رعایت شوند.

مراقبت های بعد از  کربوکسی تراپی کمک می‌کنند که عوارض جانبی بروز داده شده زودتر خوب شوند و مدت ماندگاری کربوکسی تراپی افزایش یابد.

1. استراحت کردن

 کربوکسی تراپی یکی از روش‌های غیر تهاجمی است و نیازی به بستری و دوره نقاهت طولانی ندارد. شما می‌توانید بعد از کربوکسی تراپی به روتین روزانه خود برسید، اما بهتر است که کمی به پوست خود استراحت دهید و از فعالیت‌های سنگین و ورزش‌های شدید تا ۲۴ ساعت اول خودداری کنید.

2. محافظت پوست از حرارت و آفتاب

بعد از کربوکسی تراپی، پوست شما کمی حساس‌تر است، در نتیجه مهم است که از قرار گرفتن در معرض آفتاب مستقیم، سونا، و حمام‌های گرم خودداری کنید تا التهاب و تورم کاهش یابد.

3. آبرسانی پوست و هیدراته نگه داشتن بدن

 فراموش نکنید که حتما پوست خود را به خوبی مرطوب و آبرسانی کنید و از لوازم آرایشی دوری کنید تا پوستتان بتواند به راحتی نفس بکشد. همچنین شما باید به اندازه کافی آب بنوشید و خود را هیدراته نگه دارید، این کمک می‌کند کربن دی اکسید زودتر دفع شود.

4. دوری از الکل و دخانیات

همانطور که بالاتر هم توضیح دادیم این ۲ ماده روند بهبودی شما را کند می‌کنند؛ در نتیجه بهتر تا حداقل ۲۴ ساعت بعد از انجام درمان، از نوشیدن الکل و مصرف دخانیات دوری کنید.

5. خودداری از ماساژ یا تحریک ناحیه

 ماساژ و لمس ناحیه تحت درمان سبب جابه جایی مواد و تحریک پوست آن ناحیه می‌شود، در نتیجه بهتر است محل تزریق را لمس نکنید و ماساژ ندهید تا مواد تزریق شده به طور یکنواخت جذب شوند و نتایج بهتری حاصل شود.

6. بهبود تورم و کبودی

 بروز تورم و کبودی  بعد از انجام تزریقات، کاملا طبیعی است و بعد از چند روز برطرف می‌شود. شما می‌توانید برای کاهش این علائم از کمپرس سرد استفاده کنید و آب زیادی بنوشید. اگر این عوارض بعد از چند روز همچنان پابرجا بودند، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید.

رعایت این مراقبت‌ های بعد از کربوکسی تراپی و نکات قبل از آن می‌تواند به شما کمک کند تا تجربه بهتری را از این درمان دریافت کنید. مهم است که شما در انجام این درمان یا هر وع روش دیگری به توصیه‌های پزشک خود با دقت گوش کنید و از آنها پیروی کنید.

اگر بدنبال پوستی زیباتر هستید می‌توانید توصیه دکتر سپندار را گوش کنید که می‌گویند میکرودرم و کربوکسی تراپی، پایه و اساس هر نوع درمانی هستند. برای رزرو وقت خود می‌توانید با شماره 05138705463 تماس بگیرید.

سوالات متداول

بهتر است که برای شستن ناحیه مدنظر حداقل ۱۲ ساعتی صبر کنید و در نظر داشته باشید که ار حمام با آب گرم خودداری کنید.

معمولا کبودی و تورم بعد از ۲ الی ۳ روز کم رنگ می‌شوند و بطور کامل از بین می‌روند، اما بسته به سرعت ترمیم پوست هر فرد و شرایط محیطی متفاوت است.

معمولا ۲۰ الی ۴۰ دقیقه قبل از شروع درمان زمان خوبی برای استفاده از کرم‌های بی حسی است.

اشتراک‌گذاری
نقد و بررسی

دیدگاه خود را بنویسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا