تزریق فیلر و ژل

تزریق فیلر و ژل چیست و چه تاثیراتی روی زیبایی دارد؟

فهرست مطالب

تزریق فیلر و ژل یکی از روش‌های زیبایی است که باعث بهبود ظاهر و جوانسازی می‌شود. این روش از محبوب‌ترین روش‌های زیبایی امروزه است، اما با این حال افراد کمی به قدر کافی درباره آن می‌دانند، اینکه چه انواعی یا تاثیری بر زیبایی دارد؛ در ادامه سعی کردیم به این سوالات پاسخ دهیم و شما را با این ۲ روش بیشتر آشنا کنیم.

تزریق فیلر و ژل چیست؟

با نازک شدن بافت‌های صورت، خطوط چین و چروک اطراف بینی و دهان بوجود می‌آید و گونه‌ها کمی توخالی به نظر می‌رسند. تزریق فیلر و ژل می‌تواند حجم از دست رفته را جایگزین کند و به صاف کردن و از بین بردن چین و چروک‌ها، حجیم شدن لب‌ها و بازگرداندن ظاهری جوان به شما کمک کنند.

سالانه بیش از 1 میلیون مرد و زن از این ۲ روش محبوب و پرطرفدار برای جوانسازی پوست صورت خود استفاده می‌کنند. میتوان گفت این روش‌ها یکی از مقرون‌ به‌صرفه‌ترین روش‌ها برای جوانسازی محسوب می‌شود که نیازی به جراحی و استراحت طولانی مدت هم ندارد.

البته اگر شما به متدهای دیگری علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله “ 9 روش جدید جوانسازی پوست صورت ” را بخوانید؛ در غیر این صورت با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

ژل و فیلر هر دو نوعی پر کننده‌های پوستی یا dermal filler هستند که هر کدام تقریبا کاربردی یکسان دارند، اما متفاوت شناخته می‌شوند؛ به عنوان مثال اکثریت برای حجم دهی لب‌ها از اصطلاح تزریق ژل و برای پر کردن چین و چروک‌های پیشانی از اصطلاح تزریق فیلر استفاده می‌کنند.

در ادامه به بررسی انواع درمال فیلر‌ها می‌پردازیم.

انواع پر کننده‌های پوستی

انواع مختلفی از فیلر و ژل مورد تایید FDA وجود دارد که متخصصین زیبایی از آنها استفاده می‌کنند، این محصولات براساس مواد تشکیل دهنده خود طبقه‌بندی می‌شوند. این طبقه بندی به صورت زیر می‌باشد:

هیالورونیک اسید (HA)

هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی است که به طور معمول در پوست شما یافت می‌شود. این ماده کمک می‌کند تا پوست صاف و هیدراته شود، با افزایش سن، بدن شما تولید اسید هیالورونیک را متوقف می‌کند در نتیجه شما برای دریافت این ماده نیاز به سرم های پوستی یا درمال فیلر ها خواهید داشت.

فیلرها یا ژل HA معمولا نرم و ژل مانند هستند و به مدت 6 تا 12 ماه و حتی بیشتر ماندگاری دارند تا اینکه بدن شما به تدریج و به طور طبیعی ذرات را جذب کند. بیشتر پرکننده‌های HA با لیدوکائین تزریق می‌شوند تا ناراحتی و درد را به حداقل برسانند تا شما در طول و حتی بعد از درمان احساس ناراحتی نداشته باشید.

هیدروکسی آپاتیت کلسیم (CaHA)

هیدروکسی لاپاتیت کلسیم نیز یک ماده طبیعی است که عمدتا در استخوان‌های ما یافت می‌شود. زمانی که این ماده در یک پرکننده استفاده می‌شود، ذرات کلسیم تقریبا میکروسکوپی هستند و در یک ژل صاف معلق هستند؛ هیدروکسی لاپاتیت کلسیم به تحریک تولید کلاژن طبیعی کمک می‌کند و  برای از بین بردن خطوط عمیق‌تر و چین و چروک‌ها موثر است

ماندگاری فیلر CaHA معمولا بیشتر از ژل‌های اسید هیالورونیک است و برای اکثر افراد تا ۱۲ ماه ماندگار هستند.

پلی ال لاکتیک اسید

پلی ال لاکتیک اسید یک ماده مصنوعی زیست تخریب پذیر(به این معنی که استفاده از آن در بدن بی‌خطر است) است و سال‌هاست که در انواع تجهیزات پزشکی مانند بخیه‌های قابل جذب استفاده می‌شود. فیلر‌های پلی ال لاکتیک اسید، عنوان محرک هستند و مکانیسم اصلی آنها برای صاف کردن خطوط ریز و کمک به پوست شما در بازسازی کلاژن طبیعی است.

نتایج این ماده گاهی تا ۲ سال نیز ماندگار است.

پلی متیل متاکریلات (PMMA)

پلی متیل متاکریلات یک ماده مصنوعی و زیست سازگار است که در سالیان متمادی در پزشکی مورد استفاده قرار گرفته است. در پرکننده‌های پوستی، PMMA به شکل یک میکروسفر یا یک توپ کوچک است که به طور نامحدود زیر پوست باقی می‌ماند تا پشتیبانی مداوم را فراهم کند.

همچنین فیلرهای PMMA حاوی کلاژن هستند که یک ماده طبیعی در پوست است که به ساختار و استحکام پوست شما کمک می‌کند؛ در نتیجه این فیلرها علاوه بر کاهش خطوط از بروز مجدد آنها تا حدودی جلوگیری می کنند.

تزریق چربی اتولوگ (پیوند چربی صورت)

تزریق چربی اتولوگ تنها روش تزریق فیلر و ژل است که نیاز به جراحی دارد، اما نتایج آن می‌تواند سال‌ها باقی بماند.  در این روش از ناحیه دیگری از بافت بدن شما، چربی برداشت می‌شود. سپس چربی تصفیه می‌شوه و به صورت تزریق می‌شود تا به بازگرداندن حجم گونه‌ها، شقیقه‌ها، پلک‌های پایینی یا سایر نواحی کمک کند.

تزریق چربی برای انجام ایمن و دستیابی به نتایج عالی، فقط باید توسط یک جراح زیبایی با تجربه و دارای گواهی پزشکی انجام شود.

حال که به اندازه کافی با این دو روش آشنا شده‌اید، تاثیر آنها بر زیبایی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

تاثیر تزریق فیلر و ژل بر زیبایی چیست؟

عکس‌های قبل و بعد تزریق فیلر و ژل که در کلینیک دکتر الهام سپندار انجام شده است و تاثیر پر کننده‌های پوستی بر زیبایی را نشان می‌دهد

در حالی که پرکننده‌های پوستی معمولا به عنوان از بین برنده چین و چروک‌ها شناخته می‌شوند، اما می‌توان گفت که این روش می‌تواند کارهای خیلی بیشتری از صاف کردن چین و چروک‌ها انجام دهد و باعث رفع برخی مشکلات پوستی غیر از خطوط پیری شود. در ادامه به بررسی مشکلاتی رایجی که پرکننده‌های پوستی می‌توانند به رفع آنها کمک کنند می‌پردازیم.

  • خطوط اطراف بینی و دهان را صاف میکند (خطوط ماریونت، خطوط لبخند و پرانتز)
  • تقویت و بازگرداندن حجم گونه‌های فرورفته یا شقیقه‌ها
  • کاهش خطوط عمودی لب‌ها
  • تقویت و حجیم کردن لب‌ها
  • صاف کردن چین چانه
  • بهبود تقارن بین اجزای صورت

مزایای تزریق فیلر‌های پوستی چیست؟

از مزایا تزریق فیلر و ژل می توان به این موارد اشاره کرد:

  1. در اکثر افراد نتایج فورا قابل مشاهده است.
  2. پروسه انجام این روش کمتر از ۱ ساعت طول می‌کشد و بعد از آن نیاز به بستری و استراحت نیست
  3. حداقل زمان بهبودی را نسبت به روش‌های جراحی دارد.
  4. ماندگاری نتایج بین ماه‌ها تا ۲ سال است و برخی از آنها حتی بیشتر از  ۲ سال دوام دارند.
  5.  نسبت به روش‌های دیگر مقرون به صرفه و ارزان تر است.

خطرات یا عوارض درمال فیلر چیست؟

عوارض جدی فیلر‌های پوستی نادر هستند و برخی از این عوارض فقط موقتی هستند. اما مانند هر روش زیبایی دیگر، خطراتی نیز وجود دارد. آنها عبارتند از:

  • ظاهر نامتقارن.
  • خونریزی، کبودی، قرمزی، درد و تورم
  • آسیب به پوست شما که می‌تواند باعث ایجاد زخم شود.
  • عفونت که در موارد شدید می تواند منجر به نکروز شود.
  • توده یا برجستگی زیر پوست شما.
  • بی حسی
  • جوش هایی که شبیه آکنه هستند.
  • بثورات و خارش

در برخی از کیس‌های نادر، افراد بعد از تزریق فیلر پوستی دچار مشکلات بینایی می‌شوند. اگر مشکلات بینایی، همراه با ضعف، ناراحتی یا درد در یک طرف بدن خود دارید، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

انتخاب یک کلینیک مناسب برای تزریق فیلر و ژل

انجام این تزریقات درمال فیلر‌ها می‌تواند گاهی همراه نتایجی نامطلوب باشد؛ بنابراین برای اینکه بتوانید بهترین تجربه را داشته باشید و کمترین عوارض را تجربه کنید، باید یک کلینیک خوب را انتخاب کنید

برای انتخاب بهترین کلینیک باید مواردی نظیر داشتن افراد متخصص که دانش گسترده‌ای از آناتومی صورت، چشم و زیبایی شناسی توسعه یافته و مهارت و دقت جراحی دارند را مدنظر داشته باشید.

همچنین باید بررسی کنید که آیا کلینیکی که انتخاب کرده‌اید از مواد مناسب و مورد تایید استفاده میکند یا خیر. زیرا زمانی که برای درمان از مواد نامناسب استفاده شود می‌توانند خیلی به صورت شما آسیب برسانند.

ما در کلینیک پوست و مو دکتر سپندار با کمک دکتر الهام سپندار که در زمینه آناتومی صورت و انجام تزریقات فیلر‌های پوستی متخصص است، برای زیباجویان خود از بهترین برندهای فیلر و ژل استفاده می‌کنیم. 

میتوانید برای مشاوره و همچنین تعیین وقت با شماره 05138705463 حاصل فرمایید و با مشاوران ما درباره انجام تزریق فیلر و ژل صحبت کنید و سوالات خود را از آنها بپرسید.

همچنین میتوانید با مراجعه به بخش “تزریق فیلر و ژل“، اطلاعات بیشتری درباره این درمان کسب کنید و از شرایط انجام این درمان مطلع شوید.

ممنونیم که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم توانسته باشیم طی این مقاله اطلاعات خوبی را درباره تزریق فیلر و ژل به شما داده باشیم و شما را با این درمان آشنا کرده باشیم. خیلی خوشحال می‌شویم نظرات خود را زیر همین پست برای ما ارسال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منابع:

INJECTABLE FILLERS GUIDE

Dermal Fillers

 
اشتراک‌گذاری
نقد و بررسی

دیدگاه خود را بنویسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
[aparat id='90uEM']