خانومی که در حال استفاده از دستگاه لیزر روشن کننده پوست در کلینیک است

معرفی انواع لیزر روشن کننده پوست

فهرست مطالب

در میان تمامی روش‌های کلینیکالی که برای درمان لک و روشن سازی پوست که مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ انواع لیزر روشن کننده پوست نیز وجود دارند که می‌توانند تاثیرات مثبتی داشته باشند.دلایل مختلفی وجود دارد که می‌توانند عوامل ایجاد لک و تیرگی باشند از آلودگی گرفته تا اشعه‌های آفتاب؛ از آنجایی که در برخی از شرایط جلوگیری از بوجود آمدن این تیرگی‌ها غیر ممکن است، علم و تکنولوژی روش‌های مختلف زیادی را جلو راه ما گذاشتند تا از شر آنها خلاص شویم.یکی از این روش‌ها استفاده از لیزر برای سفید شدن پوست است؛ البته این روش به نسبت دیگر روش‌های روشن سازی پوست رایج نیست، اما در برخی از موارد مناسب و موثر است.

لیزر روشن کننده پوست

خانمی که دراز کشیده است و عینک محافظ زده است و متخصص درحال روشن کردن پوست او با استفاده از لیزر است.لیزر روشن کننده پوست به عنوان یکی از درمان‌های کلینیکی برای از بین بردن تیرگی‌های پوست محسوب می‌شود. در این روش، با استفاده از لیزر، لایه بیرونی پوست برداشته می‌شود یا به سلول‌های تولید کننده ملانین آسیب زده می‌شود تا از تولید ملانین جلوگیری شود.

ملانین چیست؟

درواقع ملانین دلیل اصلی ایجاد تیرگی پوست است. ملانین ماده‌ای در بدن انسان است که رنگدانه‌های مو، چشم و پوست را تولید می‌کند. هر چه ملانین بیشتری در بدن تولید شود، چشم، مو و پوست شما تیره‌تر خواهد بود. به همین دلیل است که از لیزر برای جلوگیری از تولید ملانین استفاده می‌شود.میزان ملانین موجود در بدن بستگی به عواملی مانند ژنتیک و همچنین اشعه‌های خورشید دارد. هرچقدر بیشتر زیر آفتاب و اشعه‌های خورشید بمانید، مقدار ملانین موجود در بدن افزایش پیدا خواهد کرد و در نتیجه تیرگی پوست بوجود می‌آید.

انواع لیزر

لیزر روشن کننده پوستلیزرهایی که برای روشن سازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل لیزرهای کیوسوییچ، درمان IPL و لیزر جوانسازی فوتونا فرکشنال است. در ادامه به بررسی هر یک از این لیزرهای روشن کننده پوست میپردازیم.

لیزر کیوسوییچ

لیزر کیوسوییچ که به طور معمول برای پاکسازی تتو مورد استفاده قرار میگیرد، جزو لیزرهای چند کاره محسوب می‌شود. این لیزر علاوه بر پاکسازی تتو برای از بین بردن آکنه، از بین بردن تیرگی پوست، جوان‌ سازی پوست، کوچک سازی منافذ و افزایش کلاژن سازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.لیزر کیوسوییچ می‌توان لکه‌های خورشیدی، لکه‌های کک و مک را از بین ببرد، همچنین می‌تواند از تولید ملانین و رنگدانه‌ها جلوگیری کند و از پوستی روشن را به شما هدیه دهد.درباره این لیزر در صفحه پاکسازی تتو با لیزر کیوسوییچ بیشتر بخوانید.

درمان ipl

متخصصی که با استفاده از دستگاه ipl درحال روشن سازی پوست بیمار است.درمان ipl لیزر نیست و درواقع درمان با استفاده از نور پالسی شدید است که به بهبود بافت‌های پوست کمک می‌کند. هدف از انجام این روش درمانی برای دستیابی به پوستی روشن‌تر، شفاف‌تر و جوان‌تر است.درمان ipl می‌تواند میزان ملانین پوست را کاهش دهد و همچنین مشکلات عروق خونی را در نواحی پوستی مانند صورت درمان کند.همانطور که گفتیم درمان ipl، لیزر نیست و تفاوت‌هایی با لیزر دارد. تفاوت کلیدی بین این دو در نوع نور آنها است. نور لیزر تک رنگ و غیر واگرا است اما در مقابل ipl طیف پهنای باند سفید را تولید می‌کند و ترکیبی از رنگ‌های مختلف را تولید می‌کند.بطور کلی گفته می‌شود که درمان ipl نسبت به استفاده از لیزر بی خطرتر است و طبق داده‌ها، کمتر از یک درصد موارد استفاده از این روش، واکنش‌های نامطلوب نشان داده‌اند.

لیزر فوتانا فرکشنال

درمان تیرگی پوست با استفاده از لیزر فوتونا فرکشنال به عنوان یک درمان تهاجمی شناخته می‌شود و نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای دارد. در این روش لایه‌های مرده پوست مورد هدف قرار می‌گیرند و از بین میروند تا لایه جوان‌تر پوست بالا بیاید.گفته می‌شود این روش علاوه بر روشن سازی پوست، می‌تواند به کلاژن سازی پوست نیز کمک کند و چین و چروک‌های پوست را از بین ببرد. اما همانطور که گفتیم، درنظر داشته باشید که این درمان به عنوان یک درمان تهاجمی به حساب می‌آید و ممکن است باعث ایجاد اسکار و لک شود و همچنین دوره نقاهت آن نسبت به سایر روش‌ها طولانی‌تر است.

آیا لیزر روشن کننده پوست به پوست آسیب میرساند؟

یکی از رایج‌ترین سوالات و دغدغه‌هایی که برای افراد زمان استفاده از لیزر روشن کننده پوست بوجود می‌آید، این است که آیا لیزر روشن کننده پوست، می‌تواند به پوست آسیب برساند؟درواقع پاسخ این سوال به نوع پوست شما بستگی دارد. ممکن است پوست شما به نوعی لیزر حساسیت داشته باشد و پس از استفاده از این نوع لیزر، پوست شما آسیب ببیند. برای اینکه اطمینان حاصل کنید که آسیبی برای پوست‌تان پس از استفاده از لیزر بوجود می‌آید یا خیر، بهتر است که با یک دکتر متخصص پوست صحبت کنید.در نظر داشته باشید با اینکه لیزر پوست می‌تواند موثر در سفید شدن پوست باشد، اما به همان اندازه ممکن است باعث بروز عوارضی همچون لک و تیرگی ناشی از سوختگی باشد؛ به طور کلی دکتر سپندار که چندین سال است در زمینه روشن سازی پوست تخصص دارد این روش را به همه افراد پیشنهاد نمی‌کند.کلینیک دکتر سپندار که به صورت تخصصی بر روی روش‌های زیبایی و درمانی پوست و مو در مشهد فعالیت دارد، درمان روشن کردن پوست را با استفاده از بهترین دستگاه‌های دیگر برای شما انجام دهد. می‌توانید برای برقراری ارتباط با متخصصان پوست و پرسیدن سوال‌های خود، با شماره تلفن 05138705463 تماس حاصل فرمایید.

جمع بندی

طی این مقاله سعی داشتیم تا به بررسی انواع لیزر روشن کننده پوست بپردازیم و هر یک از این لیزرها را به شما معرفی کنیم. ممنونیم که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم توانسته باشیم طی این مقاله به شما برای آشنایی بیشتر با لیزر‌های روشن کننده پوست کمک کنیم.خیلی خوشحال می‌شویم نظرات خود را زیر همین پست برای ما ارسال کنید. همچنین در صورتی که تجربه استفاده از خدمات کلینیک دکتر سپندار را دارید، خیلی خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما در میان بگذارید.منابع:Laser resurfacing Skin lightening What are the Differences Between IPL and Laser Treatments?
اشتراک‌گذاری
نقد و بررسی

دیدگاه خود را بنویسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
[aparat id='90uEM']