معرفی روش‌های خانگی و کلینیکال برای درمان جوش صورت

درمان جوش صورت با روش‌های خانگی و کلینیکال

فهرست مطالب

درمان جوش صورت یکی از بزرگترین دغدغه‌های افراد خصوصا نوجوانان است؛ چرا که آکنه و جوش یکی از مشکلات اجتناب ناپذیر پوست است که تقریبا هر فردی را ممکن است درگیر کند. عوامل مختلفی مانند وجود باکتری‌ها، آلودگی، اشعه‌های خورشید و حتی بلوغ می‌توانند باعث ایجاد جوش روی صورت شوند.

در این مقاله می‌خواهیم به بررسی انواع روش‌هایی که می‌توانند به درمان جوش صورت کمک کنند و جوش‌های پوستی را از بین ببرند بپردازیم.

روش‌های درمان جوش صورت

برای درمان جوش روش‌های مختلفی وجود دارد. از روش‌های خانگی که به استفاده از برخی مواد خاص و گاهن عجیب و غریب اشاره دارد تا رعایت یک روتین پوستی مناسب و حتی استفاده از درمان‌های کلینیکال. همه این روش‌ها به عنوان روش‌هایی برای از بین بردن جوش و آکنه روی پوست معرفی می‌شوند، اما کدام یک از این روش‌ها موثرتر و بهتر هستند؟

می‌توان گفت استفاده از روش‌های درمانی خانگی و استفاده از مواد طبیعی مناسب است، اما دقت داشته باشید که استفاده از این مواد ممکن است با پوست شما سازگار نباشد و به پوست شما آسیب برساند. به همین دلیل ما سعی نمیکنیم چندان شما را به سمت استفاده از مواد مختلف خانگی که معلوم هم نیست چه کسی آنها را تجویز کرده است سوق دهیم.

یکی از بهترین روش‌هایی که معمولا برای درمان جوش پیشنهاد می‌شود، رعایت روتین پوستی مناسب است. درواقع گفته می‌شود برای جلوگیری و همچنین درمان جوش‌های صورت شما نیاز به یک روتین پوستی درست و حسابی دارید تا بتوانید از پوست خود در برابر عوامل مختلف مراقبت کنید. در ادامه به بررسی یک روتین پوستی مناسب میپردازیم.

روتین پوستی مناسب

ابتدای کار این را بگوییم که این روتین پوستی فقط به عنوان یک پیشنهاد محسوب می‌شود و کامل نیست. برای داشتن یک روتین پوستی کامل و مناسب نیاز است تا به یک دکتر متخصص پوست مراجعه کنید و از او بخواهید تا براساس پوست شما، برایتان یک روتین پوستی مناسب بوجود آورد.

موارد پیشنهادی ما شامل:

  • استفاده منظم از ضد آفتاب‌های مناسب پوست‌تان قبل از خروج از خانه و قرار گرفتن دربرابر اشعه‌های خورشید
  • پاکسازی پوست پس از بازگشت به خانه و در دو نوبت صبح و شب(پاکسازی پوست خیلی اهمیت دارد به همین دلیل حتما آن را جدی بگیرید)
  • از محصولات زیبایی و بهداشتی مناسب پوست خود استفاده کنید(این موضوع مخصوصا زمانی که پوست چربی داشته باشید از اهمیت خیلی بیشتری برخوردار است)
  • برای از بین بردن جوش‌های خود می‌توانید از کرم و ژل‌های از ضد جوش و آکنه استفاده کنید.

این موارد می‌توانند از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری کنند و همچنین به از بین بردن آنها کمک کنند. اما با این حال پیشنهاد اصلی ما استفاده از مشاوره دکتر متخصص پوست است، چرا که درمان مناسب شما باید متناسب با نوع پوست، نوع جوش و شرایط پزشکی شما باشد.

اگر نیاز به روتین پوستی دارید و نمیدانید از چه کسانی می‌توانید مشاوره بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به کلینیک تخصصی پوست و مو دکتر سپندار سر بزنید. میتوانید برای رزرو وقت با شماره تلفن 05138705463 تماس حاصل فرمایید.

در ادامه قصد داریم به معرفی و بررسی درمان‌های کلینیکال درمان جوش صورت بپردازیم.

درمان‌های کلینیکال درمان جوش

برای انجام درمان‌های کلینیکال نیاز است تا شما به یک کلینیک تخصصی پوست مراجعه کنید و تحت نظر پزشک درمان‌ها را انجام دهید. پیشنهاد میکنیم که حتما این درمان‌ها توسط پزشکان متخصص انجام شود و پوست خود را دست هرکسی نسپارید.

در ادامه این مقاله می‌خواهیم به بررسی چند مورد از رایج‌ترین درمان‌های کلینیکال که برای درمان جوش صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند بپردازیم.

میکرودرم ابریژن

درصورتی که جوش‌ها در حالت التهاب شدید خود نباشند، استفاده از درمان میکرودرم به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای درمان جوش‌های پوستی محسوب می‌شود. میکرودرم ابریژن می‌تواند به درمان جوش‌های خفیف کمک کند و جوش‌های سر سفید و سر سیاه را از بین ببرد و سطح پوست شما را صاف کند.

علاوه بر درمان جوش صورت، میکرودرم ابریژن می‌‌تواند به از بین بردن زخم‌های باقی مانده از جوش‌های پوستی کمک کند. برای آشنایی بیشتر با این درمان می‌توانید به بخش “میکرودرم” مراجعه کنید.

لیزر ipl

لیزر درمانی که به عنوان یکی از متدهای جدید درمان‌های پوستی محسوب می‌شود، می‌تواند به شما برای از بین بردن جوش‌های پوستی نیز کمک کند.

لیزر ipl به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای درمان جوش صورت محسوب می‌شود. لیزر ipl باکتری‌های مولد آکنه و جوش را از بین میبرد و از ایجاد جوش جلوگیری می‌کند. همچنین این لیزر می‌تواند به تنظیم رنگدانه‌های پوستی کمک کند و باعث روشن سازی پوست شما شود.

برای آشنایی بیشتر با دیگر درمان‌های روشن سازی پوست که با استفاده از لیزر انجام می‌شوند، پیشنهاد می‌کنیم مقاله “معرفی انواع لیزر روشن کننده پوست” را مطالعه کنید.

نور درمانی

از دیگر درمان‌های کلینیکال برای از بین بردن جوش‌های پوستی می‌توان به نور درمانی با استفاده از نور آبی اشاره کرد. طول موج نور آبی اثر ضد میکروبی دارد و می‌تواند باکتری‌هایی را که در منافذ و غدد چربی جمع می‌شوند و باعث ایجاد جوش‌های پوستی می‌شوند از بین ببرد.

تمام این روش‌ها می‌توانند برای از بین بردن جوش‌های پوستی و درمان جوش صورت موثر باشند اما درنظر داشته باشید که برای استفاده از هر یک از این روش‌ها نیاز است تا ابتدا با یک متخصص پوست مشورت کنید.

ما در کلینیک پوست مو دکتر سپندار تمام این روش‌های درمانی را با استفاده از بهترین دستگاه‌ها و توسط پزشکان متخصص انجام می‌دهیم. همانطور که گفتیم می‌توانید برای رزرو وقت به راحتی با شماره تلفن 05138705463 تماس حاصل فرمایید.

جمع بندی

همانطور که دیدید روش‌های مختلفی برای درمان جوش صورت وجود دارد، از روش‌های خانگی که شامل رعایت روتین پوستی و همچنین رعایت تغذیه می‌شود تا درمان‌های کلینیکال که توسط متخصصان پوست انجام می‌شود.

اما دقت داشته باشید که استفاده از هر یک از این روش‌ها نیازمند مشورت با یک متخصص پوست با تجربه است. در واقع شما نمی‌توانید از هرنوع محصول پوستی برای درمان جوش‌های پوستی خود استفاده کنید، به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که حتما قبل از انجام هر کار حتما با یک متخصص پوست صحبت کنید.

در آخر بهتر است اضافه کنیم که هیچ روشی برای از بین بردن جوش‌ها به صورت یک شبه وجود ندارد، پس بهتر است صبر داشته باشید تا به مرور زمان علائم آن کاهش پیدا کند. دکتر الهام سپندار همیشه می‌گویند” بخشی از زیبایی از ذهن ماست” پس خصوصا اگر در سنین نوجوانی هستید، بیش ار حد نگران نباشید.

ممنونیم که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم توانسته باشیم طی این مقاله شما را با انواع روش‌های درمان جوش صورت آشنا کنیم. خیلی خوشحال می‌شویم نظرات خود را زیر همین پست برای ما ارسال کنید و در صورتی که تجربه مراجعه به کلینیک دکتر سپندار را دارید، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

منابع:

4 Great Benefits of Opting for a Microdermabrasion Acne Treatment

اشتراک‌گذاری
نقد و بررسی

دیدگاه خود را بنویسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
[aparat id='90uEM']