معرفی روش‌های خانگی و کلینیکال درمان چین و چروک

معرفی روش‌های خانگی و کلینیکال درمان چین و چروک

فهرست مطالب

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌ها در بین افرادی که به فکر پوست خود هستند، پیری پوست است. تقریبا می‌توان گفت هیچکسی از ایجاد زودرس ظاهری پیر خوشش نمی‌آید. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی دلایل ایجاد چین و چروک و راه‌ حل‌هایی برای درمان چین و چروک پوستی بپردازیم.

دلایل ایجاد چین و چروک پوستی‌‌

دلایل مختلفی می‌توانند باعث بوجود آمدن چین و چروک‌های پوستی شوند، اعم از اشعه‌های خورشید، آلودگی هوا، شستشو نامناسب، تغذیه نامناسب و در انتها بالا رفتن سن که درواقع می‌توان آن را به عنوان دلیل طبیعی پیری پوست نام برد.

در ادامه به بررسی راه‌ حل‌هایی برای از بین بردن پیری پوست می‌پردازیم و راه حل‌های خانگی و کلینیکال را معرفی می‌کنیم.

درمان چین و چروک پوست

روش‌های خانگی

بهترین روش خانگی که می‌توان آن را به عنوان روشی امن و مطمئن نام برد، استفاده از یک روتین پوستی مناسب است. شما می‌توانید با رعایت تغذیه و شستشو مناسب پوست خود به همراه استفاده کردن از محصولات بهداشتی مناسب مانند کرم‌های ضد چین و چروک، تا حدودی از ایجاد چین و چروک‌های پوستی جلوگیری کنید و حتی به درمان چین و چروک پوست خود بپردازید.

برخی افراد پیشنهاد استفاده از مواد طبیعی را برای درمان چین و چروک‌ پوست می‌دهند که البته باید در نظر داشته باشید که استفاده از مواد طبیعی ممکن است به پوست شما آسیب برساند. 

در هر صورت پیشنهاد ما برای ایجاد یک روتین پوستی مناسب برای از بین بردن چین و چروک‌های پوستی، مشورت با یک دکتر متخصص پوست است. متخصصان پوست بر اساس نوع پوست‌‌تان به شما میگویند که نیاز است از چه محصولاتی استفاده کنید و طی روز چه کارهایی را انجام دهید و از چه کارهایی پرهیز کنید.

در صورت نیاز به مشاوره روتین پوستی، می‌توانید به کلینیک تخصصی دکتر سپندار مراجعه کنید. برای رزرو وقت و مشاوره با متخصصان ما می‌توانید با شماره تلفن 05138705463 تماس حاصل فرمایید.

رعایت روتین پوستی در مواردی می‌تواند به شما برای درمان چینی و چروک پوست کمک کند، اما در برخی موارد شما نیاز به انجام درمان‌های کلینیکال دارید. در واقع متخصص پوست شما تشخیص دهنده این موضوع است. در صورت وجود چین‌ و چروک‌های عمیق ممکن است متخصص پوست شما پیشنهاد دهد تا از درمان‌های کلینیکال برای از بین بردن چین و چروک‌های پوستی استفاده کنید.

در ادامه به بررسی انواع روش‌های کلینیکال برای درمان چین و چروک‌های پوستی میپردازیم.

روش‌های کلینیکال

میکرودرم

در درمان میکرودرم ابریژن از ابزاری با حداقل سایندگی استفاده می‌شود تا به آرامی پوست شما را سنباده بکشند و لایه بیرونی ضخیم‌تر و ناهموار پوست را از بین ببرند. 

این روش علاوه بر جوانسازی پوست و درمان چین و چروک پوست، می‌تواند باعث درمان اسکارهای خفیف، تغییر رنگ پوست، درمان آسیب‌هایی که اشعه‌های خورشید به پوست زده‌اند و همچنین درمان ترک‌های پوستی شود.

بوتاکس

روش بوتاکس به عنوان یکی از رایج‌ترین روش‌های کلینیکال برای درمان چین و چروک‌های پوستی محسوب می‌شود.

در این روش نوعی ماده به پوست تزریق می‌شود که باعث فلج شدن عضلات نواحی پوستی می‌شود. این روش می‌تواند از ایجاد چین و چروک جلوگیری کند و باعث جوانسازی پوست شما شود.

بوتاکس علاوه بر جوانسازی پوست برای درمان اسپاسم گردن، تعریق، مثانه بیش فعال، تنبلی چشم و سایر بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تزریق فیلر

تزریق فیلر به عنوان نوعی عمل زیبایی غیر جراحی محسوب می‌شود. در این روش از پرکننده‌های پوستی برای از بین بردن چین و چروک‌ها و خطوط ریز پوستی استفاده می‌شود.

همچنین این روش می‌تواند حجم صورت شما را باز گرداند و باعث جوانسازی پوست شما شود. برای آشنایی بیشتر با روش تزریق فیلر، پیشنهاد می‌کنیم مقاله “تزریق فیلر و ژل” را مطالعه کنید.

هر یک از این روش‌های کلینیکال برای درمان چین و چروک پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند. دقت داشته باشید که برای انجام هر یک از این روش‌های درمانی نیاز است تا شما ابتدا به یک متخصص پوست مراجعه کنید و از او مشاوره بگیرید و درصورت تشخیص و تایید پزشک از هر یک از این روش‌های درمانی استفاده کنید.

برای آشنایی بیشتر با روش‌های کلینیکال، پیشنهاد میکنیم مقاله “معرفی روش‌های کلینیکال برای بهبود پوست” را مطالعه کنید.

جمع بندی

طی این مقاله سعی داشتیم به شما برای درمان چین و چروک پوست کمک کنیم و روش‌هایی که با استفاده از آنها می‌توانید چین و چروک‌های پوستی را از بین ببرید را معرفی کنیم. در این مقاله به بررسی دو روش خانگی و کلینیکال برای درمان چین و چروک پرداختیم که هر یک به عنوان روش‌های موثر محسوب می‌شوند.

برای استفاده از هر یک از این روش‌های درمانی، پیشنهاد می‌کنیم که حتما از یک متخصص پوست مشاوره بگیرید.

ممنونیم که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم توانسته باشیم طی این مقاله به شما برای درمان چین و چروک پوست کمک کنیم. خیلی خوشحال می‌شویم نظرات خود را زیر همین پست برای ما ارسال کنید و در صورتی که از خدمات کلینیک دکتر سپندار استفاده کرده‌اید، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

منابع:

اشتراک‌گذاری
نقد و بررسی

دیدگاه خود را بنویسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
[aparat id='90uEM']