فردی که در بهترین سن بوتاکس است در حال دربافت تزریقات از یک متخصص است.

بهترین سن بوتاکس: راهنمای جامع برای پوستی جوان‌تر

فهرست مطالب

بهترین سن بوتاکس یکی از عوامل مهم در گرفتن بهترین نتایج از این روش است. همانطور که می‌دانید؛ بوتاکس یکی از محبوب‌ترین روش‌های جوانسازی صورت است که می‌تواند کاربردهای متفاوت و زیادی داشته باشد.

اکثر افراد دوست دارند این روش را امتحان کنند و از آن انتظار نتایج معجزه آسا دارند؛ همین سبب شده که خیلی از افراد برایشان مهم باشد که سن مناسب تزریق بوتاکس چه زمانی است. دانستن سن مناسب تزریق بوتاکس کمک می‌کند که شما از این روش انتظار نتایجی واقعی و قابل اجرا داشته باشید.

حالا بیایید باهم بررسی کنیم که بهترین سن بوتاکس چه زمانی است و هدف از تزریق بوتاکس در سنین مختلف چیست.

بهترین سن بوتاکس چه زمانی است؟

تزریق بوتاکس در سنین مختلف برای کاربردهای متفاوتی استفاده می‌شود که بهتر است برای آشنایی کامل با آن مقاله بوتاکس چیست؟ | معرفی فواید و عوارض بخوانید.

بطور کلی افراد بالای 18 سال می‌توانند، سم بوتولینوم را تزریق کنند، اما سن مناسب تزریق بوتاکس از 25 سالگی تا 35 سالگی است؛ زیرا در این سنین هنوز خطوط چین و چروک عمیق نشده‌اند و می‌توان به صورت پیشگیرانه روند پیری پوست را کند کرد.

البته به این معنی نیست که بعد از 35 سالگی نباید بوتاکس کرد، بلکه بعد از دهه 30 سالگی بوتاکس نتایج فوق‌العاده‌ای به همراه دارد، اما برای پیشگیری از پیری پوست دیر شده است. بطور کل این بازه سنی ممکن است، بسته به عوامل برای هر فرد متفاوت باشد؛ در نتیجه بهتر است برای پیدا کردن سن مناسب تزریق بوتاکس، با یک پزشک متخصص درباره شرایط خود مشورت کنید.

شما می‌توانید در کلینیک دکتر سپندار تزریق بوتاکس را با برترین برندها، مناسب آناتومی صورت خود انجام دهید؛ برای گرفتن مشاوره با شماره 05138705463 تماس بگیرید.

خب حال بیایید عواملی که در بهترین سن بوتاکس تاثیر دارد، صحبت کنیم.

عوامل موثر در بهترین سن تزریق بوتاکس

همانطور که بالاتر هم توضیح دادیم، برای تزریق بوتاکس عواملی هستند که سبب می‌شوند یک فرد زودتر یا دیرتر از بازه سنی گفته شده به تزریق بوتاکس نیاز پیدا کند. در ادامه برخی از این عوامل را بررسی می‌کنیم.

وضعیت پوست: هر فردی بر اساس: ژنتیک، سبک زندگی، محل زندگی و نوع پوستی که دارد، ممکن است زودتر یا دیرتر به مشکلات پوستی مانند چین و چروک دچار شود. معمولا اکثر افراد در اواخر دهه ۲۰ و اویل ۳۰ سالگی، اولین اثرات چین و چروک را مشاهده می‌کنند، اما برخی از افراد با پوست‌های خیلی خشک ممکن است زودتر این خطوط را مشاهده کنند.

اهداف فرد: هر فرد برای خود یک نوع ظاهری را می‌پسند، به عنوان مثال شما ممکن است خطوط لبخند خود را دوست داشته باشید، در صورتی که من از آن بیزار باشم یا ممکن است فردی دنبال نتایج طبیعی باشد و دیگری دنبال نتایجی اغراق گونه باشد.

بسته به نتایجی که دنبال آن هستید، بهترین سن بوتاکس برای شما می‌تواند متفاوت باشد.

سبک زندگی و روتین پوستی: سبک زندگی و روتین پوستی یک فرد تاثیر بسزایی در روند پیری پوست او دارد. به عنوان مثال افرادی که دخانیات مصرف می‌کنند یا در روتین پوستی خود از ضدآفتاب استفاده نمی‌کنند؛ بیشتر در معرض بروز چین و چروک هستند.

خب حال بیایید نتایج بوتاکس را در سنین مختلف بررسی کنیم.

نتایج بوتاکس در دهه‌های مختلف

هدف تزریق بوتاکس در سنین مختلف که نشان دهنده بهترین سن بوتاکس است.

دهه 20 سالگی: با اینکه پس از ۱۸ سالگی افراد می‌توانند تزریق بوتاکس را دریافت کنند، اما پیشنهاد می‌شود تا قبل از بروز علائم خفیف چین و چروک این درمان را شروع نکنند، در این مورد می‌توانید توضیح دکتر سپندار درباره جوانسازی را مشاهده کنید. بطور کلی در اواخر دهه ۲۰ سالگی افراد تزریقات بوتاکس را برای پیشگیری از پیری پوست انجام می‌دهند.

دهه 30 سالگی: از اویل دهده ۳۰ سالگی علائم پیری پوست تقریبا قابل مشاهده هستند، مگر اینکه فرد یک روتین پوستی ضد چروک داشته باشد. در نتیجه از اویل ۳۰ سالگی تزریق بوتاکس برای کاهش علائم  چین و چروک و تا حدودی پیشگیری از روند پیری پوست انجام می‌شود. همچنین در این سن معمولا احتمال بروز عوارض بوتاکس کمتر است.

دهه 40 سالگی: در ۴۰ سالگی علائم پیری پوست مانند خطوط لبخند، دور چشم و پیشانی کاملا قابل مشاهده است. در این سنین بوتاکس نتیجه‌ای عالی در از بین بردن این خطوط و علائم دارد. نتایج بوتاکس در ۴۰ سالگی کاملا چشمگیر و مطلوب هستند و تا چندین سال فرد را جوان تر نشان می‌دهند.

دهه 50 سالگی: در سنین ۵۰ سال به بالا، بسته به شرایط فرد پوست او یا خطوط کم عمق مانند ۴۰ ساله‌ها دارد یا خطوط عمیق ۶۰ سالگی. بسته به نوع پوست این روش می‌تواند خطوط را کاهش یابد و پوست را شاداب و جوان‌تر نشان دهد.

دهه 60 سالگی: معمولا بعد از ۶۰ سالگی حتی با کمک تمامی روش‌ها و بهترین روتین پوستی، چون پوست تا حد زیادی توانایی خود را در تولید کلاژن و الاستین از دست داده؛ چین و چروک‌ها عمیق و کاملا قابل مشاهده هستند. در این دهه تزریق بوتاکس باید با هدف کاهش عمق چین و چروک‌ها و نرم کردن ظاهر آنها باشد، در غیر این صورت نتایج ممکن است غیر طبیعی به نظر برسد.

خب امیدواریم با کمک این مطلب توانسته باشید درباره انجام این روش بهتر تصمیم بگیرید. اگر نیاز دارید درباره این روش با یک پزشک مشورت کنید، دکتر الهام سپندار همیشه با حوصله آماده صحبت با شماست. برای رزرو وقت با شماره 05138705463 تماس بگیرید.

اشتراک‌گذاری
نقد و بررسی

دیدگاه خود را بنویسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا