فردی که در حال انجام هایفو است و به عوارض هایفوتراپی صورت فکر می‌کند.

عوارض هایفوتراپی صورت چیست؟

فهرست مطالب

عوارض هایفوتراپی صورت یکی از دلایلی‌ست که افراد بخاطر آن از انجام هایفو صرف نظر می‌کنند، اما این عوارض چقدر جدی هستند و آیا هایفوتراپی مضر است؟

در ادامه این مطلب ما می خواهیم عوارض حانبی هایفوتراپی صورت را بررسی کنیم و پاسخ شایعات را نیز بدهیم، پس شما نیز اگر به فکر انجام این روش هستید با ما همراه باشید.

عوارض هایفوتراپی صورت چیست؟

هایفوتراپی یک روش غیر جراحی و غیر تهاجمی است که در آن با استفاده از امواج اولتراسوند پوست صورت را کشیده و لیفت می‌کنند. هایفو توسط انجمن‌های پزشکی ایمن و بی خطر تایید شده، با این حال این روش نیز مانند دیگر روش‌های زیبایی می‌تواند عوارض جانبی را به همراه داشته باشد.

عوارض هایفو صورت شامل موارد زیر می‌شود:

لیست عوارض هایفو صورت که با آیکون نشان داده شده اند.

1. درد

اولین عوارض هایفو صورت می‌تواند دردی باشد که هنگام انجام درمان حس می‌شود. در هایفوتراپی چون از امواج قوی اولتراسوند استفاده می شود، هنگام درمان ممکن سوزن سوزن شدن و گرمایی را حس کنید که ناخوشایند باشد.

البته این درد تنها هنگام درمان قابل احساس است و پس از اتمام درمان از بین می‌رود، البته برخی افراد نیز گفته‌اند که هیچ دردی حس نکرده‌اند.

2. لک شدن پوست

پس از هایفو، ناحیه تحت درمان ممکن است کمی قرمز و لکه‌دار شود، اما این به دلیل گرم شدن پوست و ایجاد این واکنش است. مانند هر عوارض احتمالی دیگر، این عارضه نیز موقتی است و پس از چند روز محو خواهد شد.

3. تورم و قرمزی

بسته به واکنش فردی مراجعه کننده، ممکن است پوست پس از انجام درمان متورم و قرمز شود، البته این هیچ واکنش نامطلوبی بر نتایج درمان نخواهد داشت و طی چند روز آینده به طور طبیعی محو خواهد شد.

4. بی حسی

امواج اولتراسوندی که در طول درمان لیفت صورت ساطع می‌شوند به طور خاص برای هدف قرار دادن عمیق‌ترین لایه‌های پوست استفاده می‌‌شوند تابتوانند عمیق‌ترین چین و چروک‌ها را نیز از بین ببرند. گاهی اوقات، این می‌تواند منجر به سوزن سوزن شدن یا بی حسی در اعماق پوست شود، اگرچه معمولاً این یک عارضه جانبی است که در ظریف‌ترین مناطق مانند چشم ها یا لب ها وجود دارد.

معمولا در افرادی که این عارضه هایفو صورت را تجربه کرده‌اند، بی حسی پوست در کمتر از ۲ هفته بدون هیچ مداخله‌ای برطرف شده است.

5. سفت شدن پوست

یکی دیگر از عوارض هایفوتراپی صورت، سفت و کشیده شدن پوست است که البته هدف از این روش نیز همین است، اما ممکن است در روزهای اول باعث ناراحتی شود.

این پنج تا عوارض هایفو صورت هستند و معمولا غیر از این موارد مشکل دیگری پیش نمی‌آید. اما اگر همچنان درباره این درمان مضطرب هستید، پیشنهاد می‌کنیم نظرات کسانی که هایفوتراپی انجام داده‌ اند را بخوانید.

حال بیایید سوالات متداول را درباره عوارض هایفو صورت بررسی کنیم.

سوالات متداول درباره عوارض هایفو

آیا هایفوتراپی باعث سرطان می‌شود؟

خیر، زیرا در تحقیقات نشان داده شده‌است که انرژی متمرکز شده در هایفو، قابلیت تغییر در دی ان ای را ندارد و نمی‌توانند سبب سرطان شود؛ همچنین باید اضافه کنیم که از هایفوتراپی برای درمان توده‌های سرطانی نیز استفاده می‌شود.

عوارض هایفوتراپی در دوران بارداری چیست؟

این روش معمولا برای افراد باردار استفاده نمی‌شود؛ زیرا ممکن است مشکلاتی را برای مادر یا جنین ایجاد کند. برخی از این مشکلات شامل موارد زیر می‌باشد:

  1. تغییرات هورمونی: در بارداری تغییرات هورمونی بسیار نامتعادل است و می‌تواند بر وضعیت پوست تاثیر بگذارد؛ در نتیجه نتایج هایفوتراپی ممکن است تغییر کنند یا باعث عوارض غیرمنتظره شود.
  2. احتمال تحریک پوست: پوست در دوران بارداری ممکن است حساس‌تر باشد و استفاده از روش‌های درمانی مانند هایفوتراپی ممکن است باعث تحریک یا التهاب آن شود.

عوارض هایفوتراپی در افراد دیابتی چیست؟

افراد دیابتی نیز مانند خانم‌های باردار بهتر است این روش را امتحان نکنند؛ زیرا مشکلاتی مانند موارد زیر را به دنبال دارد:

  1. خطر زخم و التهاب: افراد دیابتی به دلیل مشکلات مربوط به گردش خون و کاهش توانایی در ترمیم زخم، ممکن است بیشتر در معرض خطر التهاب و زخم‌های پوستی قرار گیرند. هایفوتراپی که به عمق پوست نفوذ می‌کند، می‌تواند باعث ایجاد واکنش‌های التهابی و زخم‌های شود که دیرتر بهبود می‌یابند.
  2. تأخیر در بهبودی: فرآیند ترمیم پوست در افراد دیابتی کندتر از افراد غیر دیابتی باشد، در نتیجه دوره نقاهت بعد از هایفوتراپی برای افراد دیابتی طولانی‌تر است.
  3. احتمال تغییرات رنگدانه: دیابت می‌تواند باعث ایجاد مشکلات رنگدانه‌ای در پوست شود. هایفوتراپی ممکن است باعث تشدید این مشکلات یا ایجاد تغییرات رنگدانه در نواحی تحت درمان گردد.
  4. تأثیر بر روی قند خون: هر نوع استرس جسمی یا تغییرات در پوست می‌تواند بر قند خون تأثیر بگذارد. در صورتی که فرد دیابتی تحت درمان با هایفوتراپی قرار گیرد، باید سطح قند خون خود را تحت نظر داشته باشد و مطمئن شود که درمان هیچ تأثیر منفی بر روی قند خون او ندارد.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از تصمیم‌گیری برای انجام هایفوتراپی از پزشک متخصص پوست و پزشک معالج دیابت مشاوره بگیرید.

عوارض هایفوتراپی گردن چیست؟

عوارض هایفو گردن نیز مشابه به عوارض هایفو صورت است که شامل موارد زیر می‌شود:

  1. تورم و قرمزی
  2. حساسیت و سوزش
  3. کبودی و لک شدن پوست

به طور کلی هایفوتراپی اگر توسط یک متخصص آموزش دیده و واجد شرایط انجام شود، بسیار ایمن و بی‌خطر است. همچنین این درمان دوره نقاهت ندارد و معمولا بعد از آن می‌توانید به راحتی به کارهای خود برسید.

در صورتی که تصمیم به انجام این درمان گرفتید، ما پیشنهاد می کنیم ابتدا نزد یک دکتر متخصص وقت بگیرید و درباره شرایط خود صحبت کنید. شما می‌توانید با شماره 05138705463 تماس بگیرید و در کلینیک ما وقت رزرو کنید.

منابع:

What are the side effects of a HIFU facelift?

HIFU treatment for face side effects

اشتراک‌گذاری
نقد و بررسی

دیدگاه خود را بنویسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا