۴ محصول مراقبتی که در مراقبت های بعد از لیزر می‌توان از آنها استفاده کرد.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد چیست؟

فهرست مطالب

لیزر موهای زائد یک روش عالی برای از بین بردن موهای زائد است که با رعایت مراقبت های بعد از لیزر شما می‌توانید نتایج عالمی دائمی آن را تجربه کنید، اما این مراقبت‌ها دقیقا شامل چه مواردی می‌شود؟ مراقبتهای قبل از لیزر کردن و نکات بعد از جلسه لیزر چیست؟ در ادامه درباره این موارد بیشتر توضیح می‌دهیم.

اول از همه بیایید اهمیت این نکات را بررسی کنیم.

اهمیت انجام مراقبت های بعد لیزر

بدون شک لیزر یکی از بهترین روش‌های از بین بردن موهای زائد در حال حاضر است. این روش از چندین سال اخیر به صورت متداول در کلینیک‌های زیبایی، پوست و مو شده انجام می‌شود و اکثر افراد از مزایای آن راضی هستند که درباره این مزایا می‌توانید در مقاله مزایا و معایب لیزر موهای زائد چیست بیشتر بخوانید.

اما بطور کلی اهمیت انجام مراقبت های لیزر در گرفتن نتایج بهتر و جلوگیری از بروز عوارض است. در پروسه لیزر کردن نه تنها مراقبت ‌های بعد از جلسه، بلکه دستور العمل‌های قبل از انجام آن نیز حائز اهمیت هستند و باید رعایت شوند.

در ادامه به این نکات قبل و بعد لیزر می‌پردازیم.

مراقبت های قبل از لیزر

لیست مراقبت های قبل از لیزر که باید رعایت شوند.

شما برای انجام لیزر موهای زائد آقایان یا لیزر بانوان نیاز دارید، یک سری نکات را قبل از انجام این روش رعایت کنید، شما با رعایت این نکات در کنار مراقبت های بعد از لیزر می‌توانید نتایجی عالی بگیرید. در ادامه بیشتر درباره این موارد توضیح می‌دهیم. 

مشاوره با پزشک متخصص: قبل از اقدام به هر نوع روش درمانی-زیبایی شما باید حتما از یک پزشک متخصص مشاوره دریافت کنید و معاینه شوید تا مشخص شود این روش برای پوست شما مناسب است یا خیر!

همچنین در این جلسه مشاوره دستگاه لیزر مناسب پوست خود را انتخاب خواهید کرد.

در کلینیک تخصصی پوست و مو دکتر سپندار، خدمات لیزر بدن و مشاوره آن به صورت تخصصی انجام می‌گیرد، برای برقراری ارتباط با کلینیک با شماره 051-38705463 تماس بگیرید.

محافظت پوست در برابر سوختن: حداقل از 4 تا 6 هفته قبل از لیزر، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید و اقداماتی مانند: برنزه کردن، آفتاب گرفتن و رفتن به سولا به‌طور قطع خودداری نمایید. همچنین بهتر است از کرم‌های ضد آفتاب با SPF30 یا بالاتر و مناسب پوست خود به صورت روزانه و مرتب استفاده نمایید.

خودداری از استفاده برخی داروها: قبل از اقدام به لیزر بدن، در جلسه مشاوره‌ ‌پزشک خود را در خصوص استفاده از داروهای خاص، داروهای گیاهی و مکمل‌ها در جریان بگذارید، چرا که برخی از داروها سبب حساس شدن پوست شما به نور لیزر می‌شود و باید استفاده آنها قطع شود.

خودداری از استفاده برخی محصولات پوستی-آرایشی: برخی از محصولات که حاوی ترکیباتی مانند بنزوئیل اسیدها، آلفا هیدروکسید و رتینول هستند سبب حساس شدن پوست می‌شود بهتر است تا حداقل 3 روز قبل از انجام لیزر بدن استفاده از آنها قطع شود.

همچنین قبل از مراجعه برای لیزر از هیچ نوع کرم، لوسیون، مام، اسپری و همچنین لوازم آرایشی استفاده نکنید.

شیو کردن موهای بدن: یکی دیگر از نکات مهم قبل لیزر، شیو کردن موهای ناحیه درمان است. این اقدام را 24 تا 48 ساعت قبل از جلسه اول لیزر خود حتما انجام دهید و با شروع جلسات خود از اقداماتی مانند: اپیلاسیون، استفاده از کرم‌های موبر و کندن مو به طور قطع خودداری نمایید.

خب حال که با مراقبت های قبل از لیزر بدن آشنا شدید، می‌خواهیم در ادامه مطلب به مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد بپردازیم.

مراقبت های بعد از لیزر

لیست مراقبت های بعد از لیزر که باید رعایت شوند.

مراقبت های بعد از لیزر سبب می‌شود که شما بهترین نتیجه را از لیزر بگیرید و خطر بروز عوارض لیزر را کم کنید.

از کمپرس یخ استفاده کنید

برای کاهش تورم و درد موقت پس از لیزر موهای زائد، شما می‌توانید از کمپرس‌ یخ استفاده کنید و در بازه‌های زمانی کوتاه، آن را روی ناحیه آزرده شده قرار دهید.

از لوسیون‌های مخصوص استفاده کنید

پزشک شما ممکن است یک کرم استروئیدی برای به حداقل رساندن هرگونه درد و ناراحتی پس از درمان تجویز کند. مهم است که بعد از لیزر از خشک شدن پوست خود جلوگیری کنید، شما همچنین می‌توانید از کرم‌های زینک برای کاهش التهاب و قرمزی استفاده کنید.

از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید

از مهم‌ترین مراقبت های بعد از لیزر، محافطت پوست در برابر آفتاب است. از آنجایی که پوست شما بعد از لیزر موهای زائد حساس می‌شود، شما باید از 1 ماه قبل تا 1 ماه بعد از لیزر از آفتاب دوری کنید. در نتیجه آفتاب گرفتن و سولار ممنوع است و  باید هر روز به محل درمان ضد آفتاب بزنید.

از کندن پوست و خاراندن خودداری کنید

 یکی دیگر از مراقبت های بعد از لیزر این است که از تحریک پوست با خاراندن و حتی کندن پوست در آن ناحیه خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث بروز زخم شود.

در صورت مشاهده عوارض جانبی با پزشک خود مشورت کنید

لیزر موهای زائد یک روش ایمن برای از بین بردن موهای زائد است، و بروز برخی علائم مانند قرمزی، خارش و تورم پس از لیزر طبیعی است، اما اگر این عوارض جدی تر باشند یا بیش از چند روز دوام داشته باشند؛ بهتر است به پزشک خود هرچه سریع‌تر اطلاع دهید.

بایدها و نبایدهای مراقبت های بعد از لیزر

لیست باید و نبایدهای یعد از لیزر کردن که همراه با آیکون کنار هم گذاشته شده اند.

بایدها:

۱. مراقبت های بعد از لیزر را جدی بگیرید: بعد از جلسه لیزر پزشک متخصص یا اپراتور یک سری دستور العمل‌های خاص را به شما توضیح می‌دهد، مهم است که شما این نکات را جدی بگیرید و برای گرفتن بهترین نتایج آنها را رعایت کنید.

۲. بدن خود را هیدراته نگه دارید: نوشیدن آب به صورت مرتب به هیدراته شدن پوست و بدن شما کمک بسیار زیادی می‌کند و این امر از تورم پوست جلوگیری می‌کند.

۳. لباس های آزاد بپوشید: بعد از لیزر حداقل تا روز بعد لباس‌های آزاد و نخی بپوشید تا پوست شما به راحتی بتواند نفس بکشد و از تحریک آن جلوگیری شود. 

۴. از ضد آفتاب استفاده کنید: بعد از لیزر پوست شما نسبت به نور و اشعه‌های خورشید حساس‌تر می‌شود؛ در نتیجه مهم است که حتما بعد از آفتاب نگیرید و برنزه نکنید! همچنین برای محافظت از پوست خود حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.

نبایدها:

۱. تا ۲۴ ساعت دوش نگیرید: بعد از لیزر چون پوست شما حساس است، بهتر است تا حداقل ۲۴ ساعت دوش نگیرید و مهم‌تر از آن از آب گرم استفاده نکنید.

۲.  از دیگر روش های اصلاح مو خودداری کنید: بعد از لیزر شما نباید از هیچ نوع روش دیگر اصلاح مو مانند اپیلاسیون، کندن مو و کرم‌های موبر استفاده کنید. همچنین بهتر است تا حداقل ۱۰ روز بعد از لیزر شیو هم نکنید.

۳.  از لوازم آرایشی و پوستی استفاده نکنید: بعد از لیزر شما نباید تا حداقل ۲۴ ساعت از هیچ نوع لوازم آرایشی و بهداشتی، مانند اسپری و مام یا کرم‌های مرطوب کننده بر روی پوست تحت درمان استفاده کنید.

۴.  از فعالیت بدنی سنگین خودداری کنید: در مراقبت های بعد از لیزر، مهم است که تا حداقل ۳ الی ۴ ساعت بعد از لیزر ورزش‌های سنگین را کنار بگذارید و استراحت کنید.

خب امیدواریم این مطالب برای درک مراقبت های بعد از لیزر مفید بوده باشد، شما با رعایت این نکات می‌توانید بهترین نتیجه را از این روش بگیرید و کمترین عوارض را تجربه کنید.

لیزر از نظر پزشکان در صورتی که با رعایت بهداشت و نکات آن انجام شود، یک روش کاملا بی‌خطر و ایمن برای از بین بردن موهای زائد است. اگر شما کاندید مناسب این روش باشید و  مبتلا به بیماری خاص یا باردار نباشید، از امتحان این روش پشیمان نخواهید شد. برای رزرو وقت خود در کلینیک ما با شماره 05138705463 تماس بگیرید.

منبع:

How to Properly Care for Your Skin After Laser Hair Removal

سوالات متداول

اگر اولین جلسه لیزر شما است بهتر است ۱۴-۱۰ روز بعد از لیزر صبر کنید و سپس موهای خود را شیو کنید، بطور کلی بهتر است حداقل ۷ الی ۱۰ روز بعد از لیزر صبر کنید و سپس موهای خود را شیو کنید.

اگر فاصله جلسات شما ۳۰ الی ۴۰ روز است بهتر است در ماه بیشتر از ۲ الی ۳ بار شیو نکنید، چرا که هر چه تعداد شیوهای شما در ماه کمتر باشد از لیزر کردن زودتر جواب می‌گیرید.

 ۲ الی ۳ روز قبل از جلسه خود موهای خود را شیو کنید و از شیو کردن موهای خود تا حداقل ۴ ساعت قبل از لیزر خودداری کنید.

با اینکه این مورد ایرادی ندارد، اما بهتر است حداقل ۲۴ ساعت بعد از لیزر بیکینی برای رابطه داشتن، صبر کنید تا پوست شما تحریک و ملتهب نشود.

حداقل تا 24 ساعت بعد از جلسه لیزر خود از دوش گرفتن خودداری کنید، زیرا پوست بعد از لیزر حساس می‌شود و قرار گرفتن در معرض آب و بخار باعث التهاب و تحریک پوست می‌شود. معمولا شما می‌توانید پس از لیزر در خود کلینیک، بدن خود را بشویید و بهتر است بعد از آن حما م نکنید.

شما می‌توانید بعد از لیزر با مشورت پزشک یا اپراتور از پمادهای ضد التهاب مثل پماد زینک استفاده کنید. شما می‌توانید این نوع پمادها را از داروخانه دریافت کنید.

اشتراک‌گذاری
نقد و بررسی

دیدگاه خود را بنویسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا