فردی در حال تزریق هیرفیلر در یک کلینیک است.

هیر فیلر چیست؟

فهرست مطالب

هیر فیلر، یکی از انواع روش‌های زیبایی است که در دوره زمانی حال بسیار برای کاهش ریزش مو محبوب است. اگر با این روش به قدر کافی آشنا نیستید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با نحوه انجام آن و مزایا و معایبش آشنا شوید.

هیر فیلر چیست؟

هیرفیلر یا hair filler در واقع یکی از روش‌های کلینیکال برای کاهش ریزش مو است که تشابه زیادی با تزریق ژل و فیلر صورت دارد. در این روش با تزریق از هیر فیلر که یک مجموعه پپتیدی با اسید هیالورونیک است به کف سر، فولیکول‌های مو را تقویت می‌کنند.

فیلر مو حاوی 7 پپتید ثبت شده است؛ هر پپتید اثر خود را در روند رشد مجدد و درمان ریزش مو با آزمایش‌های مختلف آزمایشگاهی نشان داده است. فرمول پپتیدهای ثبت شده و اسید هیالورونیک، فولیکول‌های مو را تقویت می‌کنند و طبق تحقیقات بالینی منجر به موهای پرپشت، ضخیم تر و قوی‌تر می‌شود. پ

تزریق این ماده یک روش موثر برای کاهش ریزش موهاست. شما می توانید با انواع دیگر روش‌های درمان ریزش مو در مقاله درمان ریزش مو انواع روش‌های خانگی و کلینیکال بیشتر بخوانید.

کاربردهای هیر فیلر

لیست کاربردهای هیر فیلر

  1. افزایش گردش خون در کف سر
  2. تحریک رشد مو و افزایش تراکم آن
  3. تقویت و مراقبت از پوست سر
  4. کمک به بازسازی پوست، آبرسانی و تغذیه مو
  5. پیشگیری از ریزش مو مجدد و کنترل آن
  6. بهبود و جوانسازی فولیکول مو برای موهای قوی تر

حال بیایید مزایا و معایب این روش را بررسی کنیم.

مزایا و معایب هیر فیلر

مزایا و معایب تزریق هیرفیلر

مانند هر روش زیبایی دیگر این روش نیز دارای مزایا و معایبی است.

مزایا فیلر مو:

  1. حجم دهی فوری: پرکننده‌های مو با حجم دادن فوری به نواحی نازک یا کم حجم، ظاهری پرپشت تر و ضخیم تر به مو می‌بخشند.
  2. غیر تهاجمی: برخلاف تکنیک‌های جراحی ترمیم مو، فیلر مو نیازی به جراحی و بیهوشی ندارد.
  3. فرآیند سریع: هیر فیلر فرایند طولانی ندارد و در یک جلسه کوتاه ۳۰ دقیقه‌ای درمان شما تکمیل می‌شود.
  4. بدون نیاز به دوره نقاهت: این روش از آنجایی که یک روش غیر تهاجمی است؛ نیازی به دوره استراحت ندارد و افراد می‌توانند بلافاصله به فعالیت‌های عادی خود بازگردند.

معایب پرکننده های مو:

  1. نتایج موقت: از آنجایی که پرکننده های مو قابل جذب و تجزیه هستند، حفظ نتایج مورد نظر در طول زمان نیاز به چندین جلسه دارد..
  2. هزینه: تزریق منظم می‌تواند پرهزینه باشد، به خصوص اگر جلسات متعددی مورد نیاز باشد، البته این هزینه همچنان نسبت به روش‌هایی مانند کاشت مو کمتر است.
  3. خطر عوارض جانبی: مانند هر روش زیبایی احتمال بروز عوارض جانبی از جمله التهاب، قرمزی یا واکنش‌های آلرژیک در محل تزریق وجود دارد.
  4. پوشش محدود: اگر شما ریزش مو شما در مراحلی شدیدتر است این روش ممکن است برای شما نتایجی معمولی داشته باشد.

اگر با تمام این‌ها، تصمیم گرفته‌اید که این روش را انجام دهید، بیایید بیشتر روی نحوه انجام آن و چیزهایی که باید بدانید، صحبت کنیم.

نحوه تزریق هیر فیلر

نحوه تزریق هیر فیلر که کشیده شده است.

پرکننده مو یک محلول شفاف با ویسکوزیته کم است که در یک سرنگ شیشهٰای استریل شده عرضه می‌شود. فیلر مو یک فرم منحصر به فرد از اسید هیالورونیک 0.7٪ و کمپلکس پپتیدی است که علاوه بر پپتیدها، حاوی ماکرومولکول‌های اسید آمینه است که جایگزین فاکتورهای رشد می‌شود.

برای انجام این روش مهم است که ابتدا توسط یک متخصص مو معاینه شوید و شرایط خود و نتایجی که مدنظر دارید را در میان بگذارید، این جلسه مشاوره به شما کمک می‌کند؛ بهترین روش را انتخاب کنید و یا برای جلسه تزریق آماده شوید.

برای گرفتن مشاوره در کلینیک ما با شماره  05138705463 تماس بگیرید.

پس از مشاوره در جلسه تزریق، ابتدا مناطقی از سر که باید تزریق شوند، با محلول مخصوص ضد عفونی می‌شوند و در برخی مواقع با کمک کرم‌های موضعی آن ناحیه را بی حس می کنند. سپس دکتر متخصص با سوزن نازک (کانولا) ماده را به ناحیه های مشخص شده تزریق می‌کند.

پس از اتمام تزریقات، شما می‌توانید به راحتی به خانه بروید و استراحت کنید.

عوارض احتمالی هیرفیلر

عوارض احتمالی فیلر مو که لیست شده اند

بعد از انجام تزریقات شما ممکن است عوارضی را مشاهده کنید که شامل موارد زیر می‌شود:

  1. سردرد
  2. التهاب
  3. قرمزی
  4. سوزش و خارش

البته این عوارض موقتی هستند و بعد از چندین روز باید محو شوند. اگر عوارض جدی‌تری را تجربه کردید یا بیش از چند روز همچنان ماندگار بودند، حتما با پزشک خود تماس بگیرید.

مراقبت‌های قبل و بعد هیر فیلر

لیست مراقبت های قبل و بعد از تزریق هیر فیلر

انجام مراقبت‌های لازم در نتایج شما بسیار موثر هستند و کمک می کنند تا عوارض کمتری را تجربه کنید.

مراقبت‌ها قبل:

قبل از تزریق فیلر مو، حتما موهای خود را بشویید. در روز درمان از استفاده از محصولات حالت دهنده مو خودداری کنید و از انجام فعالیت‌های بدنی شدید یا رفتن به سونا، استخر و غیره خودداری کنید.

مراقبت های بعد از تزریق فیلر مو:

  1. از دست زدن به ناحیه تحت درمان خودداری کنید: حداقل تا 24 ساعت پس از درمان از دست زدن، مالش یا اعمال فشار به ناحیه تحت درمان خودداری کنید.
  2. بهداشت: ناحیه تحت درمان را تمیز و خشک نگه دارید. حداقل تا ۴۸ ساعت پس از درمان از استفاده از محصولات مو مانند ژل یا اسپری مو خودداری کنید.
  3. دوش گرفتن: شما می‌توانید طبق معمول موهای خود را بشویید، اما حداقل به مدت 24 ساعت از استفاده از آب داغ یا بخار در ناحیه تحت درمان اجتناب کنید.
  4. قرار گرفتن در معرض گرما: حداقل تا 48 ساعت پس از درمان از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، سولاریوم، سونا و جکوزی خودداری کنید.
  5. حالت دادن به مو: حداقل به مدت 48 ساعت از بستن موهای خود یا استفاده از لوازم حرارتی مو که ممکن است باعث ایجاد تنش در ناحیه تحت درمان شود خودداری کنید.
  6. ورزش: حداقل تا 48 ساعت پس از درمان از انجام فعالیت‌های بدنی شدید، مانند ورزش‌های شدید یا هوازی خودداری کنید.

با اولین جلسه تزریق هیرفیلر، این احتمال وجود دارد که روند ریزش مو در ناحیه تزریق شده پس از 30 روز به طور کامل مهار شود. جلسات بعدی باعث تحریک گردش خون در ناحیه، احیای فولیکول‌های مو و تسریع رشد مو می‌شود؛ در نتیجه مهم است که جلسات خود را کامل کنید.

سوالات متداول

خب حال بیایید سوالات متداول درباره این روش را بررسی کنیم.

بهترین برند هیر فیلر کدام است؟

یک سوزنحاوی هیر فیلر از بهترین برند هیر فیلر که در کنار جعبه‌اش است.

بهترین برند هیر فیلر، فیلر مو دکتر CYJ، از برند Caregan است.

هیر فیلر ساخت کدام کشور است؟

فیلر مو CYJ از برند Caregan در کره تولید شده و به عنوان یک معجزه‌گر در برابر ریزش مو استفاده می‌شود. این محصول در مجموع از هفت پپتید تشکیل شده است که میکروسیرکولاسیون را در پوست سر تحریک می‌کند.

تزریق هیر فیلر در منزل ممکن است؟

خیر، زیرا در این روش نیاز است که تزریقاتی تخصصی در ناحیه حساس سر انجام شوند که نیازمند فردی مجرب و یک پزشک متخصص است.

هیر فیلر چند جلسه است؟

بسته به شرایط شما، تعداد جلسات مورد نیاز شما می‌تواند متفاوت باشد، اما معمولا میانگین ۴ جلسه است.

ماندگاری هیر فیلر چقدر است؟

مدت ماندگاری ممکن است نسبت به شرایط شما، تعداد جلسات و میزان مراقبت‌های شما متفاوت باشد، اما معمولا نتایج آن بین ۱ تا ۲ سال ماندگار است.

خب ممنونیم که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید، شما میتوانید سوالات خود را درباره این روش زیر همین پست از ما بپرسید. همچنین اگر می خواهید تزریق هیر فیلر را در مشهد انجام دهید، با شماره 05138705463 تماس بگیرید و وقت خود را در کلینیک ما رزرو کنید.

منابع:

Pros & Cons of Hair Fillers: What You Need to Know

Hair filler

اشتراک‌گذاری
نقد و بررسی

دیدگاه خود را بنویسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا