پی آر پی مو چیست؟

فهرست مطالب

پی آر پی مو یکی از روش های پیشرفته و جدید است که برای کاهش ریزش مو و افزایش ضخامت مو استفاده می‌شود، اما آیا این روش به اندازه دیگر روش‌ها موثر است؟ در ادامه این مطلب می خواهیم این روش را بطور کامل از نظر مزایا، معایب و میزان اثر گذاری بررسی کنیم، پس همراه ما باشید.

پی آر پی مو چیست؟

PRP (platelet-rich plasma) یکی از روش‌های زیبایی است که در آن با استفاده از پلاکت‌های خون فرد برای درمان مشکلات پوست، مو و… استفاده می‌کنند. حال در PRP مو که یکی از روش‌های درمان ریزش مو که با گرفتن خون از فرد مراجعه کننده، پلاکت های خون جدا می شوند و سپس در دوز‌های متفاوت به کف سر تزریق می‌شود.

این کار سبب تحریک سلول های پوست سر و فولیکول‌های مو می شود که سبب رشد مجدد و تقویت و ترمیم سریع‌تر ناحیه‌های آسیب دیده می‌شود.

در ادامه شما می‌توانید ویس دکتر الهام سپندار را درباره این روش گوش دهید.

حال کاربردهای این روش چیست؟

کاربرد و مزایا prp برای مو

مزایا پی آر پی مو که لیست شده اند.

پی آر پی مو در واقع برای چند مورد قابل استفاده است که شامل مشکلات زیر می‌شود:

  1. کاهش ریزش مو
  2. رشد مجدد مو
  3. افزایش رشد مو
  4. افزایش ضخامت مو
  5. بهبود زخم‌های کف سر

اما جدا از اینها، این روش دارای مزایایی است که سبب برتری آن می‌شود این مزایا شامل موارد زیر می‌شود:

  1. نتایح بلند مدت: معمولا پس از اتمام دوره درمان پی آر پی، نتایج ماندگار و بعضی اوقات دائمی هستند که سبب می‌شود شما نیاز کمتری به روش‌های پزشکی داشته باشید و در نتیجه هزینه کمتری خرج کنید.
  2. روشی غیر تهاجمی و ایمن: برخلاف دیگر روش‌ها این درمان یکی از روش‌های غیر تهاجمی است که نیاز به بیهوشی و دوره نقاهت ندارد و عوارض جانبی آن خیلی کم و نادر هستند.
  3. امکان شخصی سازی برای فرد: یکی دیگر از مزایا این روش این است که می‌توان میزان جلسات، دوزها و دیگر موارد را براساس نیاز هر فرد شخصی سازی کرد.

البته باز هم با تمامی مزایا گفته شده، این روش دارای معایبی‌ست که در ادامه بررسی می‌کنیم.

معایب پی آر پی مو

معایب پی آر پی مو

  1. هزینه: prp چون یک روش جدید و پیشرفته است، ممکن است نسبت به برخی روش‌های ساده تر هزینه بیشتری داشته باشد که برای برخی از افراد ناخوشایند باشد.
  2. تعداد جلسات: این روش یک درمان یک جلسه‌ای نیست و برای دوام نتایج نیاز است که در چندین جلسه تکرار شود.
  3. متفاوت بودن نتایج افراد: از آنجایی که در این روش با استفاده از پلاکت‌های خود هر فرد درمان انجام می‌شود، نتایج آن می‌تواند برای هر کسی متفاوت باشد. به عنوان مثال این روش ممکن است برای شما جواب دهد اما برای دوست‌تان به همان میزان نتیجه ندهد.

جدا از این معایب این روش همانند دیگر روش های پزشکی همراه با عوارض جانبی است که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم.

عوارض PRP مو

عوارض prp مو که لیست شده است.

عوارض این روش آن چنان جدی نیستند و هیچ خطری برای ابتلا به یک بیماری مسری با درمان PRP وجود ندارد؛ زیرا این روش شامل تزریق خون خود شما به پوست سر‌تان می‌شود. البته در تحقیقات چندین عوارض جانبی خفیف نشان داده شده است که شامل موارد زیر می‌شود:

  1. درد در طول درمان
  2. سردرد
  3. خارش
  4. تورم و کبودی
  5. تغییر رنگ موقت
  6. تشکیل لخته خون
  7. واکنش آلرژیک

البته تمامی این عوارض موقتی هستند و هر فردی ممکن است واکنش متفاوتی نسبت به آن داشته باشد. مهم است که شما قبل از انجام درمان حتما با یک دکتر متخصص مشورت کنید و از او درباره عوارض احتمالی بپرسید. همچنین برای کاهش بروز عوارض ها همچنین مهم است که مراقبت‌های لازم رعایت شود.

مراقبت‌های پی آر پی

انجام مراقبت های یک مرحله بسیار مهم در انجام انواع روش های پزشکی است. این مراقبت ها کمک می‌کند که شما کمترین ناراحتی یا مشکل را تجربه کنید و بهترین نتیجه را از درمان خود بگیرید. در ادامه شما می توانید ویس دکتر سپندار را درباره مراقبت های prp مو گوش دهید.

مراقبت‌های قبل از درمان

مراقبت‌های قبل از پی آر پی مو که باید رعایت شوند.

قبل از پی آر پی شما باید موارد زیر را رعایت کنید:

  1. قبل از انجام درمان prp شما باید با مشورت پزشک خود، مصرف داروهای رقیق کننده خون یا ضد انعقادی مانند آسپرین و ویتامین E یا دیگر موارد تا حداقل 3-4 روز قبل درمان قطع کنید.
  2. علاوه بر داروهای رقیق کننده خون مصرف دخانیات و الکل نیز باید تا 3-4 روز قبل از درمان قطع شود.
  3. از آنجایی که در درمان پی آر پی از پلاکت های خود شما استفاده می شوند، در نتیجه بهتر است که حتما  تغذیه خود را از ۱ هفته قبل سالم‌تر کنید و ویتامین‌ها و مواد مغذی لازم را مصرف کنید.

مراقبت‌های بعد از درمان

پی آر پی یک روش ایمن است و معمولا نیاز به مراقبت خاصی ندارد، با این حال مواردی وجود دارند که باید برای کاهش خطر بروز عوارض جانبی رعایت شوند.

  1. شما باید حداقل در 48 ساعت اول از انجام تمرین‌های شدید و فعالیت‌هایی که باعث تعریق می‌شوند، دوری کرد.
  2.  مصرف مواد رقیق کننده خون مانند قهوه، الکل و سیگار که همچنین روند بهبودی را کند می‌کنند، در 48 ساعت اول ممنوع است.
  3. شما باید از خیس شدن سر خود در هر شرایطی در 24 ساعت اول جلوگیری کنید که این شامل دوش گرفتن و استخر رفتن می‌شود.
  4. علاوه بر الکل و دیگر مواردی که بالاتر گفتیم، مصرف داروهای رقیق کننده خون نیز باید تا حداقل 2 روز پس از درمان قطع شود.

حال که با تمامی موارد این روش آشنا شدید، سوالات متداول درباره این مطلب را توضیح می‌دهیم.

سوالات متداول

پی آر پی مو بهتر است یا مزوتراپی؟

پی آر پی مو و مزوتراپی هر دو روش های بسیار خوبی برای درمان مشکلات ریزش و تقویت موهاست، با این حال این دو روش کاملا از هم متفاوت هستند.

در پی آر پی، پلاکت های خود فرد به کف  سر تزریق می‌شود، در صورتی که در مزوتراپی مو از کوکتل‌هایی استفاده می‌شود که حاوی مواد مغذی، آنزیم، ویتامین و دیگر داروهای خاص است که به لایه میانی کف سر تزریق می‌شود.

به طور کلی، انتخاب بین این ۲ روش بستگی به شرایط خاص پوست سر، نوع و علت ریزش مو و توصیه پزشک متخصص دارد.

آیا پی ار پی باعث رویش مجدد مو میشود؟

پی آر پی (PRP) در واقع به بهبود رشد موها کمک می کند، این روش به تقویت فولیکول‌های مو و افزایش جریان خون در پوست سر کمک می‌کند که می‌تواند منجر به رشد موهای جدید شود که برای مراحل اولیه ریزش مو بیشتر جواب می‌دهد.

با این حال در مراحل دیگر ریزش مو بهتر است از این  روش به عنوان مکمل استفاده شود.

هزینه پی آر پی مو چقدر است؟

هزینه پی آر پی مو بسته به محل کلینیک، تعداد جلسات، تجربه پزشک، و شرایط ریزش مو شما متفاوت است. اما میانگین هزینه پر آر پی برای مو بین ۲ تا ۶ میلیون تومان است.

پی آر پی مو چند درصد جواب میده؟

طبق تحقیقات پی آر پی مو 80% مواقع جواب می‌دهد، اما از آنجایی که در این روش از پلاکت های خود فرد استفاده می‌شود نتیجه آن برای هر فرد متفاوت است.

پی آر پی مو چند جلسه است؟

بسته به توصیه های پزشک و مشکل هر فرد این تعداد جلسات می تواند متفاوت باشد اما به طور کلی بین ۴ تا ۶ جلسه افراد جواب می گیرند. البته بسیار مهم است که دوره‌ها به طور منظم رعایت شوند.

خب امیدواریم این مطلب برای آشنایی شما با این روش مناسب بوده باشد، شما می توانید این روش را در کلینیک ما نزد بهترین متخصصین انجام دهید. برای رزرو وقت با شماره 05138705463 تماس بگیرید.

منابع:

PRP for Hair Loss

اشتراک‌گذاری
نقد و بررسی

دیدگاه خود را بنویسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا