خانومی در حال انجام کربوکسی تراپی صورت در خانه با کمک ژل‌های کربوکسی است.

کربوکسی تراپی صورت در خانه چگونه است؟

فهرست مطالب

کربوکسی تراپی یکی از راه‌های موثر زیبایی-درمانی است که کاربردهای فراوانی دارد، اما آیا کربوکسی تراپی صورت در خانه نیز امکان پذیر است؟ آیا می‌توان بدون هزینه کردن زیاد برای کربوکسی تراپی در کلینیک‌ها همان نتایج را در منزل خود گرفت؟

در ادامه مطلب درباره کربوکسی تراپی صورت در خانه بطور کامل به شما توضیح خواهیم داد.

آیا کربوکسی تراپی صورت در خانه ممکن است؟

جواب کوتاه این سوال مثبت است، اما آیا این روش تاثیر کربوکسی تراپی در کلینیک‌ها را دارد؟ برای درک این سوال ابتدا باید با خود کربوکسی تراپی بیشتر آشنا شوید.

کربوکسی تراپی روشی درمانی-زیبایی است که در آن با تزریق گاز کربن دی اکسید به زیر پوست، گردش خون و اکسیژن آن منطقه افزایش می‌یابد و سبب درمان بسیاری از مشکلات می‌شود. این روش برای انواع کارهای زیبایی و درمانی از جمله: کاهش تیرگی، جوانسازی، درمان آکنه، بهبود ترک‌های پوستی، بهبود ظاهر سلولیت و درمان ریزش مو کاربرد دارد.

برای آشنایی بیشتر با این روش مقاله کربوکسی تراپی چیست؟ را بخوانید.

حال روش کربوکسی تراپی صورت در خانه به چه صورت است؟ این روش شامل یک سری ماسک‌ها و ژل‌های فیشال می‌باشد که حاوی کربن دی اکسید می‌باشد. در این روش CO2 به صورت موضعی جذب پوست می‌شود که تاثیرات کمتری نسبت به تزریق این گاز بطور مستقیم دارد.

آیا میشه تزریق کربن دی اکسید را در خانه انجام داد؟

خیر، انجام این روش در خانه امکان پذیر نیست، در ادامه چند دلیل اصلی برای عدم انجام کربوکسی تراپی در خانه آورده شده است:

  1. عوارض و خطرات: اگر این روش بدون نظارت پزشک و بطور استاندارد انجام نشود، احتمال بروز عوارض جدی مانند عفونت، خونریزی یا آسیب به عروق و بافت‌ها افزایش می‌یابد.
  2. تجهیزات تخصصی:تزریق CO2 نیازمند دستگاه مخزن دار مخصوص است که باید به سوزن مخصوص متصل شود، استفاده از تجهیزات غیر استاندارد می‌تواند خطرناک باشد.
  3. تخصص و تجربه: انجام صحیح کربوکسی تراپی نیازمند تجربه و دانش پزشکی است که تنها از طریق آموزش و تجربه حرفه‌ای قابل دست‌یابی است، در غیر این صورت ممکن است خطراتی جبران ناپذیر را بدنبال داشته باشد.

در نتیجه اگر به دنبال انجام درمان کربوکسی تراپی هستید، حتما باید آن را در یک کلینیک معتبر مانند کلینیک دکتر الهام سپندار انجام دهید، شما می‌توانید نتایج انجام کربوکسی تراپی را در پیج اینستاگرام کلینیک ما مشاهده کنید. برای گرفتن وقت خود با شماره 09154865412 تماس بگیرید.

اما اگر همچنان اصرار دارید کربوکسی تراپی صورت در خانه را امتحان کنید، در ادامه بیشتر درباره آن توضیح داده‌ایم.

آموزش کربوکسی تراپی در خانه

همانطور که گفتیم، معمولاً کربوکسی تراپی توسط متخصص پوست انجام می‌شود، اما یک دسته از محصولات خانگی هم وجود دارن که ادعا می‌کنند مزایای مشابهی دارند. با این حال، شواهد علمی کافی برای اثبات اثربخشی این محصولات وجود ندارد و به عنوان یک پزشک متخصص پوست، من آن را پیشنهاد نمی‌کنم.

اگر به دنبال بهبود ظاهر پوست خود و نتایج مشابه کربوکسی تراپی هستید، بهتر است ابتدا با یک متخصص پوست مشورت کنید، سپس با توصیه پزشک یکی از جایگزین‌هایی ایمن و موثری مانند موارد زیر را انتخاب کنید:

  1. میکرونیدلینگ: میکرونیدلینگ و میکرودرم از روش‌های ایمن و موثر برای درمان منافذ باز، آکنه و روشن سازی پوست است که می‌توانید به عنوان جایگزین کربوکسی تراپی در خانه انجام دهید.
  2. لایه برداری شیمیایی: لایه برداری‌های شیمیایی چه در کلینیک (با اسیدهای قوی‌تر) یا در خانه ( با کمک محصولات مراقبت پوستی ضعیف‌تر) می‌تواند جایگزین این روش برای درمان آکنه، جای جوش و اسکار، تیرگی و شادابی پوست شود. ‌
  3. فیشال: فیشیال‌های ماهانه یک روش عالی برای مراقبت از پوست است که می‌تواند تاثیر خوبی در ظاهر پوست شما بگذارد.
  4. لیزر درمانی: با پیشرفت تکنولوژی لیزر‌ها امروزه می‌توان از این دستگاه‌ها برای درمان مشکلاتی همون روشن سازی پوست، جوانسازی و درمان جوش و جای اسکار استفاده کرد.

در هر صورت بهتر است قبل از انجام هر یک از این روش‌ها با یک متخصص مشورت کنید، چرا که در برخی مواقع کربوکسی تراپی بهترین گزینه است، چرا که گاهی اوقات نتایج و مدت ماندگاری کربوکسی تراپی برای شرایط پوستی شما بهتر از دیگر موارد است.

به عنوان یک پزشک، توصیه می‌کنم هر چیزی را که در فضای مجازی می‌خوانید باور نکنید و هر محصول یا درمانی را مثل همین کربوکسی تراپی صورت در خانه، امتحان نکنید! بهترین راه این است که درمان مشکل خود را به یک متخصص معتبر بسپارید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد، شما می‌توانید سوالات خود را زیر همین پست از ما بپرسید.

اشتراک‌گذاری
نقد و بررسی

دیدگاه خود را بنویسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا