جوانسازی پوست بدون جراحی

جوانسازی پوست بدون جراحی

فهرست مطالب

جوانسازی پوست جزو اصلی‌ترین دغدغه‌های همه افراد محسوب می‌شود. مطمئنا هیچکس از داشتن ظاهری پیر و داشتن پوستی با چین و چروک‌های فراوان خوشش نمی‌آید. درواقع اولین نشانه‌های پیری روی پوست ایجاد می‌شود و به نوعی نمایانگر ظاهر پیر و سالخورده، پوست شما است. در این مقاله قصد داریم به روش‌های جوانسازی پوست بدون جراحی بپردازیم که نیازی نیست خود را برای جوان کردن درگیر درمان‌های مختلف کلینیکال کنید.

جوانسازی پوست بدون جراحی

ابتدای کار قصد داریم فرایند پیری پوست را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم چه می‌شود که نشانه‌های پیری یعنی چین و چروک روی پوست بوجود می‌آید تا بتوانیم دقیق‌تر به بررسی درمان و همچنین پیشگیری از پیری پوست بپردازیم.

عوامل ایجاد چین و چروک روی پوست

سوال اصلی این است که “چه می‌شود که چین و چروک روی پوست ما بوجود می‌آید؟”. برای پاسخ به این سوال نیاز است تا به بررسی عواملی که می‌توانند باعث ایجاد چین و چروک‌های پوستی شوند بپردازیم که البته تعداد آنها واقعا کم نیست.

جالب است بدانید که حتی گذراندن روزمرگی نیز می‌تواند باعث پیری پوست شما شود. درواقع هر روزی که از عمر شما رد می‌شود پوست شما حالت ارتجاعی و کشسانی خود را از دست می‌دهد و چین و چروک روی پوست شما بوجود می‌آید.

از دیگر عواملی می‌توان به اشعه‌های خورشید و همچنین آلودگی اشاره کرد. اشعه‌های خورشید یا بهتر است گفت اشعه‌های ماوراء بنفش می‌توانند باعث سرعت بخشیدن به پیری پوست شوند. اشعه‌های خورشید ساختار کلاژن‌ها را میشکنند و حالت کشسانی و ارتجاعی پوست را از بین میبرند. همچنین آلودگی جزو عوامل اصلی محسوب می‌شود که می‌تواند پیری پوست را سرعت ببخشد.

یکی دیگر از عوامل که باعث پیری پوست شما می‌شوند و متاسفانه این مورد دست شما نیست و نمی‌توانید تغییراتی در آن ایجاد کنید، ژنتیک است. درواقع ژن‌های شما نقش بسیار موثری در ظاهر و نوع پوست شما دارند که البته برای درمان چین و چروک شما نمی‌توانید برای این عامل کاری کنید.

حالا که با عوامل ایجاد چین و چروک‌های پوستی آشنا شدید وقت آن رسیده تا سراغ بررسی روش‌های جوانسازی پوست بدون جراحی بپردازیم.

روش‌های جوانسازی پوست بدون جراحی

برای جوانسازی پوست بدون جراحی نیاز است تا عوامل ایجاد چین و چروک را از بین ببرید و از پوست خود در برابر این عوامل محافظت کنید.

استفاده از محصولات بهداشتی و مراقبتی

قطعا شما نمی‌توانید کل عمر خود را در خانه بمانید تا از اشعه‌های خورشید در امان باشید، به همین دلیل در صورتی که می‌خواهید از پوست خود در برابر اشعه‌های خورشید محافظت کنید بهتر است تا از محصولاتی مانند ضد آفتاب‌های مناسب پوست‌تان استفاده کنید.

همچنین برای محافظت از پوست خود در برابر آلودگی می‌توانید از پاک کننده‌های مناسب پوست خود استفاده کنید و اجازه ندهید تا آلودگی باعث آسیب زدن به پوست‌تان شود.

این نوع محصولات برای محافظت از پوست دربرابر عواملی که باعث ایجاد چین و چروک می‌شوند مانند اشعه‌های خورشید و آلودگی استفاده می‌شوند، اما زمانی که چین و چروک بوجود آمده است و ظاهری پیر برای شما ایجاد کرده است باید چکار کرد؟

در این شرایط شما نیازمند این هستید تا از محصولات بهداشتی ضد چین و چروک و از بین برنده خطوط ریز پوستی استفاده کنید. این محصولات می‌توانند به شما برای جوانسازی پوست بدون جراحی خیلی کمک کنند.

بطور کلی استفاده از محصولات بهداشتی و مراقبتی جزو اولین‌ گزینه‌هایی هستند که برای جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند. بهتر است قبل از استفاده از محصولات بهداشتی، حتما با یک متخصص پوست مشورت کنید تا بدانید نیاز است تا از چه نوع محصولات پوستی استفاده کنید.

چرا که برای استفاده از محصولات پوستی نیاز است تا از محصولاتی استفاده کنید که مناسب نوع پوست‌تان است. متخصصان پوست و مو، نوع پوست شما را تشخیص می‌دهند و براساس نوع پوست‌تان به شما محصولات مراقبتی پیشنهاد می‌کنند.

برای مشاوره در زمینه استفاده از محصولات بهداشتی و همچنین جوانسازی پوست می‌توانید از متخصصان کلینیک تخصصی پوست و مو دکتر سپندار استفاده کنید. برای رزرو وقت می‌توانید به راحتی با شماره تلفن 05138705463 تماس حاصل فرمایید.

ماساژ درمانی

یکی دیگر از بهترین روش‌هایی که می‌تواند به شما برای جوانسازی پوست بدون جراحی کمک کند، ماساژ درمانی است. ماساژ باعث بهبود گردش خون و اکسیژن در بدن شما می‌شود و این عامل علاوه بر اینکه می‌تواند باعث بهبود ماهیچه‌های شما شود، باعث بهبود و جوانسازی پوست‌تان نیز می‌شود.

پیشنهاد می‌شود که ماهیانه حداقل یکبار از ماساژ استفاده کنید. همانطور که گفتیم ماساژ باعث بهبود گردش خون در بدن می‌شود و باعث ایجاد آرامش و از بین رفتن استرس‌ها نیز می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ماساژ درمانی، پیشنهاد میکنیم به بخش “ماساژ درمانی” مراجعه کنید.

رعایت رژیم غذایی

داشتن یک برنامه غذایی مناسب و استفاده از مواد غذایی که مورد نیاز بدنتان است خیلی می‌تواند به سلامت پوست و بدنتان کمک کند. رعایت رژیم غذایی و مصرف مواد غذایی مناسب به عنوان یکی از سالم‌ترین و حتی بهترین روش‌های جوانسازی پوست بدون جراحی محسوب می‌شود.

برای رعایت رژیم غذایی و کسب اطلاع درباره مواد غذایی که می‌توانند به سلامت پوست‌تان کمک کنند، متخصصان کلینیک دکتر سپندار خیلی می‌توانند به شما کمک کنند. متخصصان پوست با توجه به ساختار پوست می‌توانند یکسری رعایت‌های غذایی را به شما پیشنهاد دهند که خیلی می‌توانند به سلامت پوست شما کمک کنند.

جمع بندی

جوانسازی پوست قطعا جزو یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های افرادی که به فکر پوست خود هستند، می‌باشد. در این مقاله به بررسی روش‌هایی جوانسازی پوست بدون جراحی پرداختیم که خیلی می‌توانند به شما برای جوانسازی پوست و همچنین جلوگیری از ایجاد چین و چروک‌های پوستی کمک کنند.

ممنونیم که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم توانسته باشیم به شما برای جوانسازی پوست کمک کنیم. خیلی خوشحال می‌شویم نظرات خود را زیر همین پست برای ما ارسال کنید و در صورتی که تجربه مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو دکتر سپندار را دارید، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع:

اشتراک‌گذاری
نقد و بررسی

دیدگاه خود را بنویسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
[aparat id='90uEM']