درمان پوست دهیدراته

درمان پوست دهیدراته

فهرست مطالب

عوامل مختلف داخلی و خارجی می‌توانند باعث از بین رفتن رطوبت موجود در پوست بدن شما شوند و موجب دهیدراته شدن پوست شوند و به پوست شما آسیب برسانند. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی روش‌هایی برای درمان پوست دهیدراته بپردازیم.

درمان دهیدراته پوست

ابتدا اجازه دهید شما را با این بیماری بیشتر آشنا کنیم تا بدانید اصلا این بیماری پوستی چیست و چگونه بوجود می‌آید.

دهیدراته شدن پوست چیست؟

همانطور که گفتیم دلیل اصلی دهیدراته شدن پوست، از دست دادن رطوبت موجود در پوست است. عواملی مانند نازک شدن پوست، قرار گرفتن بیش از اندازه در برابر اشعه‌های خورشید و حتی مصرف نکردن به اندازه آب می‌توانند باعث دهیدراته پوست شوند.

احتمالا تا به اینجا برایتان سوال شده است که پوست دهیدراته چه تفاوتی با خشکی پوست دارد. در ادامه به بررسی این سوال و پاسخ دادن به آن میپردازیم.

تفاوت دهیدراته شدن پوست و خشکی پوست

همانطور که گفتیم، عامل اصلی پوست دهیدراته کمبود رطوبت و آب بدن است؛ اما دلیل اصلی خشکی پوستی، کمبود چربی پوست است. پس نمیتوان گفت که دهیدراته شدن پوست همان خشکی پوست است.

درباره انواع پوست در مقاله نحوه تشخیص نوع پوست و مشکلات رایج هر نوع بیشتر بخوانید.

دلایل اصلی پوست دهیدراته

زمانی که لایه‌های بیرونی پوست شما(اپیدرم و عمدتا لایه قرنیه) آب یا رطوبت خود را از دست می‌دهند، پوست شما دهیدراته می‌شود. فرآیندهای بیولوژیکی مانند کمبود پروتئین پوست، کمبود چربی، کمبود فاکتور مرطوب کننده طبیعی(NMF)، ناکافی بودن پروتئین‌ها و آنزیم‌های مسئول کراتینه شدن و سازماندهی سلول‌ها عوامل اصلی دهیدراته شدن پوست هستند.

عوامل دیگری نیز وجود دارند که باعث تشدید پوست دهیدراته می‌شوند. در ادامه چند نمونه از این عوامل را معرفی می‌کنیم.

عوامل تشدید دهیدراته شدن پوست

  • محیط به عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل تشدید محسوب می‌شود. دمای پایین در زمستان، دمای بالا در تابستان، باد، اشعه‌ ماوراء بنفش خورشید و محیط‌هایی با گرمایش مرکزی یا تهویه هوا باعث تشدید تبخیر آب می‌شوند.
  • آلرژن‌ها و آلاینده‌ها به لایه بیرونی پوست شما حمله می‌کنند و باعث آسیب زدن به آن می‌شوند. این موضوع می‌تواند باعث از دست دادن رطوبت موجود در پوست شما شود.
  • تماس طولانی و مکرر با آب نیز جزو دیگر عوامل از دست دادن رطوبت پوست محسوب می‌شود.
  • مواد ساینده مانند سنگ پا، لیف و حتی مواد شیمیایی خشن می‌توانند جزو عواملی که باعث از بین رفتن رطوبت پوست می‌شوند قرار بگیرند.
  • مصرف برخی داروها و همچنین تغذیه نامناسب نیز جزو دیگر عوامل تشدید دهیدراته شدن پوست می‌شوند.

حالا که تقریبا با پوست دهیدراته آشنا شدید و عوامل بوجود آمدن آن را شناختید، به بررسی روش‌های درمان دهیدراته شدن پوست و نکاتی برای مراقبت از پوست در برابر دهیدراته شدن میپردازیم.

روش‌هایی برای درمان پوست دهیدراته(هیدراته کردن پوست)

برای هیدراته کردن پوست شما می‌توانید از چند روش ساده استفاده کنید که باعث بهبود رطوبت پوست و همچنین تقویت پوست شما می‌شود. در ادامه به بررسی این روش‌ها و نکات میپردازیم.

  • بهترین راه برای تقویت پوست در برابر شرایط سخت، مرطوب کردن منظم با استفاده از مرطوب کننده‌های مناسب است که رطوبت را جذب و در پوست شما حفظ می‌کنند.
  • در زمستان برای جلوگیری از برخورد سرمای بیش از اندازه سعی کنید پوست خود را بپوشانید و همچنین در تابستان برای جلوگیری از برخورد اشعه‌های خورشید به پوست این کار را انجام دهید.
  • سعی کنید در خانه یا محل کار، گرمایش مرکزی را کم کنید و همچنین هر از گاهی پنجره‌ها را باز کنید. همچنین سعی کنید با گرمایش یا تهیه مطبوع روشن نخوابید.
  • سعی کنید دوش‌های طولانی مدت با استفاده از آب داغ را به دوش‌های کوتاه با استفاده از آب نسبتا گرم تبدیل کنید.
  • هنگام شستن ظروف حتما از دستکش استفاده کنید.
  • از لایه بردارهای ملایم استفاده کنید و به مقدار لازم و کافی استفاده کنید.
  • در رژیم غذایی خود از ویتامین‌های C، A و E و همچنین اسید‌های چرب ضروری استفاده کنید.

رعایت این روش‌ها می‌توانند به شما برای هیدراته کردن پوست و همچنین درمان دهیدارته پوست کمک کند. اما در برخی موارد ممکن است پوست شما نیازمند استفاده از روش‌های کلینیکال برای درمان پوست دهیدراته باشد. در ادامه این مقاله به بررسی روش‌های کلینیکال هیدراته کردن پوست میپردازیم.

روش‌های کلینیکال درمان دهیدراته شدن پوست

روش‌های کلینیکالی که معمولا از سمت متخصصین پوست پیشنهاد می‌شود شامل هیدرودرم آبریژن، فشیال و اسکین بوستر است. در ادامه به بررسی هر یک از این روش‌ها میپردازیم.

هیدرودرم آبریژن

هیدرودرم ابریژن به عنوان جدیدترین نوآوری حال حاضر در صنعت مراقبت از پوست محسوب می‌شود که بسیار رواج پیدا کرده است. این فناوری می‌تواند به از بین بردن و حذف سلول‌های خشک و مرده پوست از لایه بیرونی کمک کند و همزمان هیدروسرم را روی پوست تزریق کن که حاوی مواد مورد نیاز پوست شما است.

فشیال

فشیال باعث از بین رفتن آلودگی‌ها، چربی‌های تجمع یافته و همچنین سمونم ناخواسته موجود روی پوست شما می‌شود. همچنین می‌تواند با از بین بردن باکتری‌هایی که باعث ایجاد مشکلات پوست مانند آکنه می‌شوند، باعث جوانسازی پوست شما شود.

شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این روش به بخش “فشیال و پاکسازی پوست” مراجعه کنید و اطلاعات بیشتری را درباره این روش کلینکیال کسب کنید.

اسکین بوستر

در این روش مواد مورد نیاز پوست تزریق می‌شود و باعث بهبود بافت پوست، کشسانی و همچنین آبرسانی پوست شما می‌شود.  اسکین بوستر شامل تزریق اسید هیالورونیک است که یک ماده نرم و ژل مانند است که باعث بهبود خاصیت ارتجاعی، استحکام و همچنین درخشندگی پوست شما می‌شود.

هر یک از این روش‌های کلینیکال می‌توانند باعث درمان هیدراته شدن پوست شما شوند. دقت داشته باشید که برای استفاده از هر یک از این روش‌های کلینیکال، نیاز است که ابتدا با یک متخصص پوست مشورت کنید.

برای مشاوره با دکتران متخصص، می‌توانید با کلینیک تخصصی پوست و مو دکتر سپندار تماس حاصل فرمایید. به راحتی می‌توانید برای رزرو وقت و صحبت با متخصصان کلینیک دکتر سپندار با شماره تلفن  تماس حاصل فرمایید.

جمع بندی

دهیدراته شدن پوست از دیگر مشکلات پوستی است که نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای برای درمان دارد. در این مقاله به بررسی روش‌هایی که می‌توانید با استفاده از آنها پوست خود را هیدراته کنید پرداختیم و روش‌های خانگی و همچنین کلینیکال را مورد بررسی قرار دادیم.

ممنونیم که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم توانسته باشیم طی این مقاله به شما برای درمان دهیدراته پوست کمک کنیم. خیلی خوشحال می‌شویم نظرات خود را زیر همین پست برای ما ارسال کنید و در صورتی که تجربه استفاده از خدمات کلینیک تخصصی دکتر سپندار را دارید، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید

منبع:

اشتراک‌گذاری
نقد و بررسی

دیدگاه خود را بنویسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
[aparat id='90uEM']