معرفی روش‌های برای درمان پوست چرب

معرفی روش‌های برای درمان پوست چرب

فهرست مطالب

پوست چرب به عنوان نوعی پوست حساس شناخته می‌شود. درواقع پوست چرب به طور طبیعی چربی مورد نیاز خود را تولید می‌کند و نیازی به چربی اضافه ندارد. اما در برخی موارد ممکن است سطح چربی پوست از حد نرمال و متوسط بالا‌تر برود، در این شرایط نیاز است تا شما به فکر درمان پوست چرب خود بیافتید.

در این مقاله می‌خواهیم به بررسی عواملی که باعث تحریک غدد چربی می‌شوند و باعث افزایش سطح چربی پوست شما می‌شوند بپردازیم و همچنین راه حل‌هایی که می‌توانند به شما برای درمان پوست چرب کمک کنند را مورد بررسی قرار دهیم.

شما همچنین می‌توانید برای آشنایی با انواع پوست مقاله تشخیص نوع پوست را بخوانید.

عوامل تحریک کننده غدد چربی پوست

همانطور که گفتیم، پوست چرب از طریق غدد چربی، رطوبت و چربی مورد نیاز خود را تامین می‌کند. درواقع به پوست افرادی که دارای غدد چربی ساز فعالی در پوست خود هستند، پوست چرب می‌گویند؛ دقیقا برعکس پوست‌های خشک که غدد چربی در آنها کم کار است.

تولید چربی توسط غدد چربی ساز پوست به عوامل درونی بدن بستگی دارد. برای مثال معمولا در دوره بلوغ که هورمون‌ها درحال تغییر هستند، غدد چربی فعالیت بیشتری دارند و در نتیجه باعث ایجاد جوش‌های بلوغ روی پوست می‌شوند.

عامل دیگری که می‌توان مثال زد، مصرف چربی بیش از اندازه است. اگر دقت کرده باشید افرادی که دارای پوست‌ چرب هستند، به محض اینکه غذا یا خوراکی چربی میخورند جوش روی پوست‌شان بوجود می‌آید.

درواقع اگر پوست چربی دارید باید خیلی به سوخت و ساز بدن خود توجه داشته باشید که با مشکلات رایجی مانند جوش‌های پوستی  و آکنه سرو کار نداشته باشید.

اگر با مشکلات رایج پوست چرب مانند جوش‌های پوستی درگیر هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله “درمان جوش‌های پوستی” را مطالعه کنید. این مقاله به شما هم برای درمان پوست چرب و همچنین درمان جوش‌های پوستی کمک می‌کند.

یکی دیگر از عوامل مهمی که باعث تحریک غدد چربی ساز پوست می‌شود، استرس است. اگر پوست چربی دارید، زمان‌هایی که با استرس‌های شدید روبرو هستید را مورد بررسی قرار دهید که چه اتفاقی برای پوست‌تان می‌افتد. مطمئنن سنگین چربی را هنگام استرس روی پوست خود تجربه کرده‌اید.

در ادامه این مقاله به بررسی عواملی که می‌توانند به شما برای درمان پوست چرب کمک کنند میپردازیم.

درمان پوست چرب

درواقع مشکل اصلی، داشتن پوست چرب نیست بلکه ترشح بیش از اندازه چربی به عنوان مشکل شناخته می‌شود. دقت داشته باشید که داشتن پوست چرب درواقع یک نعمت است و ترشح درست و به اندازه چربی می‌تواند به بهبود سلامت پوست شما کمک کند.

درواقع افرادی که پوست چرب دارند نیاز چندانی به مرطوب کننده ندارند و همچنین چربی‌ طبیعی پوست می‌تواند باعث بهبود ظاهر پوست آنها نیز شود، اما همانطور که گفتیم نیاز است تا ترشح چربی مورد کنترل باشد.

درصورتی که متوجه داشتن پوست چرب شدید نیاز است تا بازبینی به برنامه غذایی و همچنین روتین پوستی خود داشته باشید. برای این کار می‌توانید از متخصصان پوست و مو کمک بگیرید.

کلینیک تخصصی پوست و مو دکتر سپندار برای ایجاد یک روتین پوستی و همچنین برنامه غذایی مناسب و کمک به شما عزیزان برای نگهداری درست از پوست چرب خود، در خدمت شما عزیزان است. شما می‌توانید به راحتی برای رزرو وقت مشاوره با شماره تلفن 05138705463 تماس حاصل فرمایید.

پس از مراجعه و بررسی وضعیت پوستی شما، متخصصان ما یک روتین پوستی مناسب برایتان درنظر می‌گیرند که می‌توانید با رعایت این روتین پوستی به خوبی سطح چربی پوست خود را کنترل کنید و از آسیب‌هایی که می‌تواند ترشح بیش از اندازه چربی برای پوست داشته باشد در امان باشید.

جمع بندی

همانطور که گفتیم داشتن پوست چرب یک نعمت است اما باید بسیار از این نعمت مراقبت کنید. برای درمان پوست چرب نیاز است تا روتین پوستی مناسبی که توسط متخصصان نوشته شده است را رعایت کنید و همچنین از خوردن غذاهای چرب پرهیز کنید.

ممنونیم که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم توانسته باشیم طی این مقاله به شما برای درمان پوست چرب کمک کنیم و روش‌های مناسبی را برای درمان این مشکل پیشنهاد دهیم. خیلی خوشحال می‌شویم نظرات خود را زیر همین پست برای ما ارسال کنید و در صورتی که تجربه مراجعه به کلینیک دکتر سپندار را دارید، تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

منابع:

اشتراک‌گذاری
نقد و بررسی

دیدگاه خود را بنویسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
[aparat id='90uEM']