یک مدل که در یک کلینیک است و متخصصات با استفاده از تجهیزات مختلف درحال پاکسازی پوست برای او هستند.

معرفی 2 روش پاکسازی پوست

فهرست مطالب

آلودگی جزو اصلی‌ترین عواملی محسوب می‌شود که باعث آسیب زدن به پوست شما می‌شود، به همین دلیل پاکسازی پوست بسیار برای سلامت پوست شما اهمیت دارد. آلودگی می‌تواند باعث ایجاد آکنه، سرطان پوست، آلرژی و حتی پیری زودرس برای پوست شما شود.

روش‌های مختلفی برای پاکسازی پوست وجود دارد، از روش‌های خانگی گرفته تا روش‌های کلینیکال که نیاز است به کلینیک مراجعه کنید. پاکسازی پوست باعث از بین رفتن آلودگی‌های روی پوست، از بین بردن سلول‌های مرده، کوچک سازی منافذ پوست و همچنین از بین رفتن آکنه و جوش می‌شود.

شما می‌توانید ویس دکتر الهام سپندار را درباره توضیح این روش‌های پاکسازی پوست گوش کنید.

البته دقت داشته باشید که هر یک از این روش‌ها برای پوست افراد متفاوت است. درواقع ما سه نوع پوست خشک، مختلف و چرب داریم که رسیدگی به هر یک از این نوع پوست‌ها متفاوت است.

روش پاکسازی پوست در خانه

پاکسازی پوست در خانه

برای پاکسازی پوست در خانه می‌توانید از مواد طبیعی مانند لیمو، خیار و حتی شیر استفاده کنید. در ادامه به بررسی روش‌هایی که می‌توانید در خانه از آنها استفاده کنید میپردازیم.

روش‌های طبیعی

استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل یک پاک کننده پوست طبیعی است و همچنین به عنوان یک پاک کننده آرایش هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. روغن نارگیل حاوی اسید لوریک است که خاصیت مرطوب کنندگی دارد.

برای استفاده از روغن نارگیل می‌توانید از یک تکه پنبه استفاده کنید. پنبه را به روغن نارگیل آغشته کنید و به آرامی روی پوست خود بکشید تا کاملا جذب پوست شود. پس از استفاده از این روغن، بوی خوش و آرامش بخش نارگیل روی پوست شما باقی می‌ماند که حس واقعا خوبی را ایجاد می‌کند.

استفاده از پاک کننده صورت بلغو جو دوسر

بلغور جو دوسر می‌تواند به طور موثر پوست را پاکسازی و لایه برداری کند. بلغور جو دوسر سرشار از ویتامین E است که می‌تواند به کاهش التهاب و همچنین افزایش استحکام دیواره مویرگی پوست کمک کند. همچنین این بلغور حاوی خواص آنتی اکسیدانی است که می‌تواند به تغذیه و بهبود بافت‌های پوستی کمک کند.

یک قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر را می‌توان با ماست یا عسل مخلوط کرد و به صورت خمیر درآورد. ‌می‌‌توانید این مخلوط را روی صورت و گردن خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید.

استفاده از شیر، لیمو و آرد گرم

شیر حاوی اسید لاکتیک است که سلول‌های مرده پوست و ناخالصی‌ها را از بین می‌برد و به کاهش رنگدانه‌ها و تیرگی پوست کمک می‌کند. پروتئین‌ها و چربی‌های موجود در شیر کامل می‌تواند به آبرسانی و همچنین حجیم کردن پوست کمک کند.

شیر، نصف لیموترش و مقداری آرد را می‌توانید مخلوط کنید تا خمیری نرم به دست آید و سپس روی صورت و گردن خود بمالید. بعد از گذشت 5 دقیقه می‌توانید مخلوط را بشویید.

خیار و گوجه فرنگی

گوجه فرنگی می‌تواند ناخالصی‌ها را از پوست پاک کند، رنگدانه‌ها را کاهش دهد و آسیب‌های ناشی از نور خورشید را معکوس کند. خیار باعث خنک شدن پوست می‌شود و التهاب‌های پوستی را کاهش می‌دهد. همچنین خیار می‌تواند چربی اضافه پوست را از بین ببرد.

می‌توانید تکه‌های خیار و گوجه را به مدت 15 دقیقه روی پوست قرار دهید تا به بهبود پوست شما کمک کنند.

علاوه بر استفاده از مواد طبیعی برای پاکسازی پوست، شما می‌توانید از محصولات پاک کننده و لایه بردار هم استفاده کنید. محصولاتی مانند تونرها، ماسک‌های صورت، اسکراب‌ها و پدهای پاکسازی می‌توانند به شما برای پاکسازی و لایه برداری پوست‌تان کمک کنند.

در ادامه به بررسی پاکسازی پوست با استفاده از محصولات بهداشتی میپردازیم و دلایل استفاده از آنها را بررسی می‌کنیم.

استفاده از محصولات پاکسازی

میسلار واتر

میسلار واتر جزو دسته پاک کننده‌هایی است که پیشنهاد می‌شود به صورت روزانه از آن استفاده کنید. میسلار واتر می‌تواند سطح پوست را از آلودگی‌های هوا پاک کند. همچنین این محصول می‌تواند آثار باقی مانده از کرم‌های ضد آفتاب و محصولات آرایشی و بهداشتی که طی روز از آن استفاده می‌کنید را به صورت کامل پاکسازی کند.

همانطور که گفتیم از این محصول می‌توانید برای پاکسازی روزانه پوست استفاده کنید و از پوست خود دربرابر آسیب‌هایی که آلودگی می‌توانند داشته باشند محافظت کنید.

شوینده

شوینده‌ها یک بخش مهم از روتین‌های پوستی هستند که عملا بدون آن شما روتین‌های پوستی معنایی ندارند. بسته به پوست‌تان شما می‌توانید از ژل یا فوم شوینده ملایم یا قوی در مرحله اول روتین پوستی خود استفاده کنید.

اسکراب

اسکراب برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست و جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این محصول می‌توانید طی هفته یک الی دو بار استفاده کنید. البته دقت داشته باشید که تعداد دفعات مصرف طی هفته بستگی به نوع پوست و ضخامت پوست‌تان دارد.

در موارد پیشرفته‌تر که نیاز است تا پاکسازی به صورت عمیق‌تر انجام شود، پیشنهاد می‌شود که از روش‌های کلینیکی استفاده کنید. این روش‌ها در کلینیک‌های زیبایی و پوست و مو انجام می‌شوند و معمولا دوره نقاهت طولانی ندارند.

در ادامه به بررسی روش‌های پاکسازی پوست در کلینیک میپردازیم و چند نمونه از این روش‌ها را معرفی می‌کنیم.

پاکسازی پوست در کلینیک

متخصص پوستی درحال پاکسازی پوست بیمار در کلینیک میباشد.

معمولا عمل‌ها و درمان‌هایی که در کلینیک‌های پوست و مو انجام می‌شود فقط برای بهبود یک بخش از پوست انجام نمی‌شوند و دارای مزایا و ویژگی‌های مختلفی هستند. به این صورت که ممکن است یک روش درمانی، باعث پاکسازی، جوانسازی و حتی روشن سازی پوست شما شود. در ادامه به بررسی این روش‌ها میپردازیم.

پاکسازی پوست در فشیال

این روش با استفاده از اسید تراپی یا مواد کلینینگ مخصوص انجام می‌شود و طی این روش لایه‌های شاخی و کراتینه پوست برداشته میشود و باعث پاکسازی و شفاف شدن پوست شما می‌شود. همچنین فشیال می‌تواند باعث افزایش کلاژن سازی پوست شود و به جوانسازی پوست شما کمک کند.

بازه زمانی که این درمان طول می‌کشد حدودا 1 ساعت است و پس از اتمام درمان شما می‌توانید به انجام کارهای روزمره خود بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این روش درمانی می‌توانید به بخش “فشیال و پاکسازی” مراجعه کنید. در این بخش به صورت کامل به بررسی این روش پرداخته‌ایم.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن یک روش زیبایی کم تهاجمی برای پوست است که توسط یک متخصص پوست و با استفاده از ابزار ویژه در کلینیک انجام می‌شود. این روش برای لایه برداری ملایم بالاترین لایه پوست یعنی لایه شاخی پوست انجام می‌شود.

این روش درمانی برای صورت، گردن، پشت، دست‌ها و حتی سینه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و پوست این نواحی را به صورت کامل پاکسازی می‌کند.

میکرودرم ابریژن علاوه بر پاکسازی پوست می‌تواند به رشد سلول‌های جدید پوستی کمک می‌کند و باعث جوانسازی پوست شما شود. همچنین می‌تواند به بهبود سلامت پوست و سفت شدن پوست کمک کند.

این روش می‌تواند باعث از بین رفتن منافذ بزرگ و جوش‌های سر سیاه، خطوط ریز و چین و چروک، اسکار‌های خفیف، تیرگی‌های پوست و آسیب‌هایی که اشعه‌های خورشید برای پوست شما بوجود آورده است، شود.

میکرودرم بطور کلی به عنوان یک روش بی خطر شناخته می‌شود اما ممکن است باعث ایجاد کبودی یا تغییر رنگ پوست شما شود. به همین دلیل بهتر است که قبل از انجام این عمل، حتما نیاز است تا با یک دکتر پوست متخصص صحبت کنید و شرایط پوست خود را با او درمیان بگذارید.

ما در کلینیک پوست و مو دکتر سپندار، درمان میکرودرم ابریژن را با استفاده از بهترین ابزار و توسط پزشکان متخصص پوست انجام می‌دهیم. می‌توانید برای رزرو وقت و صحبت با پزشکان ما، با شماره 05138705463 تماس حاصل فرمایید.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره میکرودرم ابریژن، میتوانید به بخش “میکرودرم  مزونیدلینگ” مراجعه کنید. در این بخش به بررسی بیشتر این عمل زیبایی پرداخته‌ایم و نحوه انجام این روش را توضیح داده‌ایم.

جمع بندی

طی این مقاله به بررسی روش‌های پاکسازی پوست در منزل و همچنین کلینیک پرداختیم و این ویژگی‌ هر یک از این روش‌ها را معرفی کردیم.

دقت داشته باشید که پاکسازی پوست چه در کلینیک و چه در منزل نیاز به مشورت با یک فرد متخصص را دارد. ممکن است شما در منزل از نوعی مواد استفاده کنید که می‌تواند به پوست شما آسیب برساند یا حتی در کلینیک درمانی را انجام دهید که اصلا برای پوست شما مناسب نیست، پس حتما با یک فرد متخصص مشورت کنید.

ممنونیم که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید. طی این مقاله سعی داشتیم شما را با چند روش‌های خانگی و یکی از پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی پاکسازی پوست آشنا کنیم.

خیلی خوشحال می‌شویم نظرات خود را زیر همین پست برای ما ارسال کنید و درصورتی که از خدمات کلینیک پوست و مو سپندار استفاده کرده‌اید، تجربه خود را با ما درمیان بگذارید.

منابع:

Microdermabrasion

How Can I Clean My Face Naturally? 5 Tips

اشتراک‌گذاری
نقد و بررسی

دیدگاه خود را بنویسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
[aparat id='90uEM']