درمان کربوکسی تراپی

درمان کربوکسی تراپی یکی از بهترین روش‌های زیبایی برای روشن سازی پوست، کاهش آکنه و جوانسازی صورت است. دارد. اگر شما هم تصمیم گرفته‌اید کربوکسی‌تراپی را امتحان کنید، بهتر است نزد بهترین متخصصین آن را انجام دهید. برای گرفتن بهترین نتیجه شما می‌توانید قبل از انجام این روش از مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

کربوکسی تراپی یک روش درمانی غیر جراحی است که برای درمان و بهبود ظاهر سلولیت، ترک‌های پوستی و تیرگی پوست الخصوص زیر چشم استفاده می‌شود. در این روش مقدار کمی از گاز دی اکسید کربن به زیر پوست تزریق می‌شود و باعث بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و گردش خون می‌شود.

در نتیجه این روش به ناحیه تحت درمان، خون و اکسیژن بیشتری فرستاده می‌شود که به بهبود سلامت و ظاهر پوست شما می‌شود. شما می‌توانید با دیدن این ویدیو رضایت مراجعه کنندگان ما را درباره کربوکسی‌تراپی ببینید.

کاربردها

  • جوانسازی پوست و درمان چین و چروک
  •  درمان تیرگی زیر چشم، زیربغل، کشاله ران
  • درمان آکنه
  • بهبود ترک‌های پوستی
  • بهبود ظاهر سلولیت
  • درمان ریزش مو
  • روشن‌سازی پوست
  • تحریک کلاژن سازی
  • افزایش گردن خون

ماندگاری:

حداقل ۶ ماه

تعداد جلسات:

۲ تا ۸ جلسه

مدت زمان:

۲۰ الی ۴۵ دقیقه

هزینه:

بین ۴۰۰ تا ۱ میلیون

ماندگاری:

حداقل ۶ ماه

تعداد جلسات:

۲ تا ۸ جلسه

هزینه:

بین ۴۰۰ تا ۱ میلیون

مدت زمان:

۲۰ الی ۴۵ دقیقه

گالری عکس

پروسه درمان کربوکسی تراپی

چگونه برای کربوکسی تراپی آماده شوید؟

درمان کربوکسی تراپی روشی بی خطر و ایمن است و نیاز به آمادگی خاصی قبل از درمان وجود ندارد، در هر صورت لازم است شما قبل از انجام این روش به یک متخصص مراجعه کنید و درباره اهداف و مشکل خود صحبت کنید.در این صورت ممکن است پزشک بسته به شرایط شما دستورالعمل خاصی را به شما بدهد، همچنین معمولا پیشنهاد می‌شود ۲۰ الی ۴۰ دقیقه قبل از  انجام کربوکسی تراپی در نواحی خاص مانند کشاله ران یا واژن، از بی حسی‌های موضعی استفاده کنید.

درمان کربوکسی تراپی چگونه انجام می‌شود؟

پروسه این روش بر اساس قسمتی از بدن که تحت درمان قرار می‌گیرد متفاوت است. اما مکانیک کلی این روش اکثرا یکسان است.

در این روش شما یک مخزن گاز دی اکسید کربن که به یک تنظیم کننده جریان با لوله پلاستیکی متصل است را در کلینیک مشاهده می‌کنید. پزشک با دقت میزان جریان خروجی گاز از مخزن را تنظیم می‌کند.

گاز کربن دی‌اکسید از طریق تنظیم کننده جریان و به لوله های استریلی که دارای یک فیلتر در انتهای آن است، ساطع می‌شود. فیلتر هرگونه ناخالصی را قبل از رسیدن به دفع می‌کند. سپس گاز از یک سوزن بسیار کوچک در طرف مقابل فیلتر عبور می‌کند. پزشک گاز را از طریق سوزن به زیر پوست شما تزریق می‌کند.

این روش تقریباً کاملاً بدون درد است، با این حال برخی از پزشکان قبل از تزریق، از کرم بی حس کننده روی محل تزریق کمک می‌گیرند. کل درمان کربوکسی تراپی بین ۱۵ الی ۴۵ دقیقه طول می‌کشد و پس از آن شما می‌توانید به خانه بروید.

نکاتی که باید هنگام دریافت این درمان به آن توجه کنید (خصوصا اگر برای نواحی حساس این کار را انجام می‌دهد) شامل موارد زیر است.

  1. ضدعفونی شدن لوله دستگاه
  2. ضد عفونی شدن تخت کلینیک
  3. استفاده از سوزن مخصوص و جدید برای هر فرد

کربوکسی تراپی چگونه کار می‌کند؟

پس از دریافت گاز کربن دی‌اکسید، سلول‌های بدن کمبود اکسیژن را حس می‌کنند و گلبول‌های قرمز اکسیژنی به بافت‌ها می‌روند (افزایش گردش خون)، سپس دی اکسید کربن را جذب می‌کنند. در نهایت دی اکسید کربن توسط ریه‌ها بازدم می‌شود.

هنگامی که سلول‌های خونی به محل مورد نظر می‌رسند، گردش خون را افزایش می‌دهند؛ این کار برای ترمیم خاصیت ارتجاعی پوست و سلامت پوست انجام می‌شود.

بعد از درمان کربوکسی تراپی چه انتظاری باید داشت؟

هنگامی که کربوکسی تراپی برای درمان ترک‌های پوستی و اسکار استفاده می‌شود، نسبتاً بدون درد است. این به این دلیل است که بافت اسکار اعصاب ندارد. ممکن است احساس خارش داشته باشید زیرا این ترک‌های پوستی در طول عمل متسع می‌شوند. خارش باید در عرض 5 دقیقه برطرف شود.

افرادی که از کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت و رسوبات چربی استفاده می‌کنند ممکن است در حین تزریق فشاری را احساس کنند، مانند احساسی که در آزمایش فشار خون احساس می‌شود. این ناشی از انبساط گاز است.

مناطق تحت درمان پس از درمان تا 24 ساعت احساس گرما و گزگز خواهند داشت زیرا گاز دی اکسید کربن کار خود را انجام می‌دهد و گردش خون بهبود می‌یابد. با این حال این روش مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد و پس از آن شما باید بتوانید به روال عادی خود باز گردید.

سوالات متداول

کربوکسی تراپی یک روش نسبتاً ایمن است که تقریباً هیچ عارضه جانبی ندارد. افراد ممکن است در محل تزریق، به ویژه در بازوها و پاها، کبود شوند، اما این کبودی باید ظرف یک هفته برطرف شود.

افرادی که کربوکسی تراپی را برای کاهش چربی یا سلولیت را انجام می‌دهند نیز نباید به مدت 24 ساعت خود را در آب غوطه ور کنند (شنا یا استفاده از وان) تا عوارضی را تجربه نکنند.

بله شما می‌توانید از کربوکسی تراپی برای درمان لک، تیرگی و اسکار استفاده کنید.

ماندگاری کربوکسی تراپی به میزان جلساتی که دریافت می‌کند بستگی دارد، معمولا ۱ جلسه کربوکسی تراپی ماندگاری بین ۲ تا ۶ ماه دارد، اما اگر جلسات درمان کامل شوند ماندگاری کربوکسی تراپی زیر چشم می‌تواند تا چندین سال با مراقبت‌های لازم دوام داشته باشد.

بله در حال حاضر دستگاه‌های کوچک کربوکسی تراپی و ژل و ماسک‌های مختلفی طراحی شده‌اند که به شما این امکان را می دهند تا این درمان را در خانه انجام دهید، با این حال این روش در خانه اثر گذاری کمتری دارد.

مقالات مرتبط

پیمایش به بالا
[aparat id='90uEM']