لیزر آر اف فرکشنال

لیزر آر اف فرکشنال یکی از دستگاه‌های محبوب برای جوانسازی پوست و بهبود سلامت آن است. اگر شما هم تصمیم گرفته‌اید لیزر آر اف فرکشنال را امتحان کنید، بهتر است نزد بهترین متخصصین آن را انجام دهید. برای گرفتن بهترین نتیجه شما می‌توانید قبل از انجام این روش از مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

ترمیم و جوانسازی پوست با لیزر آر اف فرکشنال یکی از روش‌های رایج غیر جراحی برای لیفت و سفت کردن پوست است. در این روش با ایجاد گرما در لایه درم (عمیق‌ترین لایه پوست، سلول‌ها برای تولید کلاژن بیشتر  تحریک می‌شود.

در این ویدیو می‌توانید توضیحات دکتر الهام سپندار را درباره لیزر RF Fractional و کاربردهای آن مشاهده کنید.

کاربردها

  • درمان لکه‌های تیرگی
  • درمان آفتاب سوختگی
  • درمان هایپرپیگمنتاسیون
  •  بهبود چین و چروک
  • بهبود اسکارهای جراحی
  •  بهبود جای جوش
  • درمان ترک‌های پوستی
  • جوانسازی پوست
  • تحریک کلاژن سازی

ماندگاری:

۱ الی ۲ سال

تعداد جلسات:

۳ الی ۶

مدت زمان:

تقریبا ۱ ساعت

هزینه:

بین ۱.۸ تا ۳ میلیون

ماندگاری:

۱ الی ۲ سال

تعداد جلسات:

۳ الی ۶

هزینه:

بین ۱.۸ تا ۳ میلیون

مدت زمان:

تقریبا ۱ ساعت

گالری عکس

پروسه لیزر آر اف فرکشنال

درمان با لیزر آر اف فرکشنال (فرکانس رادیویی) می‌تواند کاربرد‌های زیادی داشته باشد، اما تقریبا روند همه آنها یکی است. در ادامه بیشتر در این باره توضیح می‌دهیم، ابتدا بهتر است نحوه کار کردن این دستگاه را درک کنید.

لیزر آر اف فرکشنال چگونه کار می‌کند؟

در این دستگاه‌ها، فرکانس رادیویی از سطوح ایمن امواج الکترومغناطیسی با فرکانس پایین ساطع می‌شود که سبب تولید گرما می‌شود. این گرما به عمق لایه‌های پوست شما نفوذ می‌کند و باعث تحریک تولید سلول‌های جدید پوست می‌شود.

همچنین این درمان تولید کلاژن و الاستین را تحریک می‌کند. این پروتئین‌ها به سلول‌های پوست قدرت و انعطاف بیشتری می‌بخشند و به صورت طبیعی در پوست وجود دارند؛ اما با افزایش سن تولید این پروتئین‌ها کاهش می‌یابد که باعث افتادگی، شل شدگی و چین و چروک در پوست می‌شود.

خب حال پروسه درمان چگونه است؟

قبل از انجام لیزر آر اف فرکشنال چه اتفاقاتی می‌افتد؟

قبل از انجام این درمان نیاز است که حتما با یک پزشک متخصص صحبت کنید و اجازه دهید تا این فرد شما را معاینه کند. برای این کار می‌توانید به کلینیک دکتر سپندار کمک مراجعه کنید و بهترین مشاوره را بگیرید. برای رزرو وقت با شماره 0513870546 تماس بگیرید.

در طول مشاوره، متخصص شما را معاینه می‌کند و به شما درباره این درمان و انتظاراتی که باید داشته باشید بیشتر توضیح می‌دهد. ممکن است متخصصان از شما عکس بگیرند تا نتایج قبل و بعد را مقایسه کنید.

در جلسه مشاوره مهم است که به پزشک خود از سابقه پزشکی و داروهایی که مضرف می‌کنید بگویید، خصوصا اگر بیماری پوستی فعال دارید یا باردار هستید.

در طول درمان چه اتفاقی می‌افتد؟

پروسه لیزر آر اف فرکشنال یک عمل سرپایی است و بسته به ناحیه درمان میانگین حدود یک ساعت طول می‌کشد تا درمان به اتمام برسد. بعد از درمان نیازی به بستری شدن نیست و می‌توانید برای استراحت به خانه بروید.

در طول درمان، متخصص، پوست شما را تمیز و استریل می‌کند. سپس یک دستگاه الکترود فرکانس رادیویی دستی را روی ناحیه درمان حرکت می‌دهد.

ممکن است در حین درمان گرما، لرزش‌، سوزن سوزن  و یا ناراحتی خفیفی را تجربه کنید. اگر احساس سوزش بیش از حد تحمل شما شد، بهتر است به پزشک درباره آن اطلاع دهید.

سوالات متداول

پوست شما برای تولید سلول‌های جدید پوست، کلاژن و الاستین زمان نیاز دارد؛ در نتیجه معمولا پس از ۱ الی ۴ ماه می‌توانید تغییراتی واضح را در رنگ پوست و ظاهر خود مشاهده کنید. اگر نتیجه دلخواه را بدست نیاوردید، ممکن است متخصص روش درمانی دیگری را به شما پیشنهاد کند.

دقت داشته باشید که اکثر افراد به ۲ تا ۶ جلسه درمان نیاز دارند تا به نتایج مطلوب برسند.

ماندگاری نتایج آر اف فرکشنال بین ۱ الی ۲ سال است، چرا که پوست شما با انجام هر نوع درمانی، همچنان تحت تاثیر محیط، روند پیری و عوامل دیگر قرار می‌گیرد و این غیر قابل پیشگیری است. البته شما با مراقبت از پوست خود و داشتن روتینی مناسب می‌توانید ماندگاری نتایج را افزایش دهید. 

لیزر آر اف فرکشنال نیز مانند تمام روش‌های زیبایی، ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند. عوارض جانبی خفیف عبارتند از:

  1.  خشکی و پوسته پوسته شدن
  2. قرمزی و تورم
  3. خارش
  4. برون ریزی 

در برخی موارد نادر، نیز ممکن است عوارضی جدی‌‌تری رخ بدهند که در این صورت نیاز است حتما با پزشک تماش بگیرید، مانند:

  1. واکنش آلرژیک به سوزن
  2. علائم عفونت
  3. تورم یا قرمزی مداوم
  4. خونریزی طولانی مدت
  5. سردرد

مقالات مرتبط

پیمایش به بالا
[aparat id='90uEM']