معرفی روش‌هایی برای از بین بردن جای جوش و لک‌های پوستی

معرفی روش‌هایی برای از بین بردن جای جوش و لک‌های پوستی

فهرست مطالب

دلایل مختلفی باعث ایجاد جوش روی پوست می‌شود که البته اصلی‌ترین و عامیانه‌ترین آن بلوغ است. درواقع شاید بگویید که مشکل جوش فقط منتهی به دوره‌ای می‌شود که روی پوست باقی می‌ماند، اما اینطور نیست. درواقع پس از ازبین رفتن جوش‌ها ممکن است جای جوش روی پوست شما باقی بماند و حتی باعث ایجاد لک‌های پوستی شود.

می‌توان گفت، مشکل جای جوش و لک‌های پوستی خیلی بزرگ‌تر از مشکل وجود خود جوش‌ها است. اما برای از بین بردن و حتی جلوگیری از بوجود آمدن این جای جوش‌ها باید چه کرد؟

در این مقاله می‌خواهیم به روش‌هایی که می‌توانند لکه‌های باقی مانده از جوش را از بین ببرند بپردازیم و همچنین نکاتی را برای جلوگیری از ایجاد این لک‌ها مورد بررسی قرار دهیم.

از بین بردن جای جوش و لک‌های پوستی

خانم جوانی که جوش‌های زیادی روی صورت دارد و به آنها اشاره میکند.

روش‌های مختلفی برای از بین بردن ردهای باقی مانده از جوش وجود دارد. این روش‌ها شامل روش‌های خانگی و روش‌های کلینیکال می‌شوند. در ادامه به بررسی هر یک از این روش‌های میپردازیم.

روش‌های خانگی

روش‌های خانگی شامل رعایت روتین پوستی و استفاده از کرم‌های ترمیم کننده می‌شود. درواقع داشتن یک روتین پوستی مناسب، ابتدایی‌ترین و اصلی‌ترین روش برای بهبود صورت و لک‌های پوستی محسوب می‌شود.

شما می‌توانید از انواع ژل‌ها و کرم‌های ترمیم کننده برای از بین بردن جای جوش‌های پوستی خود استفاده کنید. البته دقت داشته باشید که حتما از محصولات مناسب پوست خود استفاده کنید. برای بررسی این موضوع می‌توانید با یک فرد متخصص صحبت کنید و مشاوره بگیرید.

متخصصان پوست کلینیک دکتر سپندار برای کمک به شما عزیزان برای استفاده از محصولات مناسب پوست‌تان در خدمت شما عزیزان هستند. می‌توانید به راحتی با شماره تلفن 05138705463 تماس حاصل فرمایید و وقت مشاوره خود را رزور کنید.

روش‌های کلینیکال

خانمی که از روش‌های از بین بردن لک‌

روش‌های کلینیکال درواقع به روش‌های درمانی که در کلینیک‌های تخصصی پوست مانند کلینیک تخصصی دکتر سپندار انجام می‌شوند گفته می‌شود. روش‌های کلینیکال که مناسب از بین بردن جای جوش و لک‌‌های پوستی هستند شامل مزونیدلینگ و کلاژن تراپی هستند. در ادامه به بررسی این روش‌ها میپردازیم.

مزونیدلینگ

مزونیدلینگ یک درمان غیر تهاجمی پیشرفته است که از طریق تزریق میکرو ویتامین‌ها، هورمون‌ها و آنزیم‌ها باعث جوانسازی و سفت شدن پوست شما می‌شود. درمان مزونیدلینگ با یک فرآیند پاکسازی کامل شروع می‌شود و به دنبال آن یک لایه برداری ملایم پوست انجام می‌شود.

سپس پزشک ترکیبی از مواد فعال مزونیدلینگ با درجه تزریقی را براساس نوع پوست و مشکلات پوستش شما مخلوط می‌کند تا با دستگاه میکرونیدلینگ تزریق شود. پس از انجام مزونیدلینگ، ماسک خنک کننده برای آرام کردن و تسکین پوست استفاده می‌شود.

این فرآیند به جوانسازی پوست و پاکسازی جای جوش و لک‌های پوستی شما کمک می‌کند و پوستی صاف و جوان را برای شما بوجود می‌آورد.

کلاژن تراپی

کلاژن تراپی به عنوان یکی از روش‌های تحریک کننده پوست برای تولید کلاژن محسوب می‌شود. درواقع این نوع درمان بصورت علمی اثبات شده است که می‌تواند به بهبود کلاژن سازی پوست و جوانسازی پوست کمک کند.

این روش غیر تهاجمی می‌تواند چین و چروک‌های پوستی را از بین ببرد و خطوط ریز موجود روی پوست را بهبود ببخشد و پوستی جوان شاداب را به شما هدیه دهد. همچنین این روش می‌تواند به صاف کردن و پاکسازی جای جوش و لک‌های پوستی کمک کند و پوستی صاف را به شما هدیه دهد.

در این روش سوراخ‌های میکروسکوپی با استفاده از یک دستگاه کوچک دستی روی پوست ایجاد می‌شود و باعث تحریک کلاژن سازی پوست می‌شود.

برای آشنایی با دیگر روش‌های کلینیکال که برای بهبود پوست شما مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توانید مقاله “معرفی روش‌های کلینیکال برای بهبود پوست” مطالعه کنید.

احتمالا از ابتدای مقاله با این سوال روبرو شده‌اید که کلاژن چیست و چه کمکی به پوست می‌کند. در ادامه به توضیح کلاژن و ویژگی‌های آن میپردازیم.

کلاژن چیست؟

درواقع کلاژن مسئول ایجاد حالت کشسانی و الاستیک پوست است. وجود کلاژن از افتادگی و پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند و باعث جوانسازی پوست و همچنین صاف شدن پوست شما می‌شود.

برای آشنایی با جدیدترین روش‌های جوانسازی پوست، می‌توانید مقاله “9 روش جوانسازی پوست” را مطالعه کنید.

روش‌هایی که ما در این مقاله به بررسی آنها پرداختیم، به کلاژن سازی پوست کمک می‌کنند و در نتیجه باعث ایجاد پوستی صاف و جوان برای شما می‌شوند. دقت داشته باشید که برای انجام هر یک از این روش‌ها نیاز است تا حتما با یک پزشک متخصص پوست مشورت کنید و شرایط پوستی خود را با او در میان بگذارید.

ما در کلینیک تخصصی دکتر سپندار، مزونیدلینگ و کلاژن تراپی را با استفاده از بروزترین دستگاه‌ها و توسط متخصصان پوست انجام می‌دهیم. برای رزرو وقت و مشاوره با متخصصان مجموعه ما، می‌توانید با شماره تلفن 05138844406 تماس حاصل فرمایید.

ممنونیم که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم توانسته باشیم طی این مقاله به شما برای از بین بردن جای جوش و لک‌های پوستی کمک کنیم. خیلی خوشحال می‌شویم نظرات خود را زیر همین پست برای ما ارسال کنید و درصورتی که تجربه مراجعه به کلینیک دکتر سپندار را دارید، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

منابع:

اشتراک‌گذاری
نقد و بررسی

دیدگاه خود را بنویسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
[aparat id='90uEM']