درمان منافذ باز پوست با استفاده از روش‌های خانگی و کلینیکال

درمان منافذ باز پوست با روش‌های پزشکی و خانگی

فهرست مطالب

باز شدن منافذ یکی از معضلاتی است که هر فردی ممکن است با آن درگیر شود، همین سبب شده که درمان منافذ باز پوست به یکی پرطرفدارترین درمان‌های پوستی تبدیل شود.از آنجایی که باز شدن منافذ یک مشکل رایج پوستی است، در اینجا ما تصمیم گرفتیم تمامی روش‌های خانگی و کلینیکی که شما می‌توانید برای درمان منافذ باز امتحان کنید را بررسی کنیم. اما قبل از آن بیایید نگاهی به علت باز شدن منافذ باز بندازیم.مهم است که شما بدانید دلیل بزرگ شدن منافذ چیست و چگونه می‌توان از آن پیشگیری کرد، پس در ادامه همراه ما باشید.

علت باز شدن منافذ

به طور طبیعی همه ما یک سری منافذ روی پوست‌مان داریم که کانال‌های انتقال مواد مغذی و هوا به سلول‌های پوست‌مان است، در نتیجه وجود آنها هیچ ایرادی ندارد. اما معمولا با گذشتن زمان و یک سری از عوامل سبب بسته شدن و در نهایت بزرگ‌تر شدن ظاهر این منافذ می‌شود.معمولا علت باز شدن منافذ شامل: ترشح بیش از اندازه سبوم، عوامل محیطی، آلودگی و استفاده از محصولاتی است که مناسب پوست ما نیستند که در ادامه بیشتر درباره آنها توضیح می دهیم.

ترشح بیش از اندازه چربی

اصلی ترین علتی که باعث باز شدن منافذ پوست می‌شود، تولید بیش از حد سبوم یا چربی پوست است. برای کنترل چربی نیاز است تا مواد غذایی خود را کنترل کنید و از عواملی که باعث تحریک ترشح سبوم پوست می‌شود اجتناب کنید. عواملی مانند شست و شوی بیش از اندازه یا استفاده از کومدون زا که می‌توانند باعث ترشح بیش از اندازه چربی پوست شوند.بطور کلی برای کنترل چربی باید نوع پوست خود را بشناسید و روتین پوستی را انتخاب کنید که نیازهای پوست شما را برطرف کند؛ برای آشنایی با انواع پوست مقاله تشخیص نوع پوست را بخوانید.

اشعه‌های خورشید

اشعه‌های خورشید همیشه به عنوان اصلی‌ترین عوامل آسیب زننده به پوست محسوب می‌شوند. اشعه‌های خورشید یکی دیگر از دلایلی هستند که باعث باز شدن منافذ پوست می‌شوند. برای جلوگیری از این اتفاق نیاز است تا از پوست خود در برابر اشعه‌های خورشید محافظت کنید.یکی از ساده‌ترین روش‌هایی که می‌توانید از پوست خود در برابر اشعه‌های خورشید محافظت کنید، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب مناسب نوع پوست‌تان است.

تجمع آلودگی و کثیفی

یکی دیگر از عوامل ایجاد منافذ باز، جمع شدن آلودگی و عدم لایه برداری پوست است. برای جلوگیری از باز شدن منافذ پوست توسط آلودگی نیاز است تا به صورت منظم پوست خود را پاکسازی کنید.

ژنتیک

گفته می‌شود در برخی موارد ژنتیک نیز می‌تواند باعث باز شدن منافذ پوست شود که در این مورد تقریبا دست شما برای جلوگیری از این اتفاق بسته است.حال که علت باز شدن منافذ پوست‌تان را می‌دانید، بیایید ببینیم چه کاری می‌توانیم برای آن انجام دهیم.

درمان منافذ باز پوست

اولین روش درمان منافذ باز پوست، پیشگیری است. اما در صورتی که منافذ پوست بیش از اندازه باز شده باشند؛ دیگر پیشگیری جواب نمی‌دهد و نیاز است تا سراغ روش‌های دیگری برای درمان منافذ پوست بروید. روش‌های مختلفی برای درمان منافذ باز پوست وجود دارد، از روش‌های خانگی و ساده گرفته تا روش‌های کلینیکال که در ادامه به بررسی هر یک از این روش‌ها می‌پردازیم.شما می‌توانید به جای خواندن متن، ویس توضیحات دکتر الهام سپندار (متخصص پوست و مو) درباره درمان منافذ باز صورت گوش دهید.

درمان خانگی منافذ باز پوست

لیستی از روش‌های درمان خانگی منافذ باز پوست که می‌توان امتحان کرد.در صورتی که قصد درمان منافذ باز پوست در خانه را دارید، بهترین راه حل استفاده از محصولات مراقبتی و بهداشتی و همچنین رعایت و پیشگیری از مواردی است که باعث ایجاد منافذ باز پوست می‌شوند. معمولا شما برای کوچک کردن منافذ صورت، لازم است موارد زیر را در خانه انجام دهد:
  1. تغذیه سالم: یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید در خانه انجام دهید داشتن یک رژیم غذایی سالم و دوری از غذاهای چرب و ناسالم است.
  2. روتین پوستی: داشتن یک روتین پوستی منظم برای روز و شب کمک می‌کند بتوانید چربی پوست خود را کنترل کنید و از بسته شدن منافذ نیز جلوگیری کنید.
  3. اسکراب کردن: یکی دیگر از درمان‌های خانگی منافذ باز پوست، استفاده از اسکراب‌های ملایم به صورت هفتگی برای پوست است تا سلو‌ل‌های مرده برداشته شوند و پوست بتواند به راحتی نفس بکشد.
  4. اکتیو‌های لایه بردار و کنترل کننده چربی استفاده از محصولاتی مانند رتینول‌ها، AHA ،BHA، نیاسینامید و اکتیو‌های دیگر لایه بردار می‌تواند ظاهر منافذ پوست را بهبود بخشد، البته بهتر است با کمک متخصص انتخاب و به آرامی وارد روتین پوستی شوند.
  5. ضد آفتاب:  استفاده از ضدآفتاب به صورت روزانه می‌تواند از آسیب‌های اشعه خورشید جلوگیری کند و ظاهر منافذ را بهبود بخشد.
  6. ماسک‌های خاک رس و زغال فعال: استفاده از ماسک‌های خاک رس و زغال فعال که پوست را به صورت عمقی پاکسازی می‌کنند، می‌تواند در درمان خانگی منافذ باز پوست بسیار مفید باشد.
معمولا برای درمان و به نوعی پیشگیری از ایجاد منافذ باز پوست، نیاز است تا یک روتین پوستی مناسب داشته باشید و از محصولات بهداشتی مناسب پوست‌تان استفاده کنید. برای ایجاد یک روتین پوستی نیاز است تا حتما با یک متخصص پوست مشورت کنید.درواقع متخصصین پوست بر اساس نوع و شرایط پوستی، محصولات بهداشتی را برای شما درنظر می‌گیرند که می‌توانند به شما برای درمان منافذ باز پوست کمک کنند.شما می‌توانید برای درمان منافذ باز پوست و همچنین صحبت با یک متخصص پوست درباره این موضوع به کلینیک تخصصی پوست و مو دکتر سپندار مراجعه کنید. برای رزرو وقت می‌توانید به راحتی با شماره تلفن 05138705463 تماس بگیرید.

درمان منافذ باز پوست در کلینیک

۴ درمان منافذ باز پوست که در کلینیک انجام می‌شود.بهترین روش‌های کیلینیکی که برای درمان این مشکل پیشنهاد می‌شود استفاده از لیزر‌های مخصوص، میکرونیدلینگ، میکرودرم ابریژن و فیشال تخصصی می‌باشد. برای انجام هر یک از این روش‌های درمانی نیاز است تا شما به یک کلینیک تخصصی پوست مانند کلینیک دکتر سپندار مراجعه کنید.ابتدا برای انجام هر یک از این روش‌های درمانی نیاز است تا با یک متخصص پوست صحبت کنید و سپس در صورت تشخیص دکتر می‌توانید از این روش‌های درمانی استفاده کنید. در ادامه به بررسی هر یک از این روش‌های درمانی میپردازیم.

1. میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یکی از معروف و رایج‌ترین درمان‌های منافذ باز است که با تحریک کلاژن سازی پوست باعث درمان منافذ باز پوست شود. میکرونیدلینگ برای منافذ باز پوست همچنین می‌تواند باعث درمان لک‌های پوستی و روشن سازی پوست نیز شود.بطور کلی روش‌های کلینیکال مختص درمان یک مشکل نیستند و می‌توانند طیف وسیعی از مشکلات پوستی را درمان کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دیگر روش‌های کلینیکال که می‌توانند به بهبود پوست کمک کنند می‌توانید مقاله “معرفی روش‌های کلینیکال” را مطالعه کنید.

2. لیزر درمانی

لیزر باعث تحریک کلاژن سازی پوست می‌شود و این موضوع می‌تواند به بهبود پوست و همچنین درمان منافذ باز پوست کمک کند. این روش علاوه بر اینکه باعث درمان این مشکل می‌شود، می‌تواند به جوانسازی پوست و از بین رفتن چین و چروک‌های پوستی نیز کمک کند.استفاده از لیزر همچنین می‌تواند باعث روشن سازی پوست و از بین رفتن لک‌ها و تیرگی‌های پوستی شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع لیزرهای روشن کننده پوست می‌توانید مقاله “معرفی 3 نوع لیزر روشن کننده پوست” را مطالعه کنید.

3. میکرودرم ابریژن

با کمک میکرودرم پوست لایه‌برداری می‌شود و سلول‌های مرده از روی پوست برداشته می‌شود. علاوه بر آن کریستال‌های دستگاه با ایجاد آسیب‌های سطحی در پوست باعث تحریک تولید کلاژن و بازسازی پوست می‌شود.شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با نحوه انجام این روش در کلینیک ما صفحه میکرودرم و مزونیدلینگ را مطالعه کنید.

4. فیشال و پاکسازی تخصصی پوست

معمولا انجام فیشال‌های تخصصی به صورت ماهانه در کلینیک یا سالن‌های زیبایی می‌تواند تاثیر بسزایی در کوچک شدن ظاهر منافذ بگذارد. در این فیشال‌ها با استفاده از محصولات تخصصی پوست را بطورت عمیق پاکسازی و لایه برداری می‌کنند و چربی و آلودگی را از روی پوست حذف می‌کنند.برای آشنایی بیشتر با فیشال‌ها به صفحه فیشال و پاکسازی پوست مراجعه کنید.

جمع بندی

منافذ باز پوست مانند بسته شدن منافذ می‌تواند باعث ایجاد مشکلات مختلفی برای پوست شود. همانطور که دیدید می‌توانید با پیشگیری از ایجاد منافذ باز پوست جلوگیری کنید و همچنین رعایت برخی موارد می‌تواند به شما برای درمان منافذ باز پوست کمک کند.در صورتی که با مشکلات منافذ باز پوست درگیر هستید و نیاز به کمک دارید، می‌توانید از متخصصان کلینیک تخصصی پوست و مو دکتر سپندار کمک بگیرید. برای رزرو وقت می‌توانید به راحتی با شماره تلفن 05138844406 تماس حاصل فرمایید.ممنونیم که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم توانسته باشیم طی این مقاله به شما برای درمان منافذ باز پوست کمک کنیم. خیلی خوشحال می‌شویم نظرات خود را زیر همین پست برای ما ارسال کنید و در صورتی که تجربه مراجعه به کلینیک دکتر سپندار را دارید، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.منابع:
اشتراک‌گذاری
نقد و بررسی

دیدگاه خود را بنویسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
[aparat id='90uEM']