خانومی در حال انجام لیفتینگ با نخ که نگران عوارض لیفت صورت با نخ است.

عوارض لیفت صورت با نخ چیست؟

فهرست مطالب

عوارض لیفت صورت با نخ از نگرانی‌های اصلی کاندیدهای این درمان است؛ با اینکه لیفتینگ با نخ یکی از درمان‌های کلینیکال ایمن است اما همیشه دلایلی برای بروز عوارض خفیف و شدید وجود دارد. اینکه این عوارض شامل چه چیزهایی می‌شوند و چگونه می‌توان از بروز آنها جلوگیری کرد، در ادامه این مطلب توضیح داده شده است.

عوارض لیفت صورت با نخ شامل چه چیزهایی می‌شود؟

لیفت با نخ یکی از روش‌های جوانسازی صورت است که در آن با استفاده از نخ‌های لیفتینگ بخش‌های افتاده پوست را به سمت بالا می‌کشند. در این روش پزشک با استفاده از سوزن‌های نازک نخ‌های پزشکی را وارد پوست می‌کند، درباره این روش در مقاله لیفت با نخ چگونه است؟ بیشتر بخوانید.

عوارض لیفت صورت با نخ شامل تعدادی از عوارض خفیف و عارضه‌های شدیدتر می‌شود که در ویس دکتر الهام سپندار می‌توانید با این عوارض و دلایل بروز آنها بیشتر آشنا شوید.

عوارض جانبی

این روش مانند اکثر درمان‌های زیبایی دیگر شامل یک سری از عوارض خفیف و جانبی است که بروز آنها کاملا طبیعی هستند. این عوارض نتایج واکنش بدن به ورود ماده جدید و سوزن است که در ادامه درباره آنها بیشتر توضیح خواهیم داد.

1. کبودی و تورم

بروز کبودی و تورم پس از انجام لیفتینگ با نخ کاملا طبیعی است، معمولا این عوارض در افرادی که از داروهای ضد انعقاد خون مثل آسپرین یا  داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی استفاده می‌کنند، شدیدتر است.

معمولا کبودی و تورم باید پس از حداکثر ۲ هفته فروکش کند در غیر این صورت بهتر است، به پزشک خود مراجعه کنید و معاینه شوید.

2. حساسیت پوستی

حساسیت پوستی یکی دیگر از عوارض لیفت صورت با نخ است که با بروز قرمزی، خارش و سوزش قابل تشخیص است، این عارضه نتیجه واکنش بدن به ماده جدید است که معمولا پس از ۱ الی ۲ هفته از بین می‌رود یا شدت آن کاهش می‌یابد.

3. محدودیت حرکت در فک

در صورت انجام لیفت با نخ شما به مدت ۳ الی ۴ روز نمی‌توانید فک خود را به راحتی باز و بسته کنید و ممکن است در جویدن غذاهای سفت نیز مشکل پیدا کنید که این امر کاملا طبیعی است و همانطور که گفتیم پس از ۳ الی ۴ روز این مشکل رفع می‌شود.

4. برجستگی‌ها یا ناهمواری پوست

برجستگی‌ها و ناهمواری پوستی ممکن است، به طور موقت در امتداد محل درمان رخ دهد که معمولا به مرور زمان فروکش می‌کنند.

5. چروکیدگی یا فرورفتگی پوست

فرورفتگی‌ها و چین و چروک ها ممکن است به دلیل قرارگیری سطحی نخ یا کشش بیش از حد نخ‌ها اتفاق افتد. اگر این فرورفتگی‌ها خفیف باشند همراه با حرکت طبیعی پوست خود به خود ته نشین می‌شوند.

اگر پزشک شما تایید گند، می‌توانید با ماساژ دادن ناحیه فرورفتگی را کاهش دهید. این باعث آزاد شدن گره روی نخ می‌شود.

اگر گودی عمیق‌تر باشد یا چند هفته پس از انجام درمان رخ دهد، ممکن است برای رفع آن نیاز باشد به کلینیک مراجعه کنید. که در آن هنگام ناحیه را بی‌حس می‌کنند، سپس با ایجاد یک ورودی کوچک با کمک سوزن و وارد کردن یک کانول الیاف را آزاد می‌کنند.

6. بیرون زدگی پوست و نخ های قابل لمس

این معمولاً به دلیل نزدیک بودن انتهای نخ‌ها به سطح پوست رخ می‌دهد. با ایجاد یک راه ورودی با سوزن (پس از بی حس کردن ناحیه)، گرفتن انتهای نخ و کوتاه کردن آن به راحتی می‌توان این مشکل را رفع کرد.

7. نخ‌های قابل مشاهده

این نوع عوارض لیفت صورت با نخ عمدتا در پوست‌های نازک و هنگامی که نخ بیش از حد سطحی قرار می گیرد، رخ می‌دهد. البته جای نگرانی نیست چرا که نخ بسته به محل آن شروع به حل و جذب شدن می‌کند اما چند ماه طول می‌کشد.

8. درد و حساسیت به لمس

بروز درد و حساسیت به لمس در ناحیه تحت درمان یک امر طبیعی است که در برخی افراد ممکن این ناراحتی به مدت ۱ الی ۲ ماه طول بکشد.

عوارض شدیدتر لیفت با نخ

9. عدم تقارن صورت

از دیگر عوارض لیفت صورت با نخ می‌توان به عدم تقارن صورت اشاره کرد که ممکن است به دلیل کشیدن نادرست یک طرف صورت باشد. صورت به طور طبیعی نامتقارن است، بنابراین ایجاد تقارن بدون جراحی تقریبا غیرممکن است. در ارزیابی قبل از درمان، مهم است که لیفت نخ را با رعایت عدم تقارن طبیعی صورت خود برنامه ریزی کنید یا ممکن است مشکل را تشدید کند.

10. عفونت

همانطور که قبلا ذکر کردم، تورم و حساسیت بعد از درمان طبیعی است و به تدریج بهبود یابد. اگر به طور ناگهانی دوباره متوجه افزایش تورم و حساسیت شدید، در این صورت احتمال داده می‌شود که صورت شما عفونت کرده باشد. در صورت مشاهده علائم عفونت مانند: قرمزی پوست، تورم، حساسیت و تب بالا باید مجدداً توسط پزشک خود بررسی شوید.

اگر عفونت شما با یک دوره کوتاه آنتی بیوتیک درمان نشود، ممکن است نیاز به برداشتن نخ‌ها باشد.

11. تشکیل گرانولوم

تشکیل گرانولوم از نادرترین عوارض لیفت صورت با نخ است. بدن نخ را به عنوان یک جسم خارجی می‌بیند، بنابراین سعی می‌کند آن را جدا کند و در نتیجه التهاب مزمن موضعی ایجاد می‌شود.

این معمولاً چند ماه پس از انجام درمان به صورت یک توده کوچک سفت زیر پوست ظاهر می‌شود که معمولا بی ضرر و بدون درد است. اغلب قابل مشاهده نیست اما قابل لمس است. می‌توان آن را با تزریق استروئید، کرایوتراپی، یا اگر بزرگتر است، با جراحی کوچک برای برداشتن آن آن را درمان کرد.

12. فشار عصبی، عروقی یا آسیب

این یک عارضه بسیار نادر است و با تغییر رنگ پوست، تغییر در لامسه و افزایش درد ظاهر می‌شود، این مشکل ممکن است خود به خود برطرف شود اما نیاز به مراقبت پزشکی دارد.

حال که با این عوارض آشنا شدید چگونه می‌توانید از بروز آنها جلوگیری کنید؟

جلوگیری از بروز عوارض لیفت صورت با نخ

برای اینکه از بروز این عارضه‌ها جلوگیری کنید باید بدانید که چه چیزهایی باعث بروز این علائم می‌شود و تا جای ممکن از آنها دوری کنید.

عوامل بروز عارضه‌های لفت با نخ

• انجام ندادن مراقبت‌های لازم
  • پزشک نامجرب
  • محل غیر استریل
  • نخ نامرغوب

بسیار مهم است که برای انجام این روش دنبال یک پزشک با تجربه باشید که به آناتومی صورت احترام می‌گذارد و تفاوت پیچیده صورت شما را درک می‌کند تا ایمنی در طول درمان تضمین شود. یک پزشک ایمن همچنین می‌اند که در صورت بروز عوارض چه کاری انجام دهد. شما در کلینیک دکتر سپندار با پزشک متخصص و مواد با کیفیت این کار را انجام خواهید داد و بنابراین جای نگرانی نیست.

برای گرفتن وقت خود با شماره 05138705463 تماس بگیرید.

امیدواریم این مطلب برای آگاه کردن شما از عوارض لیفت صورت با نخ مفید بوده باشد، امیدواریم این عوارض شما را نترسانده باشد؛ در این صورت بهتر است به یاد داشته باشید که لیفت صورت با نخ یک هنر و یک روش تخصص پزشکی است، بنابراین لطفاً پزشک خود را عاقلانه انتخاب کنید.

منابع:

pdo-thread-lift#risks-and-side-effects