فرد در حال کربوکسی تراپی زیر چشم که به مدت ماندگاری کربوکسی تراپی فکر می‌کند.

مدت ماندگاری کربوکسی تراپی چقدر است؟

فهرست مطالب

مدت ماندگاری کربوکسی تراپی یکی از نگرانی‌های همیشگی افراد برای انجام این روش است. اینکه نتایج بعد از کربوکسی تراپی تا چه مدت پس از درمان دوام می‌آورند، مشخص کننده میزان ارزش این روش است. شما با کمک این می‌توانید بسنجید آیا نسبت به هزینه‌ای که می‌کنید، این درمان برای شما مناسب است یا خیر.

در نتیجه در ادامه این مطلب ما توضیح خواهیم داد که مدت ماندگاری کربوکسی تراپی چقدر است و چگونه می‌توان این مدت زمان را افزایش داد.

مدت ماندگاری کربوکسی تراپی چقدر است؟


مدت ماندگاری کربوکسی تراپی بسته به عوامل مختلف می‌تواند متفاوت باشد اما اکثر منابع می‌گویند که  ماندگاری کربوکسی تراپی بین ۶ تا ۱۲ ماه است.

اما این مدت به چه عواملی بستگی دارد؟ آیا می‌توان آن را افزایش داد؟

عوامل موثر در ماندگاری کربوکسی تراپی

برای اینکه عوامل موثر در مدت ماندگاری کربوکسی‌تراپی درک کنید، ابتدا باید متوجه پروسه کربوکسی تراپی شوید، در این پروسه پزشک با کمک یک دستگاه، مقدار کمی از گاز کربن دی اکسید را به زیر پوست شما تزریق می‌کند که باعث افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی می‌شود.

درباره این روش در مقاله کربوکسی تراپی چیست؟ بیشتر بخوانید.

با توجه به توضیح بالا میزان ماندگاری این روش به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • منطقه تحت درمان:

به طور کلی، نتایج کربوکسی تراپی در نواحی  که پوست ظریف‌تری دارند مانند صورت و زیر چشم زودتر خود را نشان می‌دهد و ماندگاری طولانی‌تری دارد، این در صورتی است که در نواحی مانند زیر بغل یا کشاله ران که پوستی ضخیم‌تر دارند،نتایج دیرتر بروز پیدا می‌کنند و زودتر از بین می‌روند.

  • تعداد جلسات تحت درمان:

معمولا کم پیش می‌آید که پس از یک جلسه کربوکسی تراپی به نتیجه مطلوب خود برسید (خصوصا در کربوکسی تراپی واژن یا کشاله ران). برای دستیابی به نتایج عالی،  شما نیاز به حداقل ۲ الی ۸ جلسه کربوکسی تراپی خواهید داشت که هر چه تعداد جلسات بیشتر باشد، نتایج ماندگارتر و حتی دائمی خواهند بود.

  • سبک زندگی:

عواملی مانند قرار گرفتن در معرض آفتاب، سیگار کشیدن و رژیم غذایی ناسالم می‌توانند تمامی تلاش‌های کربوکسی تراپی را بی معنی کند. این سری موارد سبب خشکی، تیرگی و پیری پوست می‌شوند که ماندگاری نتایج کربوکسی تراپی را کاهش می‌دهند.

چگونه می‌توان ماندگاری نتایج کربوکسی تراپی را افزایش داد؟

کارهایی که می‌توان برای افزایش مدت ماندگاری کربوکسی تراپی انجام داد، که لیست شده اند.

برای افزایش ماندگاری نتایج خود، تنها لازم است که از عواملی که به مدت ماندگاری این روش مربوط هستند توجه کنید. این شامل یک سری از مراقبت‌های کلی و ساده می‌شود که در ادامه برای شما لیست کرده‌ایم:

1. استفاده از ضد آفتاب:

با اینکه قدم زدن زیر نور زیبا خورشید و آفتاب گرفتن از تجربه‌های لذت بخش زندگی است، متاسفانه خود اشعه‌های خورشید عامل کلی مضرات برای پوست انسان است. استفاده از ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر به طور روزانه می‌تواند، شما را از سرطان پوست، خشکی پوست، چین و چروک و هایپرپیگمانتاسیون محافظت کند.

این کار نه تنها نتایج جلسه کربوکسی‌تراپی را تا مدتی طولانی‌تر حفظ می‌کند، بلکه که بهبود نتایج نیز کمک می کند.

2. ترک دخانیات:

مصرف دخانیاتی مانند سیگار سبب خیلی از مشکلات پوستی از جمله: خشکی، سرطان، کدر شدن و تیرگی پوست می‌شود. ترک سیگار یا کاهش مصرف آن به سلامتی پوست شما کمک می‌کند و ماندگاری نتایج کربوکسی‌تراپی را افزایش می‌دهد.

3. رژیم غذایی سالم:

برای حفظ نتایج و افزایش دوام کربوکسی‌تراپی شما می‌توانید از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید. برای این کار نیازی به رژیم لاغری نیست و مصرف غذاهای سالم و مقوی، در کنار دوری از غذاهای فرآوری شده و پرچرب، پاسخگو خواهد بود.

4. ورزش:

داشتن روتینی منظم برای ورزش و تحرک بدنی، کمک می‌کند پوستی سالم‌تر داشته باشید و گردش خون شما بهبود یابد که در دوام نتایج کربوکسی موثر است.

5. روتین پوستی:

برای حفظ نتایج کربوکسی مهم است که مراقبت‌های پوستی لازم را پس از درمان پیرو کنید. به عنوان مثال برای ماندگاری کربوکسی تراپی زیر چشم  لازم است که از کرم‌های مخصوص دور چشم استفاده کنید و در روز عینک آفتابی بزنید.

همچنین اگر برای آکنه کربوکسی تراپی می‌کنید باید یک روتین پوستی منظم نیز در کنار آن برای درمان آکنه خود بچینید. بطور کلی در هر نوع کربوکسی تراپی، مهم است که ناحیه تحت درمان را مرطوب نگه دارید و نگذارید دهیدراته شود.

6. تکرار جلسات:

همانطور که گفتیم تداوم جلسات کربوکسی‌تراپی تاثیر زیادی در مدت ماندگاری آن دارد؛ در نتیجه مهم است که برای درمان کامل و داشتن نتایجی ماندگار جلسات خود را کامل کنید. پیشنهاد می‌شود که فاصله جلسات خود را بین ۲ الی ۳ هفته نگه دارید و حداقل ۳ جلسه درمان را ادامه دهید.

خب امیدواریم در این مطلب توانسته باشیم، جواب سوال شما را بدهیم و کمک‌تان کنیم، در صورت نیاز به مشاوره می‌توانید با  شماره 09154865412 تماس بگیرید و با متخصصین ما صحبت کنید. شما همچنین می‌توانید سوالات خود را زیر همین پست از ما بپرسید و جواب آن را دریافت کنید.

منبع:
CARBOXYTHERAPY – STRETCH MARKS / SCARS

اشتراک‌گذاری
نقد و بررسی

دیدگاه خود را بنویسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
[aparat id='90uEM']