فردی در حال انجام لیفت با نخ که علامت‌های نخ روی آن کشیده شده است.

لیفت با نخ چگونه است؟

فهرست مطالب

لیفت با نخ در حال حاضر یکی از روش‌های محبوب برای لیفت و جوانسازی صورت است. از آنجایی که این روش یک نوع عمل زیبایی بدون نیاز به جراحی و بیهوشی است، خیلی از افراد کاندیدهای مناسب آن هستند؛ اما همیشه بهتر است قبل از انجام هر نوع عمل زیبایی-درمانی به اندازه کافی درباره آن اطلاعات جمع کنید.

در ادامه این مقاله نیز ما سعی می‌کنیم شما را با این روش بیشتر آشنا کنیم و از عوارض، مزایا و کاربردهای آن صحبت کنیم و سوالات شما را پاسخ دهیم.

لیفت صورت با نخ چیست؟

همانطور که بالاتر توضیح دادیم لیفت صورت با نخ یک نوع روش زیبایی غیر تهاجمی برای جوانسازی صورت است. در این روش پزشک متخصص با استفاده از نخ‌های لیفتینگ، افتادگی‌های پوست را بالا می‌کشد و سبب سنتز کلاژن می‌شود.

لیفتینگ با نخ از سال ۱۳۶۹ شناخته شده است، اما نوآوری در نخ‌های لیفتینگ و بهبود آن سبب شده که در سال‌های اخیر به شدت محبوب شود؛ در واقع به علت دوره نقاهت کوتاه، عوارض کم و قیمت مناسب آن می‌توان گفت این روش جایگزین موقت جراحی لیفت صورت است.

اکثر کاندیدهای این روش، بین ۳۵ تا ۵۰ هستند که علائم آشکار پیری و افتادگی پوست را مشاهده می‌کنند، اما تعداد دیگری از افراد از این روش برای برخی دیگر از کاربردهای آن استفاده می‌کنند.

لیفت صورت با نخ بطور کل روشی ایمن و مطمئن است که می‌توان از آن برای زیبایی و جوانسازی استفاده کرد و چون نخ‌های استفاده شده در این روش نخ‌های پزشکی و قابل جذب هستند؛ اثرات آن موقت هستند، این میزان ماندگاری بسته به نوع نخ لیفتینگ و بخشی از صورت که در آن استفاده شده متفاوت است.

انواع نخ لیفتینگ

عکسهای لیفت صورت با نخ

نخ‌های لیفتینگ از ۲ جهت می‌توانند متفاوت باشند، یکی از نظر نوع متریال استفاده شده و دیگری از نوع بافت آن است.

1. نخ PDO

پلی دیوکسانون یک ماده ساختاری مدرن است که برای تولید نخ‌های PDO استفاده می‌شود. این ماده معمولاً توسط جراحان برای دوختن بافت‌های نرم به هم و در بخیه‌ها استفاده می‌شود. این نوع نخ‌ها هیچ گونه واکنش آلرژیک ایجاد نمی‌کند و سمی نیستند.

پلی دیوکسانون استحکام کششی بالایی دارد و سلول‌ها را به تشکیل بافت همبند فیبری تحریک می‌کند. نخ‌های PDO معمولا تا ۸ ماه ماندگار هستند و پس از آن جذب پوست می‌شوند.

2. نخ PCL

پلی کاپرولاکتون یک نخ ابتکاری برای لیفت و جوانسازی پوست صورت بدون جراحی است. این رشته‌ها عملکردی مشابه فیلر‌ها دارند، به این صورت که با استفاده از این نخ‌ها پوست تحریک به تولید کلاژن بیشتر برای پر کردن چین و چروک‌ها می شود. پس از لیفت صورت با نخ PCL، اثر آن از هفته چهارم بطور کامل قابل مشاهده است و ماندگاری آن بین ۲ تا ۳ سال است.

3. نخ PLLA

پلی ال-لاکتیک اسید توانایی تجمع آب را دارد، بنابراین استفاده از این نخ سبب افزایش رطوبت بافت‌ها و بازیابی سفتی پوست می‌شود. واکنش بدن به نخ سبب تشکیل بافت همبند در اطراف آن می‌شود که اثر سفت شدن فزاینده ای را ایجاد می‌کند.

با گذشت زمان، زمانی که نخ‌های PLLA به طور کامل جذب می‌شوند، بافت‌های همبند تشکیل شده در اطراف آنها نیز شروع به جذب شدن می‌کنند و ماندگاری آنها تا ۱۸ ماه است.

این ۳ نوع نخ برای لیفت صورت استفاده می‌شوند، همچنین باید اضافه کرد که بسته به مکان مورد استفاده نوع بافت نخ می‌تواند به صورت تک رشته، دندانه دار یا به صورت مارپیچی باشد.

کاربردهای لیفت با نخ

نخ‌های لیفتینگ برای انواع مارهای زیبایی و گاهی درمانی استفاده می‌شود که برخی رایج‌تر هستند. بطور کل می‌توان گفت از این روش برای انجام کارهای زیر استفاده می‌شود:

  1. لیفت چشم گربه‌ای یا روباهی: این کار شامل کشیدن ابروها به سمت شقیقه‌ها با استفاده از نخ‌های لیفتینگ می‌شود تا به چشمان شما ظاهری گربه‌ای بدهد.
  2. لیفت ابرو با نخ: یک متخصص زیبایی با کمک نخ ابروهای افتاده یا شیاردار را می‌کشد و افتادگی ابرو را از بین می‌برد.
  3. لیفت بینی با نخ: در این روش پزشک از نخ‌ها برای بالا بردن نوک بینی، صاف کردن قوز بینی یا باریک کردن بینی شما استفاده کند. در برخی موارد، ممکن است لیفت بینی با نخ در کنار فیلرها استفاده شود.
  4. لیفت گردن: در این روش نخ پوست شل روی گردن را می‌کشد و خطوط گردن را صاف می‌کند.

چه کسی می‌تواند از لیفت صورت با نخ استفاده کند؟

لیفتینگ با نخ به طور کلی برای افراد زیر مناسب است:

  • کسانی که علائم اولیه پیری را تجربه می‌کنند.
  • کسانی که در اواخر دهه 30 تا اوایل 50 سالگی خود هستند.
  • کسانی که دنبال نتایج نچرال‌تر هستند.
  • کسانی که از جراحی می‌ترسند یا دوست ندارند جراحی کنند.
  • کسانی که لیفت صورت (ریتیدکتومی) یا لیفت گردن انجام داده‌اند و می‌خواهند نتایج را تمدید کنند.

از آنجایی که لیفت صورت با نخ یک روش کم خطر است، برای افرادی با شرایط خاصی که نمی‌توانند جراحی لیفت صورت را انجام دهند، گزینه خوبی است. به عنوان مثال، حتی اگر فشار خون بالا، دیابت یا بیماری قلبی دارید، می‌توانید با نخ صورت خود را لیفت کنید.

معایب و مزایا

 

مزایا

مزایا این روش به طور خلاصه شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. این یک روش کم خطر است، بنابراین بیشتر بزرگسالان می‌توانند آن را انجام دهند.
  2. نخ‌های لیفتینگ تولید کلاژن را تحریک می‌کنند و به طور طبیعی خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشند.
  3. بازیابی این روش سریع است، بنابراین می‌توانید بلافاصله پس از انجام آن به فعالیت‌های روزانه خود بپردازید.
  4. اگر نتایج خود را دوست نداشته باشید، پزشک شما می‌تواند نخ‌ها را بردارد.

عوارض لیفت صورت با نخ

عوارض لیفتینگ با نخ به غیر از برخی از عوارض جانبی رایج که پس از هر نوع روش زیبایی برای شما ممکن است پیش بیاید، غیر معمول و نامتعارف هستند.

عوارض جانبی:
  • تورم
  • قرمزی و کبودی
  • درد در ناحیه مورد استفاده
  • سردرد یا حالت تهوع
عوارض غیر معمول و جدی‌تر
  • واکنش‌های آلرژیتیک.
  • خون ریزی
  • عفونت.
  • برآمدگی
  • کبودی و اکیموز ماندگار
  • تورم پس از گذشت ۴۸ ساعت
  • درد بیش از حد و ماندگار
  • ترشحات سبز، قهوه‌ای، سیاه یا قرمز
  • سردردهای مداوم
  • تب شدید

در صورت بروز هر یک از این علائم بهتر است، هر چه زودتر به پزشک مراجعه کنید و تحت درمان قرار گیرید.

پروسه لیفت صورت با نخ چگونه است؟

قبل از شروع پروسه، پزشک با شما درباره انتظارات، نحوه پروسه و عملکرد نخ صحبت خواهد کرد. سپس قسمت مورد نظر ضدعفونی خواهد شد و با استفاده از کرم‌های موضعی آن قسمت را بی‌حس می‌کنند، بنابراین شما در طول عمل بیدار هستید اما هیچ دردی احساس نمی‌کنید.

سپس پزشک شما از یک سوزن نازک (به نام کانولا) برای وارد کردن نخ‌های مختلف به زیر پوست شما استفاده می‌کند. معمولا لیفتینگ با نخ  بین ۴۰ تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد.

پس از استفاده از نخ‌ها، ممکن است فشار خفیفی یا سفت شدن را زیر پوست خود احساس کنید.
در عرض چند دقیقه پس از بیرون آوردن سوزن‌ها، درمان شما کامل می‌شود

پس از انجام عمل شما ممکن است کمی درد، تورم و قرمزی را تجربه کنید اما نیازی به استراحت یا بستری شدن نیست و می‌توانید پس از اتمام کار به خانه بروید یا به محل کار خود بازگردید.

برای آشنایی با پروسه این روش در کلینیک دکتر سپندار به صفحه لیفت صورت با نخ بروید.

مراقبت‌‌های لازم‌

انجام مراقبت‌های لازم به شم کمک می‌کند کمترین عوارض را مشاهده و نتایج بهتری را تجربه کنید.

مراقبت‌های قبل از لیفت با نخ

شما حتما باید قبل ار انجام این روش با یک متخصص مشورت کنید تا او به شما دستورالعمل‌های کلی را توضیح دهد. شما معمولا برای قبل از انجام این عمل باید:

  • پزشک خود را از داروهایی که استفاده می‌کنید مطلع کنید
  • سعی کنید شب قبل از انجام عمل آرام باشید و از عوامل استرس زا دوری کنید
  • از هرگونه محرکی که سبب التهاب می‌شود دوری کنید
  • از نوشیدن الکل تا ۲۴ ساعت قبل انجام عمل خودداری کنید
  •  شب قبل از عمل از داروهای رقیق کننده خون یا داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) مانند ژلوفن استفاده نکنید.

مراقبت‌های بعد از لیفت با نخ

مراقبت‌های بعد از انجام لیفت با نخ بسیار ساده و راحت هستند و کمک می‌کنند که اثرات ماندگارتر و عوارض کمتری را مشاهده کنید:

  • از کمپرس سرد یا کمپرس یخ در محل استفاده کنید.
  • به مدت 24 ساعت از شستن صورت خودداری کنید.
  • برای چند روز از لوازم آرایشی استفاده نکنید.
  • برای چند هفته از مرطوب کننده صورت استفاده نکنید.
  • به مدت چند شب به پشت بخوابید.
  • برای جلوگیری از عفونت، آنتی بیوتیک مصرف کنید.
  • از مالش صورت خود خودداری کنید.
  • در هفته‌های اول از سونا و فعالیت‌های شدید بدنی خودداری کنید.

امیدواریم این مطلب برای شما در آشنایی با لیفت با نخ مفید بوده باشد، شما می‌توانید برای گرفتن اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با شماره 05138705463 تماس بگیرید.

سوالات متداول

هزینه های لیفت با نخ بسته به محل زندگی شما، میزان تجربه پزشک انتخابی شما و تعداد مناطقی که قرار است برای درمان خود هدف قرار دهید، بسیار متفاوت است.

اما بطور کل می‌تواند گفت هزینه لیفت با نخ کم‌تر از ۴۰٪ هزینه جراحی لیفت صورت است.

نتایج حاصل از لیفتینگ با نخ موقتی است و بین ۱ تا ۳ سال ماندگار است. با گذشت زمان، نخ‌ها حل می‌شوند و بدن شما آنها را جذب می‌کند. اگر نتایج خود را دوست دارید، می‌توانید مجددا آن را تمدید کنید.

در طول عمل لیفت با نخ، شما بی حسی موضعی دریافت می‌کنید، بنابراین هیچ دردی احساس نمی‌کنید. اما پس از عمل ممکن است کمی درد و ناراحتی را تجربه کنید.  شما می‌توانید برای چند روز از مسکن‌های otc یا نسخه‌ای استفاده کنید تا زمانی که ناراحتی از بین برود.

اشتراک‌گذاری
نقد و بررسی

دیدگاه خود را بنویسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
[aparat id='90uEM']