میکرودروم و مزونیدلینگ

میکرودرم و مزونیدلینگ روش‌هایی برای جوانسازی پوست هستند که هر یک به روش خاص خود باعث تقویت و جوانسازی پوست می‌شوند. در ادامه به بررسی میکرودرم و مزونیدلینگ می پردازیم و به شما میگوییم چگونه هر یک از این روش‌ها باعث جوانسازی پوست شما می‌شوند.

همچنین شما می‌توانید ویدیو‌ی زیر را برای آشنایی بیشتر با میکرودرم و مزونیدلینگ در کلینیک پوست و مو دکتر سپندار ببینید.

میکرودرم و مزونیدلینگ

میکرودرم

میکرودرم یک عمل زیبایی محسوب می‌شود که در آن از کریستال‌های ظریف برای حذف سلول‌های مرده پوست استفاده می‌شود. از این روش می‌توان برای از بین بردن سلول‌های مرده صورت، گردن، سینه، پشت و دست استفاده کرد.

هدف از انجام این عمل کاهش خطوط ریز، اسکارهای جزئی، چین و چروک و لکه‌های ناشی از افزایش سن است. این روش می‌تواند پوست شما را صاف و جوان کند و چین و چروک‌های پوستی را از بین ببرد.

میکرودرم برای چه افرادی مناسب است؟

میکرودرم یک روش بی خطر است که برای اکثر پوست‌ها با هر رنگی مناسب است و اکثر افراد می‌توانند از این روش برای از بین بردن چین و چروک‌های پوستی استفاده کنند.

این روش می‌تواند به افرادی که خطوط ظریف چین و چروک، هیپریگمانتاسیون، منافذ بزرگ و جوش‌های سر سیاه، آکنه و اسکار آکنه، کدری پوست، بافت ناهموار پوست، ملاسما و آفتاب سوختگی دارند کمک کند.

میکرودرم چگونه انجام میٰ‌شود؟

میکرودرم یک روش غیر جراحی و با حداقل آسیب است. برای آماده سازی برای این عمل به انجام کارهای بسیار کمی نیاز دارید.

ابتدا بهتر است با یک متخصص پوست درباره مشکلات پوستی خود صحبت کنید و از مشاوره‌های این افراد استفاده کنید. ما در کلینیک دکتر سپندار، متخصصانی برای پوست داریم که می‌توانید از آنها برای مشکلات پوستی خود مشاوره بگیرید و از آنها بپرسید که آیا نیاز است تا عمل میکرودرم را انجام دهید یا خیر.

دقت داشته باشید که حتما در صورتی که در گذشته عمل‌های زیبایی داشته‌اید یا در صورت داشتن آلرژی و شرایط پزشکی خاص حتما با متخصصان در میان بگذارید.

معمولا پس از مشورت و تایید این موضوع که پوست شما نیاز به عمل میکرودرم دارد، متخصصان به شما پیشنهاد می‌کنند که یک هفته قبل از درمان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، استفاده از کرم‌های برنزه کننده و اپیلاسیون خودداری کنید.

همچنین ممکن است به شما توصیه شود تا استفاده از کرم‌ها و ماسک‌های لایه بردار را تقریبا 3 روز قبل از درمان متوقف کنید.

قبل از شروع فرایند، هرگونه آرایش را از روی صورت خود پاکسازی کنید.
این فرایند باید در کلینیک انجام شود و معمولا حدود یک ساعت طول می‌کشد. در طول عمل، روی یک صندلی می‌نشینید و متخصص شما از یک دستگاه دستی استفاده میکند تا به آرامی روی ذرات اسپری کند.
در انتهای درمان، یک مرطوب کننده و همچنین ضد آفتاب روی پوست شما مالیده می‌شود.

پس از انجام میکرودرم شما می‌توانید به انجام کارهای روزمره خود ادامه دهید.

در ادامه به بررسی مزونیدلینگ میپردازیم.

میزونیدلینگ

مزونیدلینگ یک روش زیبایی است که تولید کلاژن را با استفاده از سوزن‌های ریز و استریل شده تحریک می‌کند. این روش می‌تواند باعث صاف، سفت و لطیف شدن پوست شما شود و باعث از بین رفتن جای زخم، آکنه و چین و چروک‌های پوست شود. بطور کلی هدف اصلی این عمل، تحریک ترشح کلاژن و ایجاد بافت جدید برای پوست است.

این روش همچنین می‌تواند باعث کاهش اسکارها و لکه‌های تیره پوستچ و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست شود.

مزونیدلینگ به چه صورت است؟

دقیقا مانند روش میکرودرم، ابتدا شما نیاز دارید تا با یک مشاور و متخصص پوست صحبت کنید و مسائل خود را به صورت کامل برای متخصص شرح دهید.

ممکن است متخصص به شما پیشنهاد کند که قبل از انجام عمل مصرف برخی داروها مانند ایبوپروفن و داروهای درمان آکنه را متوقف کنید.

انجام این عمل معمولا بین 45 دقیقه تا 1 ساعت زمان می‌برد. متخصص نواحی مورد نظر را برای شروع فرایند بی حس می‌کند.

در طول این عمل، پزشک با استفاده از ابزاری شبیه قلم با سوزن‌های ریز و استریل، سوراخ‌های کوچکی زیر پوست شما ایجاد می‌کند. نوک سوزن‌ها آنقدر کوچک هستند که طی عمل و حتی بعد از عمل متوجه آنها نخواهید شد.

ممکن است عمل شما با استفاده از یک سرم رشد یا درمان آرام بخش به پایان برسد. در مجموع، متوسط 2 ساعت هر جلسه مزونیدلینگ زمان می‌برد.

این عمل به حداقل زمان بهبودی نیاز دارد و بعد از گذشت زمان کوتاهی می‌توانید به انجام کارهای روزمره خود بپردازید.

امیدواریم اطلاعات مورد نیاز خود را درباره میکرودرم و مزونیدلینگ کسب کرده باشید. در صورت بروز هرگونه سوال میتوانید با متخصصان ما تماس حاصل فرمایید و سوالات خود را از آنها بپرسید.

ما در کلینیک دکتر سپندار، میکرودرم و مزونیدلینگ را با استفاده از بهترین دستگاه‌ها و بهترین متخصصان انجام می‌دهیم و به جوانسازی پوست شما کمک میکنیم.

مقالات مرتبط

پیمایش به بالا
[aparat id='90uEM']