درمان کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یک روش درمانی غیر جراحی است که برای درمان و بهبود ظاهر سلولیت، ترک‌های پوستی و تیرگی پوست الخصوص زیر چشم استفاده می‌شود. در این روش دی اکسید کربن به زیر پوست تزریق می‌شود و باعث بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و گردش خون می‌شود ،همچنین باعث رفع ظاهر خطوط و چین و چروک‌های پوست می‌شود.

کربوکسی تراپی چه مزیت‌هایی دارد؟

همانطور که گفتیم کربوکسی تراپی میتواند باعث از بین بردن ترک‌های پوستی و سیاهی زیر چشم شود. همچنین میتواند باعث بهبود کلاژن سازی پوست شود. کلاژن‌ها باعث ایجاد حالت انعطاف پذیر برای پوست می‌شوند و چین و چروک‌های پوستی را از بین میبرند.

درمان کربوکسی تراپی به چه صورت انجام می‌شود؟

همانطور که گفتیم درمان کربوکسی تراپی شامل تزریق دی اکسید کربن به زیر سطح پوست با استفاده از یک سوزن ظریف است. در واقع دلیل وقتی ورود کربن دی اکسید به بدن شما افزایش می‌یابد؛ باعث می‌شود بدن شما فکر کند که در آن ناحیه کمبود اکسیژن وجود دارد و با افزایش جریان خون در آن قسمت از بدن و همچنین گشاد شدن رگ‌های خونی به این عمل پاسخ می‌دهد.

این موضوع منجر به افزایش اکسیژن در آم ناحیه می‌شود که به بازسازی سلول‌ها کمک می‌کند و باعث بهبود ظاهر و جوانسازی پوست شما می‌شود. این روش بدون درد است، اما در صورتی که بخواهید تزریقات برای ناحیه‌ای از بدن که از حساسیت بالایی برخوردار است انجام شود بهتر است از کرم بی حس کننده موضعی در محل تزریق استفاده شود. کربوکسی تراپی بین 15 تا 30 دقیقه طول می‌کشد، اما اکثر افراد نیاز به چندین جلسه برای مشاهده نتایج مطلوب خواهند داشت.

مراحل انجام کربوکسی تراپی

قبل از درمان

آمادگی خاصی برای انجام این درمان نیاز نیست، اما بهتر است تا قبل از اینکه از این درمان استفاده کنید حتما با یک فرد متخصص صحبت کنید و در صورتی که شرایط پزشکی خاصی دارید یا از داروهای خاصی استفاده می‌کنید حتما با متخصص درمیان بگذارید.

میتوانید برای مشاوره قبل از انجام دزمان کربوکسی تراپی، با کلینیک سپندار تماس بگیرید و با متخصصان مجموعه ما صحبت کنید و سوالات خود را از آنها بپرسید.

پیشنهاد می‌شود 48 ساعت قبل از انجام این درمان از مصرف داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید.

حین درمان

بسته به ناحیه درمانی، برای مثال دور چشم برای جوانسازی و رفع سیاهی دور چشم، کربن دی اکسید با استفاده از یک سوزن کوچک به ناحیه برای تقویت کلاژن سازی پوست تزریق می‌شود.

این موضوع می‌تواند باعث تورم ناحیه شود و به نوعی ضربه‌ای ایجاد میکند که باعث افزایش کلاژن سازی و جریان خون در آن ناحیه می‌شود. علاوه بر تورم ممکن است مقداری کبودی در ناحیه تحت درمان بوجود آید.

پس از درمان

پس از اتمام درمان ممکن است کمی احساس سوزن سوزن شدن داشته باشید و برخی از بیماران ممکن است حدود 2 تا 3 روز در این ناحیه حساسیت داشته باشند. کبودی به دلیل ماهیت درمان بسیار رایج است.

پیشنهاد می‌شود حداقل تا 48 ساعت از انجام فعالیت‌های سنگین و گرمای زیاد مانند سونا یا اتاق بخار پرهیز کنید.

درمان کربوکسی تراپی چه نتایجی را خواهد داشت؟

بعد از کربوکسی تراپی باید رسوبات چربی کمتر و پوستی جوان‌تر داشته باشد. پس از یک دوره درمان شما می‌توانید نتایج را کم کم ببینید، اما برای نتایج بهتر حداکثر تا شش جلسه توصیه می‌شود که این درمان را انجام دهید.

ما در کلینیک پوست و مو دکتر سپندار، درمان کربوکسی تراپی را با استفاده از بهترین ابزار و توسط بهترین متخصصان انجام میدهیم. همانطور که گفتیم میتوانید با شماره 05138705463 تماس بگیرید و برای صحبت با متخصصان ما وقت رزرو کنید.

امیدواریم توانسته باشیم طی این مطلب شما را بیشتر با درمان کربوکسی تراپی آشنا کنیم و به برخی از سوالات شما درباره این درمان پاسخ بدهیم. در صورتی که سوالاتی درباره این درمان برای شما باقی مانده است می‌توانید با ما تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید.

مقالات مرتبط

پیمایش به بالا
[aparat id='90uEM']